Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2797401
Blegh, ik vind het maar niks. We kwamen er tijdens het trimmen achter dat Gijs een soort dikke bulten op zijn rechter achterpoot heeft. Een ter hoogte van waar bij ons die bult op je enkel zit aan de buitenkant, en boven op zijn voet / bij zijn tenen ook een. Het is vuurrood, met zwarte plekjes erin, de huid staat strak (Ester kwam er achter doordat het ging bloeden toen ze er over kamde, want je ziet ze pas goed als je er echt naar gaat kijken) het lijkt pussig, maar het doet géén zeer. Geprobeerd of er wat uit kwam, maar dat lukte niet, en Gijs gaf geen kik (zou hij echt wel doen als het pijn doet).

Morgen om 14.00 naar de dierenarts.
Door eelke
#2797452
kira schreef: Klinkt bah inderdaad, sterkte morgen met Gijs bij de dierenarts.
Ja ik heb ook echt geen idee wat het dan kan zijn... ja, ook wel, maar dan bedenk ik alleen enge dingen.
Vind het raar dat het geen pijn doet. Als het pijn deed had ik het nog wel even aan durven kijken omdat het dan vast alleen meer een ontsteking is ofzo.
Door eelke
#2797476
Martine-Tom schreef: Wat raar...hoe groot zijn ze?
Die ene een cm of 2 in het rond. Die andere op zijn voet zelf weet ik niet zo goed, de vacht is er iets verkleurd waardoor het opviel, en met voelen voel je dat het dikker is, maar hoe groot precies is niet te zien, of te voelen door de botjes die er zitten.
Gebruikersavatar
Door kira
#2797543
Klinkt bijna als de spinters/doorntjes die kleine beer in haar poot had, dat waren er 4. Rode bulten met een zwart pitje erin. Houdt hij ook van graven?
Door Martine-Tom
#2797547
eelke schreef: Die ene een cm of 2 in het rond. Die andere op zijn voet zelf weet ik niet zo goed, de vacht is er iets verkleurd waardoor het opviel, en met voelen voel je dat het dikker is, maar hoe groot precies is niet te zien, of te voelen door de botjes die er zitten.
Raar joh, ik herken het niet en kan me je zorgen goed voorstellen, succes morgen  :-*
Gebruikersavatar
Door Radja
#2797592
He bah eelke,die zwarte puntjes klinkt als splinters,maar voelt het ook warm aan? En heb je ook al sodabadje geprobeerd?
Succes en sterkte morgen bij de DA,ga zeker voor je duimen en hopen dat het niets ernstigs is :duimen:

Groetjes Jacq en Radja
Door eelke
#2797721
kira schreef: Klinkt bijna als de spinters/doorntjes die kleine beer in haar poot had, dat waren er 4. Rode bulten met een zwart pitje erin. Houdt hij ook van graven?
Nee het zijn echt zwarte vlekjes/verkleurinkjes. Ik zit even te denken waar ik het ook al weer van ken...

Het lijkt nog het meeste op de zwarte vlekken bij bevroren kammen van kippen  :-\ afgestorven huid dus. Of misschien toch een ingekapselde teek...
Het doet ook totaal geen pijn, dat vind ik het vreemde. Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat er iets in zit.... graven doet hij niet graag, maar wel door de bosjes dabberen. Bosjes met bramenstruiken...dus of zich kan een doorn ofzo wel.

Maar dan zou het toch pijn moeten doen?
Door eelke
#2797852
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gelige is het spul wat Esther erop heeft gedaan tegen het bloeden. Het haar is trouwens op de bovenste foto's weggeknipt, het was dus ook helemaal geen kaal wondje ofzo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door