Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2805626
Jawel het is weer zo ver voor ons allergie beertje.
Vorig jaar in de winter begonnen zijn tussenteen ontstekingen. In feite zijn het gewoon dikke geiiriteerde voetkussens en de zwelling trekt ook naar boven tussen zijn tenen, Vorig jaar begon het toen er alleen maar sneeuw lag. Dus alleen maar vocht en nu is buiten ook een grote poel en voila weer raak  :(
Het lastigste is gewoon dat ie niet kan lopen, hij wil wel maar het is strompelen.
En natuurlijk lastig dat ik er ook helemaal niks tegen kan doen, ja bidden voor droog weer  ::)
Ik kan er nu vanalles opsmeren maar heel eerlijk heb ik het gevoel dat het allemaal niks uitmaakt, het heelt of gaat vanzelf ook wel weg. En voorkomen zou een mooie optie zijn maar ja ik zou niet meer weten hoe. Al die huidellende is 1 maar als je daardoor niet meer kunt lopen..  >:(
Laatst gewijzigd door Kaio op zo 10 nov 2013, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2805629
vervelend  :-\ :'(

Bij Cay hielp het als ik waterdichte schoenen aan deed, dan ging het niet irriteren en ontsteken.
Moeten wel echt waterdichte schoenen zijn (heb je een dikke portemonnee voor nodig, die kregen waren even duur als mijn eigen schoenen).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2805642
ligt eraan hoe duur jou schoenen zijn  ;)

Maar ik heb wel schoentjes maar is ook neopreen dat wordt op den duur wel nat, die waren niet goedkoop en 2e moeilijke stuk is om iets in beerformaat te vinden.

Welke schoenen heb jij dan?
Door BAC
#2805713
Vriend van mij heeft een New Foundlander en heeft dit ook......bij haar was het gebrek aan goede voeding. En de haartjes tussen de tenen scheren. Hij staat nu op vers en het gaat een stuk beter.
Door Lil
#2805724
Kaio schreef: ligt eraan hoe duur jou schoenen zijn  ;)

Maar ik heb wel schoentjes maar is ook neopreen dat wordt op den duur wel nat, die waren niet goedkoop en 2e moeilijke stuk is om iets in beerformaat te vinden.

Welke schoenen heb jij dan?
Die worden niet meer verkocht. Waren vroeger via natte neuzen. Kostte 75 euro de vier.... ja serieus vind dat echt extreem hoor voor hondenschoenen.
Door BAC
#2805730
[quote="Kaio"]
Euh? Hij eet al vers hoor  :biggrin2:
Serieus denk dat die hond zonder vers voer al lang niet meer rondliep.
[/quote]

Wat voor vers geef je?
Nou deze hond had ook niet meer geleefd als hij niet bij tijds was overgezet.......
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2805759
[quote="sella"]
Buffel zijn voetjes zijn helemaal stuk, ik smeer nu met fucidin omdat het ging dragen. Het is afzien voor de ventjes.
[/quote]
Dat is AB zalf als ik me niet vergis?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2805762
[quote="Senta"]
Wat voor vers geef je?
Nou deze hond had ook niet meer geleefd als hij niet bij tijds was overgezet.......
[/quote]
Barf, en menu is al door "barf-da" bekeken ;)
Enige wat ik zelf nog kan doen is evt meer groenten voor hem koken, gepureerd laat ie vaak alles van staan, gekookt eet ie wel meestal.
Door sella
#2805803
[quote="Kaio"]
Dat is AB zalf als ik me niet vergis?
[/quote]Ja, die is vanaf gisteravond ingezet omdat er in de rechtervoetzool pus haardjes waren.
Of dit of interne ab dan maar locaal :-\
Hier is het erg gelinkt aan een peniciline schimmel( de groene boterhamschimmel zeg maar) die nu hoogtij viert, en de oogstmijt.
Hij wordt wel gedesensibiliseert, het werkte wel goed, alleen  nu een hogere dosering en buiten is de druk hoog door de rottende bladeren die overal liggen.
Hij heeft nu ook koorts dus hij is er echt beroerd van(39.3)
Gebruikersavatar
Door kira
#2805939
Hoe staat het met zijn lever? Volgens mij hangen voetzolen en lever behoorlijk samen (tenminste zo heb ik het bij Foppe onthouden, hoop niet dat ik er naast zit). Misschien eens met de "barf" dierenarts bespreken of daar nog iets in te verbeteren is om in de toekomst het probleem te voorkomen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2806010
[quote="sella"]
Ja, die is vanaf gisteravond ingezet omdat er in de rechtervoetzool pus haardjes waren.
Of dit of interne ab dan maar locaal :-\
Hier is het erg gelinkt aan een peniciline schimmel( de groene boterhamschimmel zeg maar) die nu hoogtij viert, en de oogstmijt.
Hij wordt wel gedesensibiliseert, het werkte wel goed, alleen  nu een hogere dosering en buiten is de druk hoog door de rottende bladeren die overal liggen.
Hij heeft nu ook koorts dus hij is er echt beroerd van(39.3)
[/quote]
Ja hij is ook allergisch tegen verschillende mijten en ik merk dat vochtig weer echt niet ok is, maar ja bijna niks meer eerlijk gezegd. Vorig jaar hier in de buurt bij Da ook ab ervoor gehaald maar als het terug zou komen zouden het steroiden worden, nah dat wil ik dus niet. Desensibilisatiekuur heeft hij jaren geleden gehad en dat heeft weinig resultaat gehad, alhoewel dat is niet waar, want vantevoren had ie dus wel zo veel ontstekingen dat ie niet kon staan, en koorts ook ja.
Dus jou hond heeft koorts van de huidontsteking  :( Blijft echt waardeloos dit soort problemen. Beterschap voor jou hond.

[quote="kira"]
Hoe staat het met zijn lever? Volgens mij hangen voetzolen en lever behoorlijk samen (tenminste zo heb ik het bij Foppe onthouden, hoop niet dat ik er naast zit). Misschien eens met de "barf" dierenarts bespreken of daar nog iets in te verbeteren is om in de toekomst het probleem te voorkomen?
[/quote]
Zal eens navragen. Bij meer huidproblemen stinkt zijn ontlasting ook meer heb ik het idee.
Hij is ook wel 2x cushing getest, symptomen en hoog cortisol in bloed, maar dat was toch echt negatief.
Ik heb het idee dat er echt intern iets niet goed gaat ( naja dat is eigenlijk meestal ook met huidproblemen) maar ja wat is het precies he.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2806011
Lil schreef: Die worden niet meer verkocht. Waren vroeger via natte neuzen. Kostte 75 euro de vier.... ja serieus vind dat echt extreem hoor voor hondenschoenen.
Oo die wij hebben 60 voor 2  :-[ ja grote voeten he.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door