Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door monster
#2797000
Lodi heeft vandaag weer een aanval van epilepsie gehad. Nu hij BARF krijgt blijft het keurig om de drie maanden een aanval zonder dat ik medicatie geef.
Maar dit is al de tweede keer, dat hij een aanval krijgt, als ik vlees heb gehaald en het aan het portioneren ben.
Hij wordt daar zo opgewonden van, dat het op een aanval uitloopt.
Ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken. Ik kan het ook niet zo in de vriezer mikken.
Iemand een idee?
Door monster
#2797368
Die kluif is wel een idee, vorige keer heb ik hem steeds kleine beetjes gegeven. Volgende week komt 10 kg konijn, dan moet ik een strategie hebben bedacht.
Erbij zitten wordt niks, het is een enorme bietser. Dribbel heeft wel eens een nacht bij een tafel vol franse kaas gelegen (vergeten weg te zetten), maar Lodi heeft net de kontjes van de courgette nog gejat uit mijn groentebakje.
De kluif ga ik denk ik proberen volgende week.
Door K&D
#2797371
Mooi dat er 3 maanden tussen zit. Dat is te doen.  Wellicht kun je een keer een knie regelen, daar zijn ze wel even mee druk. En als jij klaar bent met portioneren kan de knie de vriezer in voor een volgende keer.
Door monster
#2797912
Ja, het scheelt enorm met de aanvallen. Dribbel heeft dit jaar maar 1 miniaanval gehad en normaal was het eens per 3 maanden een flinke aanval.
Ik probeer volgende week het bot en dan horen jullie het wel.
Door monster
#2805934
Vandaag 10 kilo konijn gekregen.
Allebei de honden een groot bot gegeven en in de kamer gelegd.
Buiten alles in zakken verpakt.
Lodi heeft nog wel gekeken, toen alles in de vriezer ging, maar heel kalm.
Hij heeft alleen nog wel kans gezien om mijn courgette te stelen toen ik druk was.
Ik zag hem ineens liggen kauwen, helaas!
Soms moeten de eenvoudigste oplossingen van buitenaf komen, bedankt.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2806339
Gelukkig, is hij lekker bezig geweest en heeft geen kans gehad om zich druk te maken.  O0
@gourgette: er zijn ergere dingen  :biggrin2:
Door monster
#2828215
De oplossing is perfect!
Vandaag degomeat binnengekregen. Dank zij het grote bot hebben ze het niet eens in de gaten gehad.
Ik ben zo blij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door