Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tammie
#2804926
Ik heb een vraag hoe jullie dit doen?

Net bestelling vorige week van degomeat gehad.

Tot mijn verassing kwam er bij het verdelen van ganskarkas mij al een stuk orgaan om de oren heen vliegen, volgens mij een stuk lever.
Net bij het klein stukje middagmaaltijd (bosduif) kwam mij een galblaas om de oren heen vliegen, er kwam groenig spul uit dus maak ik er uit op dat het weinig anders kan zijn.
Beide dames hebben alles met smaak opgegeten, zelfs de 2 poezenkoppen hebben hun 1e barfmaaltijd bosduif gehad. Alleen Ra, de main coon, wil dat ik alles in kleine stukjes doe op 1 dagskuikens na anders mot mijnheer het niet. Vooruit, als hij dat graag wil dan doen we dat ;) En natuurlijk ben ik trots op die 2 katers die het zomaar weten weg te smikkelen.

Maar nu de eigenlijke vraag waar het eigenlijk over gaat:
Ik weet dus nu dat in een aantal dingen gewoon de organen nog in zitten. Voor de hele maand netjes orgaanpakketjes zitten maken, dus ook voor bij de gans en bosduif.
Volgens mij mogen ze hier in principe alles van hebben toch?
Krijgen ze, met name de 2 meiden (Pepper en Indra) op deze wijze op den lange duur niet té veel orgaan binnen?
Voor de katten ben ik wat minder bang omdat ik ze onder de 25% beiden nog probeer te houden op BARF.
Zeker gezien volgende maand het dus waarschijnlijk zo is dat ik bosduif, gans, van een lijntje (ook daarvan verwachting dat er in iig 1 soort nog orgaan in zit) hoofdzakelijk geef.

Hoe doen jullie dat met zulke mooie "karkassen"?

Groetjes tamara
#2804929
Ik geef het dan als orgaan. Ze krijgen hier als ontbijt orgaan en spiervlees en diner vleesbot. Als ik dan merk dat er aan het vleesbot nog orgaan hangt dan geef ik dat de ochtend erna als orgaan.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2804930
Ik laat het keurig in het karkas zitten en geef het bij die betreffende karkas

Ik weet inmiddels in welk vleesbot orgaan zit, dus daar hou ik rekening mee met mijn totaaltelling per week  :)
Door tammie
#2804933
Dan ga ik het dus volgende maand maar net zo doen als Monique. Want ganskarkas, bosduifkarkas weet ik iig en zal vast komende maand nog wel meer tegen gaan komen ;) Vind ik idd het gemakkelijkst ipv er uit halen voor de volgende ochtend :)
En dan voor deze maand ga ik het mijzelf dan maar eventjes moeilijker maken en het orgaan er uit vissen voor de volgende ochtend :)

Een evt. té kort kan ik dan altijd nog wel opvangen met het orgaan wat ik al heb geportioneerd ;)

Blijf ik iig binnen de marges ;D

Zit ik alleen nog eventjes te denken hoe ik dat met alle 4 ga doen. levertjes, etc door 4'en delen maar? Het is lijkt mij bijna niet te doen om van alles te gaan onthouden wat ze al wel hebben gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door