Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door WillyP
#2800946
Charlie heeft een gist infectie in beide oren. Ik moet haar behandelen met Surolan, voor vijf weken. Ben nu drie weken verder, maar ik zie dat elke dag nog flink oorsmeer ontwikkeld. En ik denk eigenlijk dat het niet voldoende helpt.
De dierenarts had het er ook over dat het resistent tegen Surolan zou kunnen worden.
Nu heeft Charlie al van het begin af aan van dat ze hier in huis kwam last van haar oren, Een flinke oorontsteking toen ze kwam tot altijd oorsmeer en soms pijn aan de oren. Dus we hebben het zo goed als mogelijk toch altijd bij gehouden om schoon te maken en te houden, maar dat valt niet mee.

Wat helpt er nu het beste tegen gist? Is Coloïdaal zilver een idee?

Eigenlijk mag ze niet zwemmen, maar dat is niet te doen. Ik houd ze zoveel mogelijk uit het water, maar om ze nu niet mee te nemen op jacht dat gaat toch te ver, dan wordt ze strond vervelend. Ze kan zo haar ei kwijt tijdens het werken en dan kom je ook sloten en watergangen tegen. Dus we houden het dagelijk zo schoon mogelijk, maar ik zoek iets wat goed tegen de gisten werkt.
Door Lizzy
#2800961
Er zijn wel oorreinigers met een lage pH waarde. Dus zuur, zeg maar. Ik weet alleen geen merken..... Dat weten de DA's wel. Op de holistische lijsten in Amerika raden ze zelfs aan met een mengsel van appelazijn (biologische) of witte azijn te spoelen. Gisten gaat dood door zuur. Verder moet je echt 100% koolhydraatvrij voeren. En wil probiotica nog wel eens helpen.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2801044
Dank je wel Lizzy.

Koolhydraatvrij zal wel lukken, ze krijgt wel eens een aardappeltje of een beetje macaroni als extraatje als het over is van ons eten, maar dat kan ik zo weglaten, da's meer voor de snack.
Groente kook ik eerst wat, maar dat zijn geen koolhydraten en verder kan ik niet echt bedenken wat ze nog meer aan koolhydraten binnen krijgt... van een appeltje krijgt ze elke dag de schil of klokhuis.

Ik ga haar probiotica erbij geven. En spoelen met azijn is een goed idee. De gewone witte azijn die ik in het keukenkastje heb staan is goed? Of moet het echt biologische zijn?

Wat ze nu krijgt is vleesbot, orgaan, en spiervlees. Gekookte groente, eitje, 1x per week vis in het kort gezegd.
Door Lizzy
#2801253
Nou lees ik dit (andere honingzalf wel hoor):

Honing en wondheling
De lage pH waarde van honing en de werking van honingenzymen spelen een belangrijke rol bij de wondhelende eigenschappen ervan. Door de inwerking van enzymen op honingsuikers ontstaat een zuur milieu, waardoor veel schadelijke micro-organismen worden geremd. Een lage pH versterkt ook de weerstand van de huid. Wanneer honing wordt toegepast in een vochtige (wond) omgeving dan worden de honingenzymen actief en produceren deze kleine hoeveelheden anti-bacteriële waterstofperoxide.

Gisten houden ook niet van zuur, toch?
Door henneke
#2801255
*Dorothea* schreef: dermiel is honingzalf, bij mijn weten werkt dat alleen tegen bacterieen..
dermiel hielp bij Salto niet oto-aid helpt wel ( Salto heeft ook gist in zijn gehoorgang )
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2801293
Hier een stukje over dermiel.

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedicine/NL/labs_diensten/vmdc/ziektekundigeinformatie/honing/Pages/default.aspx

Ik ligt er gelijk een klein stukje uit  ;)

Pre-klinische testen laten zien dat dit product sterke antimicrobiële activiteit bezit, zowel tegen bacteriën, gisten als schimmels.

Mijn lab had ook altijd last van haar oren, had eigenlijk bijna standaard suralon in huis voor haar, totdat ik via dit forum kennis maakte aan bovenstaande link, haar heeft het goed geholpen, vandaar dat ik dermiel opperde  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2801476
Extreme schreef: Hier een stukje over dermiel.

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedicine/NL/labs_diensten/vmdc/ziektekundigeinformatie/honing/Pages/default.aspx

Ik ligt er gelijk een klein stukje uit  ;)

Pre-klinische testen laten zien dat dit product sterke antimicrobiële activiteit bezit, zowel tegen bacteriën, gisten als schimmels.

Mijn lab had ook altijd last van haar oren, had eigenlijk bijna standaard suralon in huis voor haar, totdat ik via dit forum kennis maakte aan bovenstaande link, haar heeft het goed geholpen, vandaar dat ik dermiel opperde  ;)
aha dank (die link had ik zelf geplaatst  :-[ )
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2801543
*Dorothea* schreef: aha dank (die link had ik zelf geplaatst  :-[ )
;D ;D en ik had die link noggeeneens via jou, zo zie je maar dat deze link meerdere keren voorbij komt, en toch zo vele honden en baasjes helpt  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door