Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#280377
Hoi allemaal,

Een van honden is sinds afgelopen dinsdag niet lekker. Ze gaf eerst over (slijmerig) en liet ontzettende stinkboeren (rook naar bedorven ei). Ze wilde ook niet meer eten. Ik heb haar honingwater gegeven en tevens barkblend. Afgelopen vrijdag begon ze weer uit haar zelf te eten, maar ik was helaas te enthousiast en had haar s'avonds wat CB gegeven en dat heeft ze weer uitgespuugd. Sindsdien eet ze dus niet meer en krijgt ze alleen barkblend en water. ze heeft geen koorts ???
Mijn andere hond is sinds gisteren ziek geworden, begon ook te spugen (slijm) en kwijlt heel veel. Hij heeft moeite met slikken en dat heeft mijn andere hond dus niet en tevens wil hij wel wat eten? Ik heb nog 3 honden en ik vroeg mij af wat ik ze extra kan geven voor de weerstand te verhogen (ben bang dat zij ook ziek worden)?

Groetjes
Door Lizzy
#280400
Ik zou ze allemaal probiotica geven en echinacea met bijv. cat's claw (sommige merken verkopen echinacea waar ook cat's claw in zit). Extra vitamine C kun je ook geven.
Door Lizzy
#280498
Levertraan bevat omega 3 vetzuren en vooral vitamine A en D. Dit kun je inderdaad prima toevoegen aan een zelf samengestelde maaltijd en is zeker gezond (brrrr!) maar ik zou dit nooit toevoegen aan een kant-en-klaar voer. Daar zit namelijk (als het goed is) al een vitamine A en D preparaat in. Deze zijn over te doseren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door