Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2793845
Ik zoek info naar de rabiesenting ivm trainen op Belgische hondenschool. Daar ik tegen de grens aan woon is het wel handig als ik de hond ook eens mee kan nemen. Daarbij het gevolg de Rabiës enting. Ik ben er huiverig voor. Lees ook vaak dat het een heftige enting is. Zou voor mij een reden kunnen zijn om dan toch maar in Nederland te blijven met mijn hond.
Wat voor enting moet ik dan geven. Dan bedoel ik meer van welke fabriek is het de minst schadelijke enting. Ik lees ook over nosodes. Ik heb van mijn holistisch dierenarts celzouten 4(samenstelling kalium chloratum d6) meegekregen na de Weilenting. Maar toch zijn de darmen nooit meer wat ze geweest zijn van tevoren. Dus ik wil graag eerst info over de enting en de gevolgen. Kan ik de 1 jarige geven en volgend jaar titeren of accepteren ze dat niet aan de grens. Ik wil niet het risico lopen dat mijn hond in beslag wordt genomen.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2793850
Het enige wat ik kan vertellen is mijn eigen ervaring..

Van de puppy entingen was mijn hond zo ongeveer van de wereld. Suf en kon hem moeilijk wakker krijgen.
We gingen naar Duitsland dus moest hij de Rabies enting. De DA zei dat deze nog erger was inderdaad. Nou hij heeft er totaal geen last van gehad  ???
Dat zal dus erg per hond verschillen hoe ze er op reageren.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2793879
Oeps, in verkeerde topic geplaatst. Dank je voor de reacties. Ik zal het ook eens met mijn holistisch dierenarts bespreken.
Door lightning
#2793971
Mijn hond kreeg er een reactie van die niet bekend was. we hebben zelfs foto's moeten sturen om te bewijzen. niet voor mijn da want die zag het wel, maar naar de fabrikant. ze kreeg een opgezette doos :-[
Door M@rina
#2793998
Mijn honden gaan altijd mee op vakantie, Duitsland, Denemarken, Frankrijk. Ze krijgen alleen de 3 jarige rabies enting verder laat ik geen enting meer zetten. Voor ik verstandig werd hebben ze voldoende entstoffen binnen gekregen.

Gzd hebben mijn honden nog nooit gereageerd op entingen, niet ziek niet zwak, maar wat er van binnen gebeurd dan kan je niet zien hé....
Gebruikersavatar
Door nova
#2794002
M@rina schreef: Mijn honden gaan altijd mee op vakantie, Duitsland, Denemarken, Frankrijk. Ze krijgen alleen de 3 jarige rabies enting verder laat ik geen enting meer zetten. Voor ik verstandig werd hebben ze voldoende entstoffen binnen gekregen.

Gzd hebben mijn honden nog nooit gereageerd op entingen, niet ziek niet zwak, maar wat er van binnen gebeurd dan kan je niet zien hé....
Hier idem  :)
Door Lil
#2794051
Boris reageert op alle entingen maar niet heftig. Heeft te maken met de hulpstof/conserveermiddel en niet met de enting zelf. Even een paar dagen diarree en beetje hangerig en verder niet. Maar dat is bij elke enting zo en bij rabies niet meer of minder. Hij krijg al jaren de 3-jarige.

Van de allergieproblemen van Cay weten we het niet zeker, maar we verdenken de entingen ervan. Ze had zowel coctail als rabiës. Zat 2 weken tussen, Rabiës als laatste en die verdenken we, maar ja dat weet je niet zeker.

Gelet daarop heeft Jones de 1 jarige gehad. Op tijd laten enten en dan is hij 2 jaar geldig. Waarom? Voor de 1- jarige kan mijn da homeopatisch ontstoren voor de 3-jarige niet.

Maar daar schiet je nog geen steek mee op als je een knoop wilt doorhakken. Sorry.
Door sella
#2798088
Ik krijg van Tannetje gewoon ontstoring mee voor de 3 jarige rabies enting. Die had ze zelf bij buffel gezet.
Door Lil
#2798137
sella schreef: Ik krijg van Tannetje gewoon ontstoring mee voor de 3 jarige rabies enting. Die had ze zelf bij buffel gezet.
Weet ik wie ik kan vragen wat nodig is. Thnx.
Door sella
#2798499
Graag gedaan. Ik vindt het een zegen voor de gevoelige honden het ontstoren. Omdat wij toch vaak ergens rijden dat je welkom in nl ziet, moet je toch wel  enten.
Of je vrienden gedag zeggen, en dat vinden we ook weer zo wat. Ik merk echt heel veel verschil. Ook bij Shay, hij fietst er nu redelijk makkelijk doorheen. Wat hangerig, maar goed hij groeit ook als een bezetene natuurlijk.
Door fem.
#2798511
De maltezers vertonen geen allergische reacties. Wel merk ik dat ze een dag of twee meer slapen (wat sloom) maar geen zorgwekkende stuipingen/braken e.d.
Braaf heb ik altijd de intentingen van Rabies bij de dierenarts gevraagd, maar nimmer is er gecontroleerd bij grensovergang.
Door sella
#2798517
Wij zijn in Belgie en Duitsland al een paar keer gecontroleerd. Gewoon wandelend in een dorp werd er naar de entboekjes gevraagd. Die zaten ivm de vakantie toch al in de handtas dus geen enkel probleem.
De agenten waren ook heel gecharmeerd hoe mooi onze honden waren, zachte glanzende vacht, witte tanden :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2799940
Dank jullie. Maar het is niet meer nodig. Heb toch besloten bij mijn eigen hondenschool te blijven en hoef dus de grens niet over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door