Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buran en Co
#2799037
Ik heb wel een topic gevonden maar dat was dusdanig oud, wellicht zijn er nieuwe inzichten.

Buran eet elke herfst wel graag een eikel of wat per wandeling. Bij mij in de omgeving staan op elke route wel eikenbomen dus ontwijken is erg lastig. Nu weegt Buran 73 kilo dus maak ik me over hem niet zoveel zorgen. Nou is Oy erbij gekomen en die kopieert meteen het gedrag van grote broer. Maar Oy weegt maar 5 kilo dus dat komt veel harder aan kan ik me voorstellen. De DA zegt dat 1 a 2 eikels geen kwaad kan maar ik wandel sowieso 2x per dag en kan niet voorkomen (tot nu toe) dat hij af en toe loopt te stofzuigen en ik heb geen idee hoeveel hij dan binnen krijgt. Het zijn wel de bruine dus ik hoop dat Olga gelijk heeft en dat het looizuur er dan wel uit is.

Iemand nog nuttige inbreng hierover? Ik zal in ieder geval gaan proberen om te trainen dat hij minder loopt te stofzuigen onderweg maar helemaal voorkomen zal echt niet gaan lukken vrees ik en nu maak ik me best veel zorgen hierover. Ik wil even weten of dat reëel is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2799108
Mij zijn nieuwe inzichten niet bekend en de oude...dat eikels niet gezond zijn, blijven dus gewoon gehandhaafd. Voorkomen dat ze ze eten dus, meer zit er niet in.
Door miik
#2799393
Tja ik zit met hetzelfde probleem, en dat betekend hier dus aan de riem dat stuk...
Of anders gaan trainen met een muilkorfje.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2799939
Hier houd ik ze ook aan de lijn daar waar de eikels voor het oprapen liggen. Hier doen ze net of ze nooit eten krijgen en het met eikels moeten doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door