Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2803843
Vanochtend ging Foppe zitten te poepen en dacht ik  :o. Het krioelde van de wormpjes, formaat van maden (waren ook net maden trouwens). Heel getsie. Toen ik zijn staart optilde zag ik er nog uit zijn anus komen. Nog meer getsie. In juni was hij vrij getest (het Woud) en ik zou deze maand weer laten onderzoeken.

Heb voor Foppe direct een rit da gemaakt en milbemax gehaald. Er zitten twee pillen in. Over 2 weken geef ik weer 2 pillen (ik denk nl. niet dat 1x afdoende is, hij heeft eerder haakwormen gehad en die waren na een kuur ook niet weg). Voor de katers ook pillen gehaald, dit omdat die zelden binnen poepen en ik ook niet weet met meerdere katers welke poep van welke kater is. Ik heb ze nog nooit ontwormd, deed altijd gewoon een verzamelmonster dat dan vrij was, maar heb dit keer toch maar wel gelijk ontwormd ook omdat Foppe de katers altijd wast en de kans erg groot is dat hij ze besmet heeft.

Ik wil vandaag ontlasting van de andere nemen en zenden aan het Woud. Als die vrij zijn, zal ik dan van allemaal over 6 weken nog een monster doen? Of moet ik al na 2 weken hertesten en dan na 2 weken weer? Of zal ik ze toch allemaal wellicht voor niets ontworming geven. Ik vind dat wel wat ver gaan, maar als ik drie keer allemaal zou moeten testen ben ik ook 15 testen van het Woud kwijt en dat is een aardig kapitaal.

Foppe is overigens gevoelig voor wormen, hem test ik ook vaker als de andere en hij is de enige hond hier die sinds 2007 meerdere keren wormenkuren gehad heeft omdat er een positieve test was. Op het moment is Foppe ziek (ernstig maar het lijkt beter te gaan) en ik denk hierdoor wellicht extra gevoelig voor wormen omdat zijn algehele weerstand slechts is door wat hij heeft en hij daarnaast altijd een auto immuun ziekte heeft.

Heb mijzelf net vanwege de getsie maar uitgebreid onder de douche gegooid, handen heel erg vaak gewassen en nagelborstel gebruikt. Ik zit nog te griezelen.
#2803848
Hier hetzelfde..... In augustus waren bij alle honden de test ok.. en nu zat de ontlasting van Silas vol wormen. Hij is herstellende van kennelhoest (heeft kuur omdat hij koorts kreeg en groene snot en groene kwakkies opgaf)
#2803854
koekiesranch schreef: Hier hetzelfde..... In augustus waren bij alle honden de test ok.. en nu zat de ontlasting van Silas vol wormen. Hij is herstellende van kennelhoest (heeft kuur omdat hij koorts kreeg en groene snot en groene kwakkies opgaf)
Wat doe jij, de rest ook allemaal ontwormen, of ga je die testen. Welke wormen had Silas? Ik keek echt vreemd op vanochtend het waren er niet een twee of drie nee ik denk zeker 100.

@ Hannabelgje: milbemax helpt tegen lintwormen althans ik heb dat expliciet gevraagd bij de dierenarts en die gaf aan van wel.
#2803963
kira schreef: Wat doe jij, de rest ook allemaal ontwormen, of ga je die testen. Welke wormen had Silas? Ik keek echt vreemd op vanochtend het waren er niet een twee of drie nee ik denk zeker 100.

@ Hannabelgje: milbemax helpt tegen lintwormen althans ik heb dat expliciet gevraagd bij de dierenarts en die gaf aan van wel.
Silas had van die hele lange spaghetti-wormen.. Hij is nu ontwormt met Bamminth (breedspectrum en het enigste waar onze saarloosjes ook tegen kunnen) en er kwam nog een hele vracht uit.. gadver...
Zit nog te dubben om de andere buhunden ook te ontwormen. De saarloosjes zijn net getest (en ok) en komen ook bijna nooit gelijktijdig met de buhunden buiten en vangen ook niet de vele muizen die de buhunden wel vangen en opeten. In de ontlasting van de beide buhundmeisjes zie ik dus totaal geen wormen .. dub nog even..
#2804159
Niet om het een of ander.. maar WAREN het geen maden??
Dat er een vlieg eitjes gelegd heeft in de vacht?

Dan heeft ontwormen niet zoveel zin. Je zult toch eerst moeten weten om wat voor wormen het gaat voordat je er maar een middel induwt... toch??

Dus: eerst weten wat het zijn, die krioelertjes en dan behandelen.

Ik persoonlijk zou, als het idd wormen blijken te zijn, de andere honden NU laten testen en over een week of 2 weer (tenzij ze eerder klachten hebben).

Suzanne
#2804310
Het waren lintwormen, bij zijn avonddrolletjes inmiddels gedood door de pil en nu waren het de bekende rijstkorrels. Inmiddels twee poepjes op de post, morgen nog drie verzamelen. Daarna nieuwe pakketjes bestellen . Ik doe die van foppe toch over 13 dagen opsturen, en niet op voorhand ontwormen tenzij ik uiteraard wormen blijf zien. Is foppe dan niet vrij doe ik twee weken later weer iedereen ontwormen.
#2805929
Van 2 honden uitslag van het woud binnen, die zijn vrij. Dus blij dat ik niet op voorhand die ook al heb gegeven. Hond nr 4 ligt in de verpakking en gaat op de post. Hond nr 5 zit al op de post. En hond nr 6 zal wel weken later op de post gaan, kleine beer ontlast altijd onzichtbaar. Foppe voelt zich kiplekker. Heb net nieuwe pakketjes besteld en ga hem over dik anderhalve week testen. Daarna zien of ik de kuur nog een keer moet herhalen.
#2805968
kira schreef: Van 2 honden uitslag van het woud binnen, die zijn vrij. Dus blij dat ik niet op voorhand die ook al heb gegeven. Hond nr 4 ligt in de verpakking en gaat op de post. Hond nr 5 zit al op de post. En hond nr 6 zal wel weken later op de post gaan, kleine beer ontlast altijd onzichtbaar. Foppe voelt zich kiplekker. Heb net nieuwe pakketjes besteld en ga hem over dik anderhalve week testen. Daarna zien of ik de kuur nog een keer moet herhalen.
Je hoeft de honden niet op de post te doen, alleen de poep!
#2806840
Suzanne schreef: Je zult toch eerst moeten weten om wat voor wormen het gaat voordat je er maar een middel induwt... toch??
Nee, dat hoeft niet, want Milbemax werkt zowel tegen spoel worm als tegen lintworm.
eelke schreef: Je hoeft de honden niet op de post te doen, alleen de poep!
Je zal maar postbode zijn in Ens :P

Ik zou ook niet de andere preventief ontwormen... dat heeft niet zoveel zin. Maar ik denk wel dat ik de andere honden Diatom zou gaan geven door hun voer. De kans dat ze dan alsnog wormen krijgen wordt dan veel kleiner. Hier op BP is meer te lezen over de Diatomeer aarde.

http://www.baroen.nl/index.php/winkel/a ... 1kg-detail

En ik zou Foppe eachinea geven om zn weerstand op te peppen, maar dat doe je misschien al.
#2807414
Ik had dat diatom al overwogen, zal me er meer in verdiepen.

Fop heeft een auto immuun ziekte en hij had nog andere narigheid dus zijn weerstand is minder. Hij krijgt al veel middelen maar ik denk dat het nooit optimaal wordt. Hopen dat het met een kuur is opgelost.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door