Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Marinda
#2805115
Sinds een tijdje voer ik af en toe BARF, naast de kvv.
Nu wil ik toch 50/50 gaan voeren.

'smorgens hun kvv (enkelvoudig Degomeat)
's avonds BARF met de volgende percentages: vleesbot 40%, Groenten 10%, Orgaanvlees 15%, Spiervlees 35%

Wat denken jullie van onderstaand menu:

Maandag:
Ochtend:
Degomeat enkelvoudig kip/rund

Avond:
Eendennek
Groenten
Konijnenmix  
Paardensnijsels 


Dinsdag:
Ochtend;
Degomeat enkelvoudig eend

Avond:
Konijnkarkas       
Groenten
Lamslong    
Kalkoenfilet         


Woensdag:
Ochtend
Degomeat enkelvoudig konijn

Avond
Kalkoenrugstukken
Groenten
Eendenhart/ Geithart
Hertenvlees


Donderdag:
Ochtend:
Degomeat enkelvoudig kalkoen

Avond:
Kwartelkarkas       
Groenten
Lamspens               
Rundvlees/geitensnippers             


Vrijdag:
Ochtend:
Degomeat enkelvoudig zalm

Avond
Kipkarkas       
Groenten
konijnlever               
Hazenvlees        


Zaterdag:
Ochtend:
Degomeat enkelvoudig kip/rund

Avond:
Eendenborststuk   
Groenten
Runderhart             
Gansspiervlees      


Zondag:
Ochtend:
Degomeat enkelvoudig konijn

Avond:
Haring/zalmkop       
Groenten
Lamsniertjes        
Kalkoenfilet             
Door Nugget
#2805277
Lamslong zou ik niet geven, heeft weinig voedingswaarde, als orgaan wordt hier toch (qua voedingswaarde) hart, nier en lever bedoeld.
Ik zou dan nog een keer de konijnorgaanmix geven.
Verder zie ik 2 x vis staan, één maal in de KVV en één maal in de barf. Een zalmkop weegt al gauw een pond dus ik weet niet wat je aan gewicht in grammen geeft, maar dan kan je beter zalmkarkas geven, dat knip je zo in stukken.
Als je zou willen zou je je KVV nog uitbreiden, je hebt nu 2 x konijn staan. Je zou ook enkelvoudige geit, fazant oid kunnen nemen.
Oh ja, is de kalkoen niet te hard, de nekken zijn al te hard, dus ik vraag me af of een rugstuk dan ook niet te hard is. Idee om wilde eend te nemen, of fazant of patrijs?
Door Shanti en co
#2805306
Ik vind kalkoenkarkas ook te hard, ik zou of kalkoennek of een ander diersoort voeren.
Long heeft niet veel voedingswaarde maar wel wat, maar het zit waarschijnlijk al in de konijnmix dus dan heeft het inderdaad niet veel toegevoegde waarde als je het daarbij nog extra voert.
Je zou het wel kunnen drogen, dan is het een heerlijke gezonde snack.  :D

Maar voor de rest vind ik het er prachtig uitzien, lekker veel afwisseling!  :)
Door Marinda
#2805716
Dank jullie wel!

Kalkoenkarkas laten we even liggen tot de Duitse doggen wat langer op barf staan.. In plaats daarvan heb ik nu fazantkarkas liggen..

De zalmkoppen kunnen de doggen qua gewicht in een keer op. Maar ik heb nu ook haring en zalmkarkas erbij om die maaltijd wekelijks mee af te wisselen.

Kvv zal ik bij de volgende bestelling nog wat uitbreiden idd!
En ik heb een extra kilo konijnorgaanmix ingepland ipv lamslong.. (Maar die ligt hier ook al in de vriezer, dus ik voer m tussendoor wel mee op.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door