Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2800211
Kayniepeeniepoep heeft nu dus een jaar phenoral ivm epilepsie.
Nu valt ons langzamerhand meer op dat hij heel erg gericht is op eten.
Het is een Beagle dus niet zo gek, maar het begint nu de spuigaten uit te lopen.
Echt brood stelen en constant op zoek.

Is dat bekend van phenoral?
Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken.
Hij is qua gewicht netjes, krijgt niet meer of minder eten en/of beweging.
Dus daar ligt het niet aan.
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op do 14 nov 2013, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2800395
Ja ,ook hier ontstonden enorme hongerlappen en schooiers door die pilletjes .

Vooral toen de juiste dosis was vastgesteld,na zo'n 2 a 3 maanden.
Het was echt opvallend. :(
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2800441
Ok. Dan is dat duidelijk. :o

Hij staat er nu een jaar op.
Eigenlijk valt het ons pas sinds een paar weken echt op.

Hoe snel ging dat bij jullie?
Gebruikersavatar
Door pike
#2800489
Na één jaar pas??  ::)
Hier begon het na 2 weken om alleen maar erger te worden ( in combinatie met Epikal). Liep de halve dag door het huis te ijsberen op zoek naar eten. Gelukkig is hij nu in phenoral inmiddels gehalveerd en is het een stuk minder geworden. Maar wat mij betreft mag hij nog verder omlaag want er zijn nog wel wat meer bijwerkingen die wat minder mogen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2800725
Heftige ataxie, zombie, misselijk en overgeven, waarbij hij zo beroerd was dat hij niet eens overeind kwam om te kotsen. Hij was er echt heel slecht aan toe. Let wel, dit in combinatie met Epikal (=kaliumbromide). Typisch genoeg ging hij wel steeds graag mee op pad en fleurde dan buiten helemaal op. Ging als een speer door het terrein, ging zwemmen. Had plezier. Hij moest wel de auto in en uitgetild worden want dat lukte hem zelf niet.  Maar niks eetbaars ontging hem met zijn fauvenneus, dode vogel, dode paling, allerlei soorten poep en zelfs de onsmakelijke meelbesjes op de stoep die zelfs de spreeuwen niet lusten, alles ging erin  :-X  Het gaat nu gelukkig wat beter met hem (de phenoral is inmiddels gehalveerd) maar hij loopt nog regelmatig te zwalken. Ik wacht op dit moment op de uitslag van de broomspiegelbepaling (leuk scrabble woord), voor we die hebben wordt er niets gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2800840
Mijn ervaringen met de honden hier die Phenoral kregen ( Sint Bernards)
waren dat de bijwerkingen klopten met wat er in de bijsluiter over te vinden is:
o.a.grote dorst,vreetlust ,misselijk ,veel plassen

http://www.astfarma.com/html/bijsluiters.aspx?id=173

Ik heb ze zelfs laten testen op diabetes,dat hadden ze niet. .
Puur te wijten aan bijwerkingen van de Phenoral.

Ze kregen geen andere medicijnen ,dus geen combi-verschijnselen.

Wat wel enigszins hielp was dat de honden elke dag op het zelfde tijdstip hun medicatie kregen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2800950
Die andere bijwerkingen herken ik niet (gelukkig). Het is alleen zijn opvallende honger.
Misschien als het wat minder zou kunnen zou dat kunnen helpen.
Maar geen idee of dat verstandig is.
Andere medicatie is ook nog te overleggen maar alleen op basis van honger weet ik niet of ik dat zou moeten doen.
Honger hebben is niet leuk maar hij eet niet de vieze besjes van straat. Kattenpoep ook niet echt. Alleen onze boterhammen en kruimels van de grond. Hij is er meer op gespitst dan normaal en ook een stuk slimmer en sneller dan normaal. ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#2800986
*Dorothea* schreef: Er bestaat een nieuw medicijn tegen epilepsie, Pexion.
Misschien dat dat minder bijwerkingen geeft?
Op grond van persoonlijke ervaringen hier zou ik daar niet aan beginnen. Er is maar beperkt onderzoek naar gedaan en al helemaal niet met honden die al aan de phenoral zitten. Het afbouwen van de phenoral kan desastreus uitpakken. Overigens wel enge vraatzucht op normale startdosis pexion bij mijn hond.
Door charmed
#2801202
spreeuwtje schreef: Die andere bijwerkingen herken ik niet (gelukkig). Het is alleen zijn opvallende honger.
Misschien als het wat minder zou kunnen zou dat kunnen helpen.
Maar geen idee of dat verstandig is.
Andere medicatie is ook nog te overleggen maar alleen op basis van honger weet ik niet of ik dat zou moeten doen.
Honger hebben is niet leuk maar hij eet niet de vieze besjes van straat. Kattenpoep ook niet echt. Alleen onze boterhammen en kruimels van de grond. Hij is er meer op gespitst dan normaal en ook een stuk slimmer en sneller dan normaal. ;D
Als de honger alles is wat hij als bijverschijnsel krijgt, dan zou ik niet te veel gaan veranderen. Misschien wat gekookte groente geven. Ze eten dan toch alles wat los en vast zit. Hier krijgen de shelties extra honger van de L-Carnitine, soms heb ik ze als Phyranja's aan mijn vingers hangen.  :biggrin2: :-[ Zelfs met gekookte groentes :)
Door ashley
#2801471
Pluto krijgt elke dag een half tabletje maar gelukkig merk ik helemaal geen bijwerkingen. Wel op een hogere dosering, dan wordt hij heel suf en slaapt de hele dag. Hij eet goed maar niet extreem. Hij krijgt 150 gram per dag en dan zeurt hij niet op meer....(hij is 10 kilo al zolang ik hem heb, 7 jaar)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2801473
De schooiziekte heb ik hier eigenlijk nooit storend meegemaakt, andere bijwerkingen wel, maar de meesten daarvan ( de dronkemansgang e.d.) alleen in de beginfase.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door