Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door toscak
#2798273
Wij hebben twee HTK zusjes van bijna 7 jaar oud. Één ervan, een schilpad, was altijd een 'rare' eter. At soms weken heel slecht, at bijv pas weer als haar bakje een paar meter verder stond. Of als er een paar brokjes naast lagen, maar altijd het liefst zo min mogelijk. Denk een goed half jaar terug ben ik overgegaan van Orijen naar KVV. Ze krijgen om de dag Bibi Beefmix en om de dag een Tinlo smaak. Natuurlijk niet zonder slag of stoot, maar ze aten het. En na een tijdje zelfs Lumpie de schildpad.

Maar nu, nu vraagt ze plotseling de HELE dag om eten. Ik word helemaal gek van haar. Ze is niet te dun.
Afgelopen week stond ik helemaal perplex, we hebben een zakje hondenbrokjes in huis staan (jaja, ik weet het, maar ik gebruik ze als beloningssnoepjes ;) ) en nu zag ik dus gisteren dat ze de hondenbrokjes die in hoopjes op de kasten enzo in huis liggen (pupje in huis) aan het eten was. Alles weggehaald natuurlijk, maar zojuist hoor ik gerommel in de keuken en is ze de zak aan het openen. Nog geen uur na haar eten. Ze deed zelfs een beetje vinnig toen ik haar wegstuurde.

Nu zullen jullie misschien denken dat ze gewoon een schooier is, maar zo ken ik haar gewoon helemaal niet! Zij was met eten eerlijk gezegd een beetje een zorgen kindje. Vandaag heb ik maar eens heel veel eten gegeven en toen was het twee uur rustig, maar daarna begon het weer....het is gewoon obsessief.

Kan dit iets medisch zijn? Ik denk erover om naar de DA te gaan, maar ja, wat gaan zij doen? Of is dit gewoon gedrag?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2798276
Ik vind haar nog wel jong voor dingen als schildklierproblemen, maar je weet het maar nooit. Ik denk dat een bezoekje aan de DA geen kwaad kan. Gewoon uitleggen dat ze ineens vanuit het niets een enorme schooikat is geworden en alles wil eten wat los en vast zit. Misschien dat er een bloedonderzoek oid gedaan kan worden.
Als daar niets uitkomt, gewoon meer kvv per dag geven.

Ik moet wel zeggen dat Otje ook veel beter is gaan eten sinds ze rauw eet, maar dat was een kittentje met de overgang, dat is toch vaak net iets anders.
Door toscak
#2798281
Ja, je hebt gelijk. Ik heb wel wat hits op google en ga maar even op schildklier en suiker testen. Ik geef de laatste tijd ook meer KVV, Takkie zie je aankomen (randje te dik), maar Lumpie blijft wel erg slank. Ik was ook blij hoor, dat ze even beter at. Maar hondenbrokjes, kaas, havermout, boter etc is gewoon niets voor haar. Wij hoefden nooit iets op te ruimen omdat onze katjes alleen hun eigen eten lusten.

Dank
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2798352
Sowieso is het bij katten met plotselinge gedragsverandering altijd zinvol om eerst even langs de dierenarts te gaan om medische oorzaken uit te sluiten! Ik zou ook ff langs de dierenarts, en al  helemaal als je het niks voor haar vindt!
Gebruikersavatar
Door Neally
#2798430
Nu het kouder wordt wil mijn lieve blonde meneer ook steeds een beetje meer eten.
Als er erg lekker eten in huis is wil hij ook weleens de zak openkrabben. Dan kijkt hij ook niet blij
als ik hem daarbij stoor. Lees zak en kat scheidt....
Geheel off-topic. Hij is een ware kunstenaar als het gaat om het openen van gesloten deuren.
Op sommige zit zo'n kinderslotje.  :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2799339
Zeker de schildkliertesten meenemen en verder zou ik haar nu wel wat meer te eten geven.  Zo min mogelijk koolhydraten, dat verhoogd het hongergevoel nog meer. Dus proberen verhinderen dat ze aan de brokken kan.
Heb je geen gedroogde hondensnacks? Daar is ze vast ook even mee bezig om op te knagen. Ofwel kleine snackjes in een voerballetje, als je dat hebt. Je kan ook zelf iets maken met een keukenrolrolletje waar je wat gaatjes in maakt en dan aan de zijkant afsluit.  Zijn ze even mee bezig om er alles uit te krijgen. 
Maar ik zou dus geen brokjes geven.
Door toscak
#2799391
Nee!! Geef (bewust) echt geen brokjes aan de katten, ging me inderdaad zorgen maken doordat ze plots de honden beloningen at. Ze krijgt echt alleen haar KVV. Alles is opgeruimd. De hondjes krijgen het ook alleen omdat ik toevallig iets in huis heb.
Ik heb al aangegeven dat ik schildklier en suiker sowieso getest wil hebben. Andere dingen die nog belangrijk zijn om te testen?
Door paasnini
#2799401
Martine-Tom vroeg al hoe de ontlasting is, is ook mijn vraag omdat ik bij deze klachten al snel aan pancreatitis moet denken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door