Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 1eboa
#2803089
Onze oudste hond wordt in februari 14 jaar, eigenlijk gaat het niet zo goed meer. Ze is nu 3x door haar achterpoten gezakt en kan er niet meer opstaan, dat duurt een paar uur en ze staat weer, ze blijft wel bij kennis. Verliest ongecontroleerd ontlasting, gelukkig is ze een barfer, dus stevige drolletjes, plast 's nachts vaak op de grond, heb nu geen matten meer, maar kranten voor de deur. Ze is doof en ziet wat slecht. Ook jagen de andere honden haar elke keer van haar plaats. Ze is bang voor mij, staat meteen op als ik bij haar ga zitten, bij plotselinge aanraking schrikt ze en gilt ze. Maar..... ze eet prima, loopt nog normaal, ziet er nog heel goed uit, als ik de riemen pak staat ze er als eerste. Na een minuut of tien wandelen wil ze wel weer naar huis. Als ze bekende ziet is ze heel erg blij. Er gaat van alles door mijn hoofd, inslapen ik kan het niet, maar hoe verder?
We gaan veel met de camper weg, dat is nu al een groot probleem!
Door sella
#2803099
Eens overleggen met de da? Of die nog wat versterkende middelen heeft?
Maar ik denk diep van binnen dat je wel weet dat je een beslissing moet gaan nemen die pijn doet.
Sterkte met je oudje, ze zijn je zo dierbaar.
#2803101
Afgelopen februari hebben wij onze Buzzer in laten slapen. Hij is ruim 15 geworden!
Hij had al 4 jaar maar één oogje en was de laatste 2 jaar incontinent, maar met medicijnen en een bellyband (met incontinentiverband erin) was dat geen probleem voor ons en voor hem. Hij voelde zich stukken beter met het "luiertje"! Lopen werd in de laatste maanden ook steeds minder. Hij gleed weg met zijn achterpoten over het parket met opstaan, dus kwamen er antislipschoentjes achter. Buzzer sjeesde weer door de kamer. :)
Maar al met al werd het minder, uitgaan waren korte rondjes tig x per dag en hij scharrelde meer in de tuin.
Tijd was het toen hij het zelf aangaf. Hij bleef op zijn kussen liggen en toen ik hem optilde en op de grond zette, liet hij zich weer vallen. Wilde niet meer lopen! Met een dikke lik op mijn betraande gezicht begon hij aan zijn verdere reis...

Buzzer was niet bang voor ons, voor mij. Niet schrikachtig en werd niet achterna gezeten door Lily of andere honden. Hij at nog prima en was blij als hij bekenden zag. Totdat hij het zelf genoeg vond!

Het juiste moment voor jouw hond weet ik niet, jij kent je hond het beste. Maar geloof me dat je dat weet als het zover is! Sterkte!!
Door nanne
#2803127
Eten is een instinct dus als ze verder niet ziek zijn zullen ze dat altijd blijven doen.

Je kunt idd met de dierenarts overleggen wat het beste is voor je hond en of er nog medicatie is
waarvan ze zich beter gaat voelen. Waarschijnlijk is ze zo bang en schrikkerig omdat ze niet goed
meer ziet. En mss heeft ze een vorm van dementie. Andere honden merken dat jouw hond zwak
is en daarom wordt ze achterna gezeten. De natuur is hard...

Maar je mag jezelf nooit verwijten maken als jij je hond laat inslapen want dat doe je omdat je van
haar houdt. Loslaten is ook houden van...dat mag je nooit vergeten! Je moet aan je hond denken
en je afvragen hoeveel plezier ze nog in het leven heeft. En daar heel eerlijk in zijn, hoe moeilijk
dat ook voor jou is.

Ik heb twee honden binnen één jaar in moeten laten slapen en ik was kapot van verdriet maar voor
mijn honden was dit het beste wat ik kon doen. Ze betekenden echt alles voor me.

Ik wens jou ontzettend veel sterkte en eveneens heel veel wijsheid...
#2803272
nanne schreef: Eten is een instinct dus als ze verder niet ziek zijn zullen ze dat altijd blijven doen.

Je kunt idd met de dierenarts overleggen wat het beste is voor je hond en of er nog medicatie is
waarvan ze zich beter gaat voelen. Waarschijnlijk is ze zo bang en schrikkerig omdat ze niet goed
meer ziet. En mss heeft ze een vorm van dementie. Andere honden merken dat jouw hond zwak
is en daarom wordt ze achterna gezeten. De natuur is hard...

Maar je mag jezelf nooit verwijten maken als jij je hond laat inslapen want dat doe je omdat je van
haar houdt. Loslaten is ook houden van...dat mag je nooit vergeten! Je moet aan je hond denken
en je afvragen hoeveel plezier ze nog in het leven heeft. En daar heel eerlijk in zijn, hoe moeilijk
dat ook voor jou is.

Ik heb twee honden binnen één jaar in moeten laten slapen en ik was kapot van verdriet maar voor
mijn honden was dit het beste wat ik kon doen. Ze betekenden echt alles voor me.

Ik wens jou ontzettend veel sterkte en eveneens heel veel wijsheid...


Dit hadden mijn woorden ook kunnen zijn , helemaal mee eens . En idd laat je d.a eens goed kijken . Een d.a kijkt met een professioneel oog en vaak kom je er samen met de d.a wel goed uit . Sterkte met je oudje
Door Lil
#2803317
Heel veel sterkte!

Ik probeer altijd zo goed als mogelijk naar mijn dieren te kijken en mijn eigen gevoel aan de kant te doen (voor zover het gaat). Praten met onafhankelijke mensen die de hond wel kennnen (zoals een da, maar misschien ook goede vrienden) kan ook helpen. Sterkte.
#2803756
Ik weet hoe moeilijk het is. Hier zie ik ook dat B & C regelmatig Fjurdy afbekken en alles afpakken. Hij staat ook zwakker op zijn poten en valt regelmatig over een stoeprand of als de andere 2 tegen hem aanlopen. Maar hij wil zelf nog zo graag.
#2804009
moeilijk, dit soort topics, met mijn oudje van bijna 12.
gaat nu nog goed, maar ja, je kent je dier zelf het beste, maar tis ook verstandig
anderen mee te laten denken.
moeilijk hoor, sterkte met je besluit,
ze zitten ook zo onwijs diep in je hart he?
#2804184
Je weet het denk is zelf wel. Doe wwat het beste is voor je hond en wees blij dat je zo'n beslissing mag nemen. Jouw honden hebben een goed leven bij je gehad, gun ze ook een goed einde. Je ziet aan de hond wanneer het genoeg is geweest. Heel veel sterkte
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door