Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door miekjevdv
#2800758
Mijn hond van 13jaar heeft in maart nierfalen gehad. (staat elders op het forum)

Ondertussen is hij al veel beter. Volgende week word zijn bloed nog eens onderzocht, maar hij voelt zich al veel beter.
Hij eet terug goed, is terug goed alert, heeft terug energie, drinkt goed.

Maar nu mijn vraag:
Omdat hij al 13jaar is, is hij regelmatig stijf. Hij heeft soms moeite met opstaan, af en toe moeite met springen. Zijn heupen en rug zijn nagekeken door de DA en daar is niets ergs aan te zien.

Ik zou hem daarvoor graag Glucosamine geven maar ik weet niet goed of ik dit kan geven aan een hond met nierproblemen.

Voor hij in maart die nierproblemen kreeg, kreeg hij al Glucopro van Pharmahorse/Pharmadog. Hier was ik zeer tevreden van en hij wandelde weer goed, kon goed springen.

Ik heb ondertussen al contact gehad met Pharmahorse maar die konden mij niet verder helpen. Zij hebben geen onderzoek gevoerd naar het gebruik van glucosamine en nierproblemen.
Wel konden ze mij zeggen dat ze nog nooit klachten of opmerkingen gekregen hadden waar honden nierproblemen kregen door het gebruik van hun glucosamine.

Ik heb dan ook contact gehad met Glucosamine.com en die konden mij wel vertellen dat glucosamine alleen een probleem is bij een sterke afnamen van de nierfunctie.
Zij rade ook aan om alleen glucosamine te gebruiken, zonder toevoegingen van chondroïtine sulfaat, ASU (Avovida™), MSM (OptiMSM™) en Hyaluronzuur (Hyal-Joint™).


Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het geven van Glucosamine aan honden met nierproblemen, die mij misschien verder kunnen helpen

Alvast bedankt
Door Martine-Tom
#2800766
Hmm ik zie dat het bij mensen met verminderde nierfunctie afgeraden word (bij kalium beperkt dieet)...
Goed om te weten...geloof dat ik er terughoudend in zou zijn dan.
Door miekjevdv
#2801128
@Martine-Tom
Bij de glucosamine van glucosamine.com zit inderdaad kalium in.
Bij die van pharmahorse/pharmadog is het puur glucosamine. Daar zitten geen extra toevoegingen bij. (enkel bij de Glucopro zitten nog: Chondroitine Sulfaat, M.S.M., Ongedenatureerd Collageen Type II, Hyaluronzuur)

@ Lizzy:

Bedankt voor de website.
de Flexy drops zouden eventueel wel kunnen.
Eventueel ook de Mobility Formula ook, maar hier zit dan ook weer glucosamine in.
Eventueel ook nog de Yucca Intensive maar dit is meer enkel voor pijn en ontsteking voor de rest doet het niets extra aan de gewrichten en echt pijn heeft hij niet.

Ik ga eens een mailtje sturen of zij iets weten over het gebruik van bovenstaande producten bij nierproblemen.
Door miekjevdv
#2804068
Ik heb gisteren een positief antwoord gehad van http://www.dierendokter.nl

Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of de Flexy Drops en de Mobility Formula konden gebruikt worden bij honden met een verminderde nierfunctie.

Hieronder staat het antwoord:

Mobility Formula en Flexy Drops kunnen goed gebruikt worden door honden die een verminderde nierfunctie hebben.

Daar waar reguliere pijnstilling en ontstekingsremmers een belasting voor de lever en nieren vormen helpt de Yucca Intensive in Mobility Formula juist deze organen te reinigen waardoor ze beter hun werk kunnen doen.

Mobility Formula en Flexy Drops kunnen ook goed gebruikt kunnen worden door honden die een verminderde nierfunctie hebben en vormen een goede combinatie om bij stram- en stijfheid van spieren en gewrichten te helpen.


Misschien dat andere mensen hier ook iets aan hebben.
Door miekjevdv
#2804954
Ik heb 1 potje Mobility Formula besteld.
Ik ben eens benieuwd of het gaat helpen. Ik hoop het natuurlijk.

De Flexy drops heb ik nog niet besteld. Echt pijn lijkt hij nog niet te hebben. Eerst maar eens proberen met de Mobility Formula alleen.
1à2 kleine wandelingetjes per dag zijn op zich geen probleem. Hij gaat goed mee, is geïnteresseerd in andere honden,wil nog spelen met andere honden, af en toe struikelt hij wel eens, maar dat hij pijn heeft heb ik nog niet gezien. Gewoon recht komen, springen en in gang geraken gaat gewoon moeizamer dan vroeger.
Alleen krijg ik hem hier in dit regen weer niet naar buiten. Water is zijn grootste vijand. (Altijd al geweest, trekken tot ik in de plassen liep zodat hij er niet in moest lopen ;D ;D)

Als ik veranderingen zie zal ik het hier posten.
Door Lizzy
#2806461
miekjevdv schreef: Ik heb 1 potje Mobility Formula besteld.
Ik ben eens benieuwd of het gaat helpen. Ik hoop het natuurlijk.

De Flexy drops heb ik nog niet besteld. Echt pijn lijkt hij nog niet te hebben. Eerst maar eens proberen met de Mobility Formula alleen.
1à2 kleine wandelingetjes per dag zijn op zich geen probleem. Hij gaat goed mee, is geïnteresseerd in andere honden,wil nog spelen met andere honden, af en toe struikelt hij wel eens, maar dat hij pijn heeft heb ik nog niet gezien. Gewoon recht komen, springen en in gang geraken gaat gewoon moeizamer dan vroeger.
Alleen krijg ik hem hier in dit regen weer niet naar buiten. Water is zijn grootste vijand. (Altijd al geweest, trekken tot ik in de plassen liep zodat hij er niet in moest lopen ;D ;D)

Als ik veranderingen zie zal ik het hier posten.
Ja, we blijven graag op de hoogte!
Door miekjevdv
#2814849
Hij krijgt nu ongeveer 1,5 week de Mobility Formula.
Nu zie ik nog altijd geen verschil.

Misschien ben ik te rap en werkt het maar na 3 à 4 weken.

Ik moet wel zeggen toen hij de eerste keer (ongeveer iets meer dan 1,5 jaar geleden) de Glucopro van Pharmahorse/Pharmadog kreeg, dat ik daar binnen de week al verbetering zag.
Dus ik weet nu niet welke beter is.

Ik ben aan het twijfelen om hem terug de Glucopro te geven.

Hier even de samenstelling van de 2 producten:
Mobility Formula: Hiervan krijgt hij (hij weegt 15kg) 1 Afgestreken theelepel per dag (ongeveer 3,5gr)
Inhoud 8oz (227gram) poeder met als ingrediënten:
Mineralen 88 gram, Wei poeder 75 gram en van MSM , Vitamine C, Glucosamine en Yucca Schidigera elk 16 gram.


GlucoPro Pharmahorse/Pharmadog: Hiervan zou ik hem dan 1 tablet geven.

Samenstelling per tablet (911 mg)
Glucosamine Sulfaat 2KCL 250 mg (farmaceutische kwaliteit)
Chondroitine Sulfaat 200 mg (farmaceutische kwaliteit)
M.S.M. 250 mg (farmaceutische kwaliteit)
Ongedenatureerd Collageen Type II 15 mg (farmaceutische kwaliteit)
Hyaluronzuur 15 mg (farmaceutische kwaliteit)


Welke zou het best helpen?
Laatst gewijzigd door miekjevdv op do 21 nov 2013, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door