Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door draconia
#2804038
Hallo,
ik ben nieuw en ik wil me even voorstellen, ik ben draconia (Wilma ) en ik heb een hele lieve goldendoodle met de naam Frost.  Een goldendoodle is een hond die geschikt is voor mensen met een allergie.  Ik heb een zogenaamde F1b voor mensen met zware allergie en het klopt ik kan mijn gezicht lekker begraven in zijn vacht zonder dikke ogen loopneus en astma aanval. Helaas is mijn anti allergie hond zelf wel allergisch  ;D en wel voor brok. Wij willen hem kvv geven  en zijn daar inmiddels aan begonnen. Maar ik kom steeds weer dingetjes tegen waar ik onzeker  :-X over ben en omdat ik veel op barfplaats heb gelezen dacht ik dat jullie misschien zouden kunnen helpen. Hier komt hij: ik heb gelezen over afwisselen van diersoorten en merken voer, maar zie dat er soms te weinig bot of orgaan zit in de merken die ik heb gekocht. kan ik dat aanvullen door af en toe bv pens in te lassen en een paar extra kippen nekken of zo iets ? Ik voer nu 2 merken is dat genoeg? Alle hulp is welkom ik ben nu ongeveer 10 dagen bezig met kvv.
Door Martine-Tom
#2804233
Welkom hier  :)

Om te beginnen, welke merken voer je? Dat is wat makkelijker meedenken  :)
Gebruikersavatar
Door draconia
#2804282
Hallo Martine- Tom en Nealy dank voor jullie reactie , ik zal zo volledig mogelijk zijn, ik heb nu Degomeat en Tammenga gekocht, van degomeat heb ik  vleesmix rund,  hert, kip/vis enkelvoudig, kip compleet, pens,en konijn maar die eet hij niet. Van Tammenga heb ik geit,eend compleet en kalkoen compleet.

Wat barf betreft heb ik paardenvlees met bot, lamsstukjes ( ook met bot) en rundersnippers.
Nu las ik dat sommige soorten te weinig bot en orgaan bevatten vandaar mijn vragen want ik vind Frost zo zielig met die jeuk van de brokken en die van de da wil hij niet eten het was steeds zon karwei om die naar binnen  te krijgen.

Alvast bedankt dat je erover mee wil denken.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2804300
[quote="Martine-Tom"]
Welkom hier  :)

Om te beginnen, welke merken voer je? Dat is wat makkelijker meedenken  :)
[/quote]
Dat wilde ik ook vragen! Maar jij geeft al behoorlijk veel variatie,daar is niets mis mee  ;)
Weet je ook waar Frost allergisch voor is? Is dat getest?
En natuurlijk welkom. Hoop dat we jou van dienst kunnen zijn ;)

Blijf vragen en je krijgt vast en zeker antwoord!

Groetjes Jacqueline
Gebruikersavatar
Door draconia
#2804319
Hallo Radja ,

Nee er is geen bloedtest of zo gedaan maar ik kreeg het advies om brokken met een soort van bewerkt eiwit te geven en verder helemaal niets anders. Na 2 weken was de jeuk over maar we hebben het 6 weken volgehouden en daarna weer zijn normale brok gegeven. Na 2 dagen was de jeuk weer terug en zijn ze de deur uit gegaan . De da heeft wel aangegeven dat nu de zomer voorbij is en de eliminatie  die eigenlijk samenvielen het ook nog  een omgevingsfactor zou kunnen zijn,
maar ik had al regelmatig op het forum meegelezen en wat het ook zal zijn ik wil geen brok meer voeren. h

Hij  voelt zich duidelijk beter en is speelser dan hij geweest is en het is nog een jong beessie net 18 maanden dus vers is in miin  idee beter , maar ik wil geen fouten  maken en hem alles geven wat hij nodig heeft. Fijn dat jullie zo snel reageren
want ik heb geen idee hoe snel eventuele tekorten ontstaan ik heb hem nu ongeveer 10 dagen op vers
Gebruikersavatar
Door Radja
#2804333
Heeft Frost nu hij 2 wkn kvv eet nog steeds jeuk? Je zou natuurlijk ook een pro biotica erbij kunnen geven,omdat. Heeft hij prednison gehad om de jeuk weg te nemen of anti biotica? Dan zou je een pro biotica erbij kunnen geven door zijn voer heen,omdat zijn afweersysteem nu niet zo goed is. Ik weet niet of je veel topics hebt gelezen en dan bedoel ik niet in dit kvv hoekje,maar ook het medisch hoekje,daar staan enorm veel verhalen over jeuk,vele met goede afloop,de mijne staat er ook bij! Ik heb alles over de jeuktopics gelezen en heb er heeeeeel veel aangehad,want Radja is jeukvrij, al maanden geen kapotte liezen,hotspots,enz gehad!
Gebruikersavatar
Door draconia
#2804364
Nee ,
hij heeft alleen dermapet vloeibara huidcreme gehad en toen hij ook oorontsteking kreeg werd de link met het voer gelegd
daar kreeg hij oorzalf voor.
Ik ga er meteen even kijken dank je voor de tip.
Door spikkel
#2804470
paardenvlees met bot, vind ik geen beginnersbot hoor. Welk bot voer je van het paard.
Je zou wat meer wild kunnen gaan voeren, hert, ree, gans,haas. Sommige honden en katten met jeuk doen het er hier beter op. Er word ook minder AB gebruikt. Dit geld ook voor biologisch KVV zoals Bandit en Darf. Degomeat heeft ook KVV bio-kip.
Soms word de jeuk erger, de hond is nog aan het ontgiftigen.
Gebruikersavatar
Door draconia
#2804541
Hallo Spikkel ,
dank je voor de tip over het ontgiften enig idee hoe lang dat duurt?  en ja hij jeukt nog maar wel minder dan toen hij  rc adult kreeg.
Het is een blonde hond (van de golen retriever) en hij loopt al maanden met rode poten van het likken en bijten het wordt wel iets lichter nu. het paarden vlees met bot was een soort merg , het meezte vlees heb ik eraf gesneden en het botis nu leeg en de resten eraf gegeten af en toe loopt hij ermee rond maar ik geloof dat het hem nu minder interesseerd.
Door Stef1918
#2804696
Welkom Wilma, ik kan je weinig tips geven ben, ik ben ook nieuw in de wereld van vers vlees maar er zijn hier heel veel; mensen met veel ervaring en het leukste is wel dat ze heel snel reageren.  Veel plezier op Barfplaats  O0
Gebruikersavatar
Door draconia
#2804726
Dank je stef, dat klopt heb al wat tips gekregen en ga vandaag dan ook pro biotica halen voor Frost om ziin weerstand op te krikken ik hoop maar dat ze het hier ergens verkopen. en over het menu ben ik ook al een beetje gerustgesteld das fijn want hij moet echt zonder die jeuk verder dat was zo zielig.
Door M@rina
#2804728
Welkom Wilma.
Je geeft al best veel variatie en merken dus wat dat betreft prima. En om op je vraag antwoord te geven, je kan best een keer een maltijd kippennekken geven of iets anders (kwarteltje, eendenek et.c) als je 5 dagen in de week complete kvv voert dan kan je de andere 2 dagen lekker experimenteren met barfhappen. te weinig bot is relatief. sommige honden hebben keiharde ontlasting van 20/25% bot, zij reageren beter op een kvv met maar 15% bot. Van degomeat is het botpercentage wisselend van Tammenga is het 15%. Je moet vooral ook kijken waar je hond het lekker op doet, goede ontlasting heeft, glimt geen jeuk, niet stinken.

Aangezien je niet zeker weet of de allergische reactie voedselgerelateerd is zou ik een paar diersoorten achter de hand houden, dus nu niet geven. Mocht het ooit zover komen dat je een echt eliminatiedieet moet gaan doen dan kan je die diersoorten inzetten. Je hond heeft tegen die ddiersoorten nog geen reactie opgebouwd en je kan dan goed kijken waar ze op reageert.
Gebruikersavatar
Door draconia
#2804738
Dank je wel Marina, ja volgens mij gaat het goed met deze hoeveelheid bot  hij poept 1 keer pd mooie keutels ipv 3 x pd grote drollen en het kost hem zo te zien ook niet echt moeite  ik had dat al gelezen op bp dus kijken hoe ze het doen is
wdb belangrijker ban de getallen begrijp ik ;) nu nog opletten dan op dat jeukerige want dat is de ene dag erger dan de andere en ik zal je raad van iets achterhouden ter harte nemen, moet even gaan kijken welke hij nog niet heeft gehad want ik probeerde zo veel mogelijk variatie te geven en dus heeft hij er al flink wat gegeten. ;)
Door spikkel
#2805442
Ik heb wel gehoord(en ergens gelezen) voor elk jaar brok is 1 maand ontgiften. 1 hondje was 7 toen we begonnen met rauw, het heeft bij haar wel een half jaar geduurd voordat het echt helemaal in orde was. De huid, ontlasting en tranende oogjes. Ik heb haar wel gewassen met een shampoo tegen jeuk, ze had erg veel last van schilfers en een vette huid en vieze vacht en dat jeukte erg, wel een shampoo gekocht die zacht was voor de huid.
Nu is het echt super met haar. De andere hond had eigenlijk nergens last van, zo zie je maar, elke hond is verschillend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door