Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ashena
#2796587
Ik heb een chihuahua die KVV gevoerd krijgt en tot nu toe af en toe een kippennek voor kluif werk.  Nu is ze al enkele maanden jeukende en wil ik een eliminatie dieet zonder kip en rund inzetten om te kijken of dat helpt.  Alleen ka  ik dan ook geen kippennek meer geven en vraag ik mij af wat ik dan kan geven.  Een (halve) eendennek?  Ze krijgt maar. 50 gram KVV per dag dus het mag niet te groot zijn.  En wat kan ik überhaupt zo'n klein hondje geven dat hij weg kan werken en niet in stikt? Er komt binnenkort een sheltie pup bij kan ik die hetzelfde te kluiven geven? Bijvoorbeeld allebei die halve eenden nek? Of mag die pup nog niets hebben?
Door nienk
#2796622
hoi!

met betrekking tot het eliminatie dieet: heb je je verdiept in hoe dat precies werkt? en wat is de reden dat je het in de voeding gaat zoeken?

een halve eendennek kan inderdaad een leuk kluifje zijn. je zou ook kunnen denken aan een stukje karkas van een zachte diersoort, zoals konijn. of misschien een (half) kwartelkarkasje?

over de pup kan iemand anders je beter adviseren, daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door Ashena
#2796773
Ik heb het idee dat dat het enige is wat overblijft qua redenen voor jeuk.  Ik wil haar op een dieet van eend zetten en daarna opbouwen met andere diersoorten.  Vandaar de eendennekken ook. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door