Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2802414
Via FB heb ik een paar mensen gehoord die zeggen dat het echt werkt.
Mensen die bijv. midden in het bos wonen, en nergens last van hebben als ze dit geven
Maar heb ook over diatom gehoord?
Dus zit nog even te twijfelen wat ik precies ga doen
Denk dat ik dit wel ga proberen, wil in ieder geval van de pipetjes af als ik een goed alternatief kan vinden!
Gebruikersavatar
Door Irta
#2802426
Hier heb ik geen ervaring mee, maar heb laatst wel diatom gekocht. Over de werking kan ik niet zo veel zeggen, want heb het nog maar 1 keer gebruikt en de honden hebben slechts af en toe eens een vlo. Maar Tadej heeft vlooienallergie dus zocht ik iets natuurlijks om vlooien te weren. Ik vond dat haar vacht er heel erg vies van werd en vetig/plakkerig, waardoor ze juist weer heel veel jeuk kreeg. Heb het er dus maar weer uit gewassen.
#2802796
Irta schreef: Hier heb ik geen ervaring mee, maar heb laatst wel diatom gekocht. Over de werking kan ik niet zo veel zeggen, want heb het nog maar 1 keer gebruikt en de honden hebben slechts af en toe eens een vlo. Maar Tadej heeft vlooienallergie dus zocht ik iets natuurlijks om vlooien te weren. Ik vond dat haar vacht er heel erg vies van werd en vetig/plakkerig, waardoor ze juist weer heel veel jeuk kreeg. Heb het er dus maar weer uit gewassen.
Ik zou het ook niet in de vacht smerig, eigenlijk....maar eerder onder het kussen of dekentje strooien...op deze manier doe ik het bij de katten.
#2918260
Cizsel schreef: Via FB heb ik een paar mensen gehoord die zeggen dat het echt werkt.
Mensen die bijv. midden in het bos wonen, en nergens last van hebben als ze dit geven
Maar heb ook over diatom gehoord?
Dus zit nog even te twijfelen wat ik precies ga doen
Denk dat ik dit wel ga proberen, wil in ieder geval van de pipetjes af als ik een goed alternatief kan vinden!
Met dit koude weer vinden wij ook amper teken, maar als het maar iets warmer wordt dan explodeert het weer van de teken. Ben ook benieuwd of het werkt.
#2949634
ik heb dit in huis op aanraden van een vriendin die gebruikt alleen alles natuurlijk en ik moet zeggen was er eerst ook wat sceptisch over maar vind het gewoon hartstikke goed.
Wij kwamen terug uit Zweden en een ander vriendin van mij haar hond stond er al iets langer dan 6 weken op en had geen enkele teek en onze andere 3 honden heb ik in totaal 15 teken van af gehaald, gelukkig liepen ze nog rond op de honden. Enig nadeel mag niet aan drachtige teven gegeven worden.

Als je echt gaat waar het vol zit met teken gebruik ik als extra op poten en buik nog Skinny Spray vind je alles terug bij Itchidog, zie link in vorige bericht.
Ook hebben ze er een zeep precies een honden pootje (kom niet gelijk op de naam) is ook heel goed bij jeuk (allergie)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door