Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2800546
Wat voor spiervlees voeren jullie voornamelijk aan jullie katten? Ik las hier laatst dat grote grazers eigenlijk onlogisch zijn voor katten, maar voor mijn gevoel hou je dan zo weinig over. Ik heb nu voor morgen paard, kalkoen, hert en konijn qua spiervlees om te gaan malen.
Door Vivianneb
#2800556
Ja het is inderdaad wat karig voor katten als je je aan je gevoel vasthoudt.  Ik vind het ook makkelijker om  hele kwartels, patrijsjes, en dat soort werk te malen (tis toch weer wat extra variatie).
Verder kalkoen, kip, eend, konijn en haas..
Katten zijn wel duurdere eters  :biggrin2:

Heel soms krijgen ze bij mij ook paard of rund.. maar niet al te vaak..
Gebruikersavatar
Door koekje
#2800592
Ik voer wel spiervlees van grote grazers. Ze moeten hier geen wild en paard vinden ze ook maar raar, dus blijft er nog minder over.
Ik voer spiervlees van kalkoen, kip, rund, heeeeel soms hert, kangoeroe (nog minder vaak), koolvis (alleen voor Sien) en zalm (ook alleen voor Sien). Konijn en lam voer ik andere delen; vleesbot en orgaan. Kleine vogeltjes als zijdehoen en kwartel en duif voer ik heel.
Door Ruisje
#2800660
Hier krijgen de poezels o.a.: kalkoen, wild konijn, wilde gans, lama, soms hert. En ja ook rundvlees, vinden ze lekker en het is toch weer een diersoort.

Eén keer per week vis, voornamelijk zalmreepjes met kippennek.

Paard en lam vinden ze bah ;) En bij het vleesbot zit nog kip, eend en tam konijn (meestal kop) en kwartel
Door Vivianneb
#2800679
Ezel.. dat is de eerste keer dat ik het lees  :biggrin2:
Wordt dat in Italie veel gegeten? Ik ken het hier helemaal niet als consumenten/honden vlees..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2800937
Ik heb dit keer gedaan:

Bot: parelhoenkarkas, kippennek, kwartelkarkas en konijnkarkas

Spier: paard, hert, kalkoen

Voor de volgende keer zal ik ook hazenvlees, ganzenvlees en konijnenvlees mee bestellen. En ik had ook eendenvleugels willen malen, maar iemand heeft die aan de hond opgevoerd. Dus die bestel ik ook weer.
Ik vind het ook nog wel wat spannend aan wat ze wel en niet lusten, dus ik heb goed opgeschreven wat ik bij elkaar gedaan heb en dan kan ik daar de volgende keer weer rekening meer houden.
Door Annemarie Rijnveld
#2800945
Vivianneb schreef: Ezel.. dat is de eerste keer dat ik het lees :biggrin2:
Wordt dat in Italie veel gegeten? Ik ken het hier helemaal niet als consumenten/honden vlees..
:biggrin2: ja, in de regio waar ik woon wordt ezel vaak gegeten. Ezelvlees en zelfs kattenvlees! (tot nog niet zo lang geleden).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2800975
Ik heb katten die geen (normaal) rund lusten, geen paard, hert vinden ze ook niet leuk.... dus enfin, ik voer enkel lam en geit van grote grazers aan de katten.
Kip en konijn voer ik zelden tot nooit spiervlees van, omdat die dieren daarvoor geslacht worden (voor menselijke consumptie) en ik vind dat ze schandalig gehouden worden.  Dus enkel spier dat anders toch weggegooid wordt, gaat van die dieren naar mijn katten.

Ik heb: wilde eend, gans, tamme eend, hooglanderrund, kalkoen, fazant, en dus lam, geit, en heel zelden kip of konijn. Oh ja, en haas heb ik ook wat van, maar dat is bestorven haas en dat lusten ze niet zo graag als gewoon vers.  Zalmspier heb  ik ook, maar in Kleintje krijg ik dat niet in.
Door Mowgli
#2800990
Ik probeer zo weinig mogelijk grote grazers te geven (Pugsley was een nierenkat), maar Mowgli is een zeurpiet wat eten betreft (goh, had ik dat al eens geschreven?  ::) ). En soms is het voor mij ook moeilijk om aan bepaalde soorten spiervlees te komen, zoals op dit moment konijn.

Ik voer kip (vleesbot), kalkoen, kwartel (vleesbot) (alles bah, bah en nog eens bah), konijn (als het lukt spier, anders vleesbot) en duif (vleesbot) (erg lekker), haas en eend (vleesbot) (beide afhankelijk van Mowgli's bui), ree / wild (spiervlees erg lekker, maar wel grote grazers), kangoeroe ( spier, ook vrij groot), guanaco (spier, vrij groot) en  nu ook wat rund (spier), lam (orgaan), fazant en parelhoen (beide vleesbot, kom ik normaal gesproken niet aan is van een lijntje NL - Leipzig - Berlijn).
Door Too
#2801002
Hier ook wel grote beesten op t menu, ze vinden overigens alles lekker zelfs ouwe geit ;D
Gans, paard, kalkoen zijn zo,n beetje vaste elementen daarnaast geit, lam, rund [voor nood] haas en wild knijn wanneer t te bemachtigen is
Verder geef ik waar mogelijk stukken heel beest : stuk kwartel, duif,eend, en patrijs of parelhoen als de poelier s wat 'over' heeft

Lama, struis en kangoeroe hebben ze volgens mij nog nooit gegeten
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2801104
kiara schreef: ik zie regelmatig duif staan op het menu maar waar kan je dat nou halen??
Degomeat. Ik heb nu ook weer bosduifkarkas besteld. Dan maal ik er eerst eens 1 om te zien of ze dat eten!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2801158
Ik heb een hele duif van Kiezebrink in de vriezer. Die lijkt op een gewone duif die je ook op de Dam ziet. Maar dan met schone voeten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2801232
Ik heb ze ook eens via Orinake gehad. Dat waren karkassen, enkel de filet eraf. 
Duivenvlees heb ik ook al voorbij zien komen, en Jolanda had vroeger diamantduifjes (maar die waren erg duur vond ik). 
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door