Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2804707
Zoals de titel aangeeft, Tucker wordt maandag alweer 1 jaar en krijgt nu 2 maaltijden per dag. Soms vergeten we iets uit de vriezer te halen en gebeurt het ook wel eens dat hij alleen 's avonds een grote maaltijd krijgt. Hij heeft daar geen problemen mee. We willen uiteindelijk ook over op één keer per dag maar hoe lang wachten jullie daarmee? Met 1 jaar is hij nog niet uitgegroeid natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2804713
Bency kreeg met een maand of 10 1x per dag eten. ;)
Tegenwoordig geef ik s'morgens een beetje yoghurt met wat kvv wat de katten in de nacht niet hebben opgegeten.
Maar dat is niet meer als 50 gr in totaal ;)
#2804755
Hier ook Yuma overgezet op 1 maaltijd toen zij een maand of tien was...zonder enig probleem.

Soms geef ik weleens het eitje 's ochtends, of wat bouillon of een beetje groenten, maar dat is meestal omdat zij dan een medicijn krijgt.
#2804798
Ik heb heel lang 2 maaltijden gegeven.  Maar ze eet beter als ze maar 1 keer krijgt en om die reden ook naar 1X gegaan.  Nu krijgt ze wel een snackje 's morgens anders gaat ze gal spugen. Een paar stukjes long of een kippentipje tijdens de ochtendwandeling.
#2804836
Ik denk ook zeker dat het goed is om tot 1 jr 2x per dag te voeren maar twijfelde. Ze zijn nog zo in de groei, wat meer verdeelde aanvoer van voedingsstoffen lijkt me dan wel op zijn plaats. Ik ga dan vanaf volgende week ongeveer afbouwen, dat zal vast zonder problemen gaan en hij blij, een mega maaltijd in de avond! :) Bedankt! 
Door Martine-Tom
#2804945
deja schreef: Fajah is 8 maanden en voer nog 3 x daags, opgekregen van de fokker, tot 1 jaar 3 x daags.
Fajah was toch zo'n schrokker?
Mss is 3 keer gewoon tevaak voor dr, met 2 of 1 maaltijd zijn de porties groter en mss schrokt ze dan minder  :)

Hier op iets van 8 maanden naar 1 maaltijd gegaan...hij at gewoon niks meer smorgens  ;)
Door deja
#2805050
Martine-Tom schreef: Fajah was toch zo'n schrokker?
Mss is 3 keer gewoon tevaak voor dr, met 2 of 1 maaltijd zijn de porties groter en mss schrokt ze dan minder  :)

Hier op iets van 8 maanden naar 1 maaltijd gegaan...hij at gewoon niks meer smorgens  ;)
Ik maal nu sinds kort bot/vlees geef orgaan en spier in kleine stukjes erbij en dat gaat heel goed, ik sta ook op punt haar maaltijden in 2 keer te geven en s'middags mss wat yogurt schrokken blijft ze hoor of ik haar nou veel of weinig geef ze is direct klaar.
Door deja
#2805148
Ik ga het ook proberen, maar ze is onlangs van 250gr. 3 x daags naar 200 gr. 3x gegaan dus 600 gr. want ze bleef maar aankomen weegt inmiddels 30 kg. en is 8 maanden dus moest de rem er een beetje opzetten.
Aan 250 gr. x 3 was ze gewend tot voor kort, ze gaat nu dan 2 x 300gr. krijgen wie weet gaat het helpen, ik zal het doorgeven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door