Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mooneye
#2798510
Hoi hoi,

Een vleesmolen zal er voorlopig niet inzitten, maar ik wil wel mn kvv aanvoeren met botjes. soms heb ik een en ander waar geen botjes inzitten.
Maar ik houd wel van snij en hakwerk.
Dus als ik wat kippenek of zo wil fijnhakken, hoe fijn /grof moet dat dan?
In de Lotgering zie ik eig helemaal nix terug van botjes, dus of die zijn heel fijn of zitten er niet in.
Vrijdag ga ik mn 1e portie Darf halen en ik wil dan een en ander afwisselen.

Ik maak ook zelf groentepakketjes. Bonen, wortels en rode bietjes en klein beetje chinese kool. Daar maak ik dan een platte diepvrieszak van zodat ik er makkelijk een stuk vanaf kan breken, zonder dat ik de vriezer vol heb liggen met losse zakjes..
Door spikkel
#2798533
Bedoel je KVV waar geen bot inzit?
In KVV zit meestal wel bot, het is dan zo fijn dat je niet ziet. Je moet niet KVV gaan voeren en daarbij nog eens een kippennek. Zo af en toe een knabbel kan wel.
Ik weet niet hoe groot je hond is, maar meestal hoef je het niet te hakken. Ik heb een chihuahua die enorm schrokt, hiervan plet ik alle bot en knip het in stukken.
Als jouw hondje niet schrokt hoef je dat zeker niet te doen met een kippennek. Als je KVV hebt zonder bot kun je het er zo bij geven. Vind je dat eng of vervelend dan kun je de werveltjes platslaan met een hamer.
Gebruikersavatar
Door pike
#2798765
KVV staat voor Kompleet Vers Vlees. En compleet is dus met bot.
Als je een mix hebt zonder bot waar je zelf kippennek bij wil geven, kan je volstaan met ze even plat te meppen met de hamer, maar dat hoeft niet eens persé. Je kan ook de nekjes zo geven. Het is heel zacht bot.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2798926
Botjes in kvv worden meestal tot poeder of gruis vermalen. Als je wat grover maalt zou je splinters kunnen krijgen en die wil je niet in je kvv vinden. Dus dat je het niet niet, wil niet zeggen dat het er niet in zit.
#2798930
Angelique schreef: Botjes in kvv worden meestal tot poeder of gruis vermalen. Als je wat grover maalt zou je splinters kunnen krijgen en die wil je niet in je kvv vinden. Dus dat je het niet niet, wil niet zeggen dat het er niet in zit.
O echt? De Duitse gemalen producten die ik koop bevatten echt zichtbare stukjes bot, en ik hoor de katten ook regelmatig 'knak' doen. Ik vind dat juist wel goed eigenlijk, dat ze hun tanden toch nog moeten gebruiken, ondanks het feit dat hun voer gemalen is. Ze hebben er ook nooit problemen mee. *gaat op zoek naar stuk hout*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door