Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marije Lei
#2802316
1eboa schreef: Jeetje Marije, je kunt alles verzinnen buikpijn, niet kunnen plassen. Hoelang heeft hij dit al? Zit er een patroon in? Af en toe staat hij ook niet op zijn achterpootjes.
Het is te hopen dat er gauw een oorzaak gevonden wordt!
gr Boa
Nu een week en alleen als hij zich druk maakt. Urine is schoon, ontlastingpatroon normaal. Ik hoop dat vrijdag meer bekent wordt.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2802345
Ik heb het filmpje een paar keer bekeken ,en er valt mij iets op.

Hij lijkt toch goed bij kennis te zijn en bewust van zijn omgeving,maar aan zijn manier van kruipen te zien lijkt het meer op een pijnaanval.
Alsof hij hoofdpijn heeft.

Goed dat je een filmpje hebt kunnen maken.
Ik hoop dat deze waarnemingen samen met het onderzoek vrijdag snel leidt tot een diagnose.

Sneu om je ventje zo te zien  :(
Sterkte !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2802347
Riek schreef: Ik kan niets zinnigs over die aanvallen zeggen, maar wat is de huid van je hond roze.
Heeft hij het ook heel erg warm?
Of komt het misschien doordat hij zulk kort haar heeft en ik niet gewend ben dat je zo op de huid kan kijken.
Het komt op mij over alsof hij er oververhit uitziet.
Tijdens een epileptische aanval loopt de temperatuur van het lichaam automatisch op. Vaak zie je ook dat een hond na een aanval gaat lopen ijsberen/rondjes lopen enz. dit is om de warmte weer uit het lichaam te lopen. afhankelijk van de zwaarte van de aanval kan het nawandelen...waarbij ze ook steeds wakkerder worden tot wel een uur duren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2802381
Marije Doedens schreef: Nu een week en alleen als hij zich druk maakt. Urine is schoon, ontlastingpatroon normaal. Ik hoop dat vrijdag meer bekent wordt.
Het is altijd een vervelend iets van epileptische aanvallen dat ze uit het niks lijken te komen. 5 jaar geen last en bam ineens zijn ze daar. Oorzaken worden maar zelden gevonden helaas. In deze lijkt stress een trigger te zijn. Krijgt hij ook ene hartfilmpje oid, want omdat het een kortsnuitje is (sorry  :-[) zou een tijdelijk zuurstofgebrek ook tot dit soort insulten kunnen leiden.

Naar filmpje zeg  :'(
Door elianne
#2802429
Heb t filmpje gezien....ach het beestje toch.
Laat het maar zo snel mogelijk vrijdag zijn....

Ik ben geen Dr, maar ik vermoed iets Neurologisch, dit kan zoveel kanten op wat betreft ..wát of welke diagnose er gesteld kan worden.

Heel veel beterschap
Gebruikersavatar
Door pike
#2802503
Ik heb het filmpje bekeken en nee, daar wordt je niet vrolijk van  :'(
Ik waag me niet aan een diagnose, maar ik heb er hier een rondlopen met epilepsie dus ik weet wat er door je heengaat als je dit soort aanvallen meemaakt. En dan ook nog zo vaak in zo'n korte tijd  :(
Ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden en hem kunnen helpen. Sterkte met je kleine ventje  :-*
Door Drijver
#2802743
Daantje schreef: Hij lijkt toch goed bij kennis te zijn en bewust van zijn omgeving,maar aan zijn manier van kruipen te zien lijkt het meer op een pijnaanval.
Alsof hij hoofdpijn heeft.
Dat was ook het eerste dat door mijn hoofd heen schoot.
Door sella
#2802954
Sterkte met je ventje. Geen fijn filmpje. Dat strekken herken ik van hoofpijn/nekpijn. Dat was bij mijn terrier die epilepsie had. Die kreeg door de verkramping van de aanval nekpijn/hoofdpijn en ging zo schuiven als hij uit de aanval was. De internist zei toen dat het hoofdpijn/nekpijn was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door