Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2803057
Fjurdy is 12, en de laatste tijd bemerk ik wat vreemd gedrag. Hij blaft altijd wel als de bel gaat, maar nu is het bij het extreme af. Hij blaft niet maar gilt echt. Verder staat hij buiten regelmatig bij een struikje te kijken en doet dan verder niets, staat dan maar gewoon te staan en loopt dan op mijn aandringen weer mee.
Ook tegenover ons huilt en jammert hij continu als we hem zijn gang laten gaan.
Ik maak er grapjes over dat hij een demente bejaarde aan het worden is maar ik kan er mijn vinger niet op plaatsen hoe dit komt.

Komen dit soort dingen vaker voor bij oudere honden? Ik heb het bij mijn vorige oudjes nooit gemerkt.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2803132
mn moeder dr shih tzu doet dit ook ze is inmiddels afgelopen zomer 15 geworden en staat vaak midden in de kamer te staan,
dan klikt mn moeder de lijn vast en dan loopt ze wel waar ze heen wil.
Ze heeft nog maar een oog waar ze inmiddels ook steeds slechter mee ziet.
De achterhand wordt ook zwakker maarja wat wil je ...  :-\
Wij zeggen ook altijd dat ze dement is en de weg kwijt is, zou wel fijn zijn als er iets is wat haar nog een beetje kan ondersteunen.
Door sella
#2803183
cholodin verbetert de signaaldoorgifte in de hersenen en de doorbloeding in de hersenen. het zijn een heleboel b vitamines in een hoge dosering en nog iets wat ik wijt ben.
Ik kocht het online op advies van de gedragstherapeut waar ik heen gestuurd was door de da met mijn oude dame.
Die zag dingen overal die wij niet zagen, overdreven aanslaan, onrustig, jankerig ect.
Werd met dementie vergeleken.
Door bedaan
#2803368
Ik heb ook goede ervaring met Cholodin. Daan staat ook vaker te mediteren en kan eindeloos ergens staan snuffelen, er lijkt dan niet binnen te komen wat hij ruikt. Hij hoort en ziet minder en als hij ergens te lang staat te snuffelen en je klapt in je handen dan doet hij zijn koppie omhoog en loopt in de richting waar zijn neus naar toe wijst ipv eerst te peilen waar het geluid vandaan komt. Nu hij op de cholodin staat gaat dat stukken beter, hij is alerter en staat minder vaak te mediteren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door