Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Marieke*
#2802349
Gisteren ontdekte ik bij Quincy een bultje. Aanvankelijk dacht ik dat het om een teek ging, was een beetje dezelfde grote als een teek die net een uurtje vastzit. Tekentang erbij, maar bij vastpakken leek het op wat anders, eerst op een korstje, daarna toch op een raar bultje.
Mijn moeder is gisteravond nog met Quincy naar de dierenarts gegaan. Die zei, het is nu niets kwaadaardigs, maar kan niet beloven dat dat het niet wordt. Hou het in de gaten, bij groei of klachten terug en dan halen ze het weg. Mijn moeder dacht aan een soort hemagioom ofzo, maar dat was het zeker niet volgende de DA. Het is een bultje wat er eerst zeker niet zat. Al met al zal ik het moeten aankijken en bij groei weg laten halen.. Maar het zit me niet lekker.. Het is lastig te zien, zeker omdat het nog zo klein is. Maar herkent iemand van hier het? En waar denken jullie aan?

Afbeelding

Hoop zo dat het "vanzelf" weggaat..

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!!
Door *Marieke*
#2802498
Ja, alleen dan kleiner.. Het lijkt er, net zoals jij daar zei op een bloedbultje ofzo.. Ben al blij te lezen dat het bij jullie niets geks was!

Edit, het ziet er nagenoeg hetzelfde uit als je allereerste foto! Hou het in de gaten, maar voor nu ben ik even gerustgesteld!
Laatst gewijzigd door *Marieke* op di 05 nov 2013, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Vivianneb
#2802813
Hey! Ja bekend bultje! Jiro had er weken geleden ineens een op zijn kop - mocht een foto doorsturen naar de da (crisis maatregel, goedkopere consulten en zij houden hun klanten.. mooi wel) en er was geen reden tot zorgen. Heb er honingzalf op gedaan en na twee dagen viel het eraf..
Door miik
#2802839
Mijn eerste idee is dat het eruit ziet op iets wat erin zit wat het lichaam naar buiten aan het werken is...
Ik heb dit soort bultjes gezien na bv een kopje van een teek die was blijven zitten, of een afgebroken stukje doorn of na een operatie een stukje hechtdraad wat eruit wordt gewerkt....
Ik kan je geen garantie geven dat het dat is, maar daar doet het me aan denken....
Door BAC
#2802980
Bultjes moet je altijd voorzichtig mee zijn.......Mijn hond had er ook zoeen. Kwam er niet van om het te laten onderzoeken omdat er toen andere prioriteiten waren.
Wel diverse DA's naar gekeken omdat ze toch door de molen ging.......Zeiden allemaal dat het niets ernstigs was.

Uiteindelijk een biopt laten maken, was het een kwaadaardig. mastceltumor :o Die nemen allerlij vormen aan. Geen een is hetzelfde, dus hier wordt tegenwoordig elk bultje aangeprikt. Better safe than sorry...... :biggrin2:
Door yorokobi
#2802982
ja wij hebben er ook een aantal gehad van een tijdje geleden. Was binnen een week weer weg.
Zijn toen ook naar de da geweest en hebben ze laten aanprikken, was niets ergs.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door