Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Irta
#2795778
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn deze jong genoeg om als rmb te geven? Of is het bot te hard...?
Door Barfy
#2796021
Ik weet niet wat rmb betekent, maar ik heb ze net gevoerd aan onze herders. Het bot is wel hard, dus zeker niet voor beginners. Maar zelfs ons oudje van bijna 12 jaar kreeg het ook goed weg. De nekjes waren niet zo groot, dus ik neem aan dat het geen heel oude herten waren. Aan je foto te zien zal jouw hond er ook wel raad mee weten!
Door Sultan
#2796245
Ik heb ze ook gehad, voor onze 2 Cane Corso's. Ik kreeg grote, behoorlijk harde nekken. Voor mijn 2 goed geoefende Barf CC waren de nekken net aan... Beiden zijn jong (4 en 1 jaar oud) met perfecte gebitjes ;) Maar ik zou het nooit als vast onderdeel van mijn menu inzetten. De nekken die ik had waren overigens wel heel erg goed bevleesd, mede daarom mochten zij gaan zover ze konden op mijn indicatie. Ik heb ze na een half uur weggehaald...
Ik ga ze absoluut niet als vast voer onderdeel gebruiken.
Door Nugget
#2796409
Ik bestel zelf heel graag de reenek bij Degomeat. Prachtig dikbevleesd en mijn Dobermann krijgt dit goed weg. Het is wel "werk"vleesbot, geen hapslikweg-vleesbot zoals een kipkarkas.
Dus waarom bestel je ipv de knetterharde hertennek geen reenek?
Door Nugget
#2797814
Sultan schreef: Waar vind jij reenek op de site van Degomeat? Ik kan alleen de hertennek vinden :-[
Even doorklikken naar "Wild" en dan pagina 3, rechtsboven.
En via de zoekfunctie kan je het ook gewoon vinden.
Door Nugget
#2804994
Kim en Casper schreef: Heb hertenribben gehad van degomeat. Deze waren wel erg goed! Super zacht dN mooi bevleesd. Aanrader ipv hertennek. De zijn knetterhar...
Ik heb ook de hertenribben gehad, en ik bestel ze niet meer.
Ze waren op zicht zacht genoeg, maar toch liet mijn hond (een voorzichtige eter) hele stukken liggen en daar zaten vlijmscherpe splinters bij.
Bovendien weet je met hertenribben nooit of ze wel of niet zacht genoeg zijn en dan kan je ze dus weggooien.
Mijn hond krijgt al bijna een jaar reenek en dat is altijd perfect bevleesd en zacht genoeg.
Door Kim en Casper
#2807503
Hoezo weet je niet of ze zacht genoeg zijn? Voor mij is een vleesbot zacht genoeg als ik er makkelijk doorkom met mijn snoeischaar. Ik kon de ribben zelfs breken zo zacht... De ribben die besteld heb waren echt top  :groupwave2:
Door Nugget
#2808578
Kim en Casper schreef: Hoezo weet je niet of ze zacht genoeg zijn? Voor mij is een vleesbot zacht genoeg als ik er makkelijk doorkom met mijn snoeischaar. Ik kon de ribben zelfs breken zo zacht... De ribben die besteld heb waren echt top  :groupwave2:
Je moet dus iedere keer kijken of ze wel zacht genoeg zijn, want dat is bij hertenrib niet altijd het geval. Als het om een ouder dier gaat bv of afhankelijk van welk deel de ribben vandaan komen (de achterste ribben zijn harder dan de voorste).Als je pech hebt kan je de ribben dus weggooien, zonde van het geld en van het hert.
Bij reenek heb je dit probleem niet, dat is altijd zacht genoeg én echt veel dikker bevleesd.
Door miik
#2810126
Ik denk ook dat het per levering kan verschillen.
Ik had laatst hertennek en die was hard, maar niet te hard... Mijn borders hadden er een leuke maaltijd aan.
Maar ik geef het ook niet standaard, maar af en toe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door