Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#2797416
Hallo allemaal,

Een aantal jaren alleen soms meegelezen op het forum, omdat ik erg tevreden was over het vlees wat ik voerde (Carnibest, Kivo en daarna Lotgering).
De laatste paar maanden ben ik echter niet meer tevreden over Lotgering. De witte aftekeningen van de honden worden wel erg roze/rood achtig. Ze lijken maar niet door het verharen heen te komen en hun vacht is vettig.
Ik wil dus overstappen op ander voer. Nu is alleen mijn vraag: welke merken zijn er tegenwoordig allemaal, wat is het verschil qua kwaliteit, verkrijgbaarheid etc?
Door Twister
#2797805
Dank voor alle reacties! Ik heb duidelijk nog veel om me (weer) in te verdiepen. Prijsklasse is wel een belangrijke, hoewel uiteraard hoe de honden het er op doen belangrijker is.
Ook een belangrijk punt voor mij is ook de verkrijgbaarheid. Ben helaas niet in het bezit van een rijbewijs, ben dus afhankelijk van derden voor vervoer.
Mijn vriezer kan zo'n 60 kilo herbergen, als mijn eigen vriezer wat leger is lukt 70 kilo ook.
Als ik even kijk naar hoeveel ik zal moeten voeren, schat ik zo in dat ik tussen de 1 en 2 kilo per dag kom.
Door Martine-Tom
#2797810
Ohh maar das geen punt hoor, ben je al bekend met leveranciers die (gratis) aan huis bezorgen?

caroba, degomeat, gelukkig dier....?
Door Twister
#2797812
[quote="Martine-Tom"]
Ohh maar das geen punt hoor, ben je al bekend met leveranciers die (gratis) aan huis bezorgen?

caroba, degomeat, gelukkig dier....?
[/quote]

Hm nee, degomeat wel wat van gelezen, op een ander forum dat dat bezorgd kan worden. Kan via google alleen nog niet vinden waar/hoe etc.
Door Martine-Tom
#2797815
[quote="Twister"]
Hm nee, degomeat wel wat van gelezen, op een ander forum dat dat bezorgd kan worden. Kan via google alleen nog niet vinden waar/hoe etc.
[/quote]www.degomeat.nl

Je besteld deze week, volgende week word het dan bezorgd (dag is afhankelijk van waar je woont) minimum is 65 euro en dan betaal je 5 euro bezorgkosten, je krijgt vooraf een mail.

www.caroba.nl die bezorgen vanaf 25 euro gratis aan huis, ongeveer zelfde principe.
Door Twister
#2797913
Dank je wel!

Bij mij in de buurt zit ook www.via-natura.nl  Dat zou ook nog een handige optie of evt. aanvulling kunnen zijn.
Wat zou jullie voorkeur hebben? Diverse merken wisselen of van 1 merk de verschillende soorten wisselen? Mijn eerste idee zegt: 1 merk, omdat er nu "problemen" zijn en dat dus eerst weer kalm krijgen.
Is er iemand van jullie bekend met Carnifarm? Dat zag ik ook op haar site staan en dat merk komt me eigenlijk niet bekend voor.
Kortom, nog weer even verder zoeken naar info. :)
Door Twister
#2799082
Voor volgende week heb ik nu het volgende besteld:

Carnifarm Eend 2x
Kalkoen 2x
Kip 2x
Zalm 2x
Gans 2x

Carnibest natuurvoer hond 10x

Naturis:
Kip/Makreel 2x
Lam 2x
Rund 2x
kip/pens 2x
kip/rund 2x

Zo ben ik in de mogelijkheid om de honden kennis te laten maken met diverse smaken en kan ik zelf eens kijken hoe ze de diverse merken/smaken vinden, hoe ze het erop doen.
Vanavond alvast bij Via Natura langs om wat losse rollen te halen om de komende week door te komen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2799106
[quote="Twister"]
Dank je wel!

Bij mij in de buurt zit ook www.via-natura.nl  Dat zou ook nog een handige optie of evt. aanvulling kunnen zijn.
Wat zou jullie voorkeur hebben? Diverse merken wisselen of van 1 merk de verschillende soorten wisselen? Mijn eerste idee zegt: 1 merk, omdat er nu "problemen" zijn en dat dus eerst weer kalm krijgen.
Is er iemand van jullie bekend met Carnifarm? Dat zag ik ook op haar site staan en dat merk komt me eigenlijk niet bekend voor.
Kortom, nog weer even verder zoeken naar info. :)
[/quote]

Ik had er niet eerder van gehoord. Maar volgens de site is het ook "nieuw" dus daar kan het dan ook van komen natuurlijk  :biggrin2:
Door tessa
#2799187
Uhh, ja ik ken het wel...
Ons bedrijf verkoopt het en in samenspraak met de producent laten wij het maken.
Ik heb dat nooit genoemd hier omdat ik geen reclame wil maken.

Er wordt een goede kwaliteit vlees gebruikt en natuurlijk bot.
Verder alleen organen van het lam omdat deze het minst vervuild zijn.
Er wordt ook boekmaag gebruikt, daarom vind ik sommige varianten nogal sterk ruiken, dat vind niet iedereen lekker.

Binnenkort willen we foto's van het productieproces gaan maken en deze op de website plaatsen.
Ook zijn alle soorten geanalyseerd, dat komt binnenkort op de sticker te staan.
Mij honden krijgen het nu sinds een jaar ongeveer en ze doen het goed.
Ik voeg eigenlijk niks toe, vroeger vulde ik aan met zalmolie capsules, maar dat doe ik nu niet meer omdat we ook een variant met zalm hebben, die krijgen ze nu een of twee keer per week.
Door haba
#2800863
ben ook overgestapt van lotgering naar best4dogs, is ong. de zelfde prijsklasse, maar ziet er wel veel beter uit.
ik moet echter veel spiervlees en orgaan toevoegen omdat mijn hond er knetterharde poep op heeft
Door Martine-Tom
#2800884
[quote="haba"]
ben ook overgestapt van lotgering naar best4dogs, is ong. de zelfde prijsklasse, maar ziet er wel veel beter uit.
ik moet echter veel spiervlees en orgaan toevoegen omdat mijn hond er knetterharde poep op heeft
[/quote]Oh echt?  Zomaar nieuwsgierig welke smaken je voert?
Ik voer het hier ook en Tom presteert het nog wel eens om er dunne poep op te hebben, zo zie je maar dat elke hond toch zijn eigen eisen heeft...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door