Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2800196
Paco dronk weer wat meer en plaste een paar keer in de kamer afgelopen week...in maart en april was dit ook al aan de gang (http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,112176.msg2624053.html#msg2624053)
Het laatste onderzoek is toen in mei geweest en z'n urine was schoon, hij was weer helemaal beter...

Ik merkte op dat Paco wat meer dronk, en ja hoor, er lag weer een plas in de kamer (meerdere keren)
Woensdag ben ik met hem naar de da geweest, plas opgevangen, er zat wat bloed in.
Z'n rechterballetje is groot en hard, daar zit dus kanker in. Maar het duurt lang voor zoiets zich uitzaait. Als ik hem laat castreren is dat probleem opgelost.
'Paco moest meteen aan een kuur en de da vroeg zich af 'waarom heeft Paco nu alweer een urineweginfectie'? en stuurde me door naar Warmerdam voor een echo.
Gister is de echo gemaakt en wat vond hij? Een iets vergrote lever met een 'ding' erin (haard?) en een sterk vergrote milt met allemaal 'dingetjes' erin (vlekken, heel veel vlekken).
Blaas, nieren, darmen, de rest zag er allemaal prima uit.
Maar...de laatste tijd heeft Paco moeite om op de bank of de stoel te springen, hij zit ook meer 'als een kikkertje' met z'n pootjes wijduit zeg maar...
Opeens mankte hij ook de ochtend na het bezoek aan mijn da. Om uit te sluiten dat het gaat om verstappen moet hij rust houden...maar nu mankt hij met z'n linkerachterpootje (de ene ochtend mankte hij met rechtsvoor, 's avonds met rechtsachter, ben opnieuw bij de da langsgegaan, z'n teentje deed zeer constateerde ze: hij moet rust houden)
Na de echo ben ik nog even bij mijn da langsgegaan en ze zei dat het ook nog leukemie zou kunnen zijn, dat bloedinkjes pijn veroorzaken en hij daarom mankt, dat leukemie de oorzaak van de milttumoren is (misschien leg ik het niet helemaal goed uit maar het was ook een enorm verhaal).
Ik ben niet in paniek maar hou het wel in m'n achterhoofd.
Omdat hij een dikkere buik had was ik al bang dat hij een buik vol kanker zou hebben...dus het viel op zich wel mee (milt niet schoon+teelbalkanker= is operabel) maar de mogelijkheid van leukemie baart me veel zorgen.

Na de kuur (11 november) vang ik weer ochtendurine op en naar aanleiding daarvan besluit ze al dan niet bloedonderzoek te doen en kijken we verder.
Die milt en balletjes moeten gewoon geopereerd (binnen nu en een maand zeg maar) maar als het leukemie blijkt te zijn kan z'n milt beter blijven zitten...afijn, zover is het nog niet.
Ik geniet extra van hem, elke dag, zolang het kan...even afwachten tot de kuur klaar is...
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 08 nov 2013, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#2800327
Lizzy schreef: Oh mijn hemel, wat een narigheid allemaal! Gaan ze nog iets van een leverpunctie doen om te achterhalen wat daar in die lever eventueel mis zit?
Daar hebben we het nog niet eens over gehad.
Eerst maar es kijken hoe z'n plas is maandag over een week en evt. bloedonderzoek en van daaruit kijken we verder...
Door coby.p
#2800769
tja, plien
zo,n bericht verwacht je niet als je gaat voor een urineweg ontsteking
dat was wel heel erg schrikken,
uiteraard duim ik snoeihard, voor een toch gunstiger uitslag.
dat de mankheid toch veroorzaakt is door verstappen, of zo.
lukt het nog om het manneke rustig te houden.
denk aan jullie, lieverd
Door - pien -
#2801300
Hij loopt toch iedere keer met een andere poot mank, ondanks de rust, dus toen we vanmiddag naar een verjaardag toe gingen, heb ik hem maar los gemaakt.
Kon hij weer lekker op 'standje luchten' op de bank slapen  ;)

Mja, Coby, shit happens...eerst maar es afwachten en kijken wat er écht aan de hand is...
Misschien is het toch alleen castreren en milt weghalen en is het dan weer goed.
We zullen zien...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door