Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nanne
#2792774
Hallo,

Ik wil na lang wikken en wegen toch overstappen op vers voeren (KVV) maar ik zie door de bomen het bos
niet meer. Ik heb een labrador van 4 jaar. Ze is 32 kilo en heeft gewrichtsproblemen en een (atopische?) allergie.

Wat adviseren jullie mij? Ik hoop eigenlijk de allergie onder controle te krijgen met vers voeren of gaat dat niet
lukken?

We overwegen een bloedonderzoek te laten doen en te gaan starten met desensibilisatietherapie omdat we haar
van de Atopica af willen hebben, maar voordat we dat gaan doen wil ik eigenlijk eerst dit proberen.

Ik zag dat de prijzen nogal verschillen maar weet niet waar ik op moet letten dus ik kan geen keuze maken.

Graag zou ik jullie advies horen. Alvast hartelijk dank!
Door M@rina
#2792802
Het is soms ook best onoverzichtelijk, zoveel soorten/merken en waar moet je nou op letten. Over atopie heb ik te weinig verstand om er wat zinnigs over te zeggen, misschien kan je daarover meer vinden in de medische hoek?

Wat bij kvv's belangrijk is: Geef een kvv met een natuurlijke calciumbron (gemalen botten) en dat je 4 of meer diersoorten moet voeren. Bij sommige merken zitten die 4 diersoorten in 1 verpakking soms bevat iedere verpakking 1 diersoort.
Voor het gemak zijn er merken die variatiedozen hebben dan heb je 4 diersoorten en 1 vissoort in een doos zitten (bijv. tinlo barfmenu)

Merken die aan bovenstaande voldoen zijn:
Haaksbarf, Carnivoer, Alaska, All animal, Bandit, Darf, Versvoer, Dinapet, Degomeat, Ropadog, Tammenga, Tamro.

Afwisseling tussen verschillende merken is ook aan te bevelen, maar i.v.m de atopie zou ik toch even kijken of er iemand is die daar meer verstand van heeft.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2792912
Ook kvv zonder granen! Radja heeft ook atopie en veel predprikken gehad en toen we haar kvv zijn gaan geven met visolie waar borage bij in zit en teunisbloemolie,kon ik na een week al verschil merken! Jeuk werd voor 50% minder. Ik geef ook spullen van puur de pollen,jeuk en huid. Ook dat gaf enorm veel verschil! Echt alles zonder granen geven! Geen koekjes,of dentastix of wat dan ook! En niet vergeten dat rijst ook een graan is! Radja heeft nu zo goed als geen jeuk meer! Heb haar ook een dodezeezoutbad gegeven en dat werkte perfect tegen de jeuk! Radja haar huid en vacht zien er bijzonder goed uit,ze glimt voor een bijna 14 jarige als een spiegeltje en dat allemaal door het verse voer!

Maar vooral het voer en de visolie,wat enorm goed is bij jeuk,daar zou ik mee beginnen! En voor de gewrichten voor Radja gebruik ik kurkuma en glucosamine/ chondro/msm. En novacam,maar dat jij niet geven omdat je nog aan de atopica zit. De kurkuma enzo wel hoor!

Hoop dat je snel de atopica weg kan doen,het werkt wel,maar het is zo'n troep/gif.

Hoop ook dat je hier wat aan hebt,heel veel succes

Ik bestel het voer bij versvoer.nl daar hebben ze heel veel merken ook vele zonder granen

Groetjes Jacqueline
Door nanne
#2793310
Dank je wel Jaqueline! Ik heb net een flesje Puur Pollen bestelt, dat kan nooit kwaad om te proberen natuurlijk!

Verder heb ik net een heel gesprek gehad met Sylvia van Gelukkig Dier. Ze nam alle tijd om de klachten van Xara door te spreken en haar advies is om te beginnen met één soort, nl. Tinlo Barf eend omdat ze zo gevoelig is voor allergieën. Als dat goed gaat, dan na 3 of 4 weken konijn erbij gaan geven en zo verder. Zo kan ik dus zien hoe ze reageert op de verschillende soorten.

Ik heb meteen een afspraak met haar gemaakt en ga morgen beginnen met het voeren van eend. Ben héél benieuwd!!!
Door bosnimf1976
#2793755
Er mag bij Atopica wel een NSAID gegeven worden alleen moeten de nieren in de gaten gehouden worden. Onze hond slikt Atopica en onze dierenarts heeft twee keer hierover info ingewonnebn in Utrecht bij diergeneeskunde. NSAIDs en prednison mag niet ivm maagbloedingen.
Door nanne
#2795846
We hebben Xara zojuist haar eerste bak vers vlees gegeven...jeetje mina...ik heb nog nooit
een hond zo zien eten!!!!!!!! Ze vond het heerlijk! Heb gewoon de bak moeten afpakken want
ze bleef haar bak maar uitlikken ook al was hij leeg, hihi!

Hier ben ik heel blij mee! Het elimineren is begonnen, hoop zo dat het helpt en dat ze uiteindelijk
van die medicatie afkomt. Vanochtend heeft ze nog Atopica gehad. Ben heel benieuwd hoe het
verder gaat. Hopelijk wordt de Puur Pollen snel geleverd zodat we ook daar mee kunnen beginnen.

Wordt vervolgd...
Door nanne
#2796225
Ja ècht...verheug me al op morgenvroeg hahaha!

Ze dacht alleen dat het een tussendoortje was volgens mij, want ze keek me later zo aan van 'krijg ik geen eten meer ???' hihi! Later nog een eendensnack gegeven en toen was het goed  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Radja
#2796234
[quote="nanne"]
Ja ècht...verheug me al op morgenvroeg hahaha!

Ze dacht alleen dat het een tussendoortje was volgens mij, want ze keek me later zo aan van 'krijg ik geen eten meer ???' hihi! Later nog een eendensnack gegeven en toen was het goed  :biggrin2:
[/quote]
Hahaha ja dat heb ik ook,kan niet wachten tot het voor Radja weer etenstijd is! Juist omdat ze brokken altijd vreselijk vond om te eten,vooral die van Royal Canin skin support! 1 voor 1 moest ik die uit mijn hand voeren en ze at het met lange tanden! Nu binnen een mum van tijd hap sloek weg! Behalve laatst eenden kvv,die vond ze niet lekker,maar eendennekken wel weer!

Hoop dat het helpt mij Xara en dat ze het ook heerlijk blijft vinden!
Door nanne
#2796398
Dank je voor je leuke reacties! Jaaah, het was weer feest vanochtend maar weer liep ze na het uitslobberen van haar bak naar de kast waar haar brokken altijd uitkomen en keek ze me zo aan van 'komt er niks meer' hahaha!

Puur Pollen was niet meteen leverbaar, het zou deze week weer binnen komen. Hoop dat het snel bezorgd wordt want dan kan ik echt stoppen met de atopica!

Oh ja, ik zou wel visolie willen gebruiken maar alles wat naar vis ruikt laat Xara staan dus ik ben bang dat ze haar eten dan laat staan...
Gebruikersavatar
Door Radja
#2796889
Hai nanne,ik vind het gewoon heel fijn dat er baasjes zijn die net zo genietenals ik doe,als hun hond voor het eerst kvv eten ;)

Maar ff wat anders,ik raad je ook aan om ook de puur jeuk en de puur huid te gaan gebruiken,omdat je met de atopica gaat stoppen. En puur jeuk gebruikte ik in het begin bij Radja 4 x daags hoogste dosering,idem met de puur jeuk! Pollenseizoen is bijna over,behalve als we weer een zachte winter krijgen, maar normaal raden ze bij puur pollen aan om in Februari te beginnen en ook de onderhoudsdosis deed ik niet elke 3 wkn,maar elke 2 wkn,gaf meer effect. Het blijft gewoon uitproberen wat bij jouw Xara het beste werkt! Nog een tip doe die puur producten met een beetje water in een spuitje zonder naald :P en spuit het dan in de wangzakken een half uur voor of na het eten,want de bek moet schoon zijn! Je kan het niet over het eten doen. Van puur mag het ook in een snoepje,maar dat geeft minder effect,hebben wij ondervonden! En bij AH kan je visoliecapsules met borage kopen en als Xara alles toch zo snel naar binnen werkt :P dan heeft hij niet in de gaten dat hij visolie binnen krijgt. En anders teunisbloem olie is ook perfect voor de huid. Die haal ik bij het kruidvat zijn ook capsules!

Oja een pro biotica zou ook heel goed voor Xara zijn,het hele imuumstysteem is naar zijn grootje,door de atopica en brokken,dus ook dat zou ik als ik jou was gaan gebruiken door het voor. Wr zijn verschillende probiotica's,maar als je hier de zoekfunctie gebruikt,vind je verschillende soorten en kan je kijken welke voor Xara het meest geschikt is! Zijn allemaal tips die ook ik van hier gekregen heb ;)

Groetjes Jacqueline
Ps en als je nog vragen hebt,stel ze gerust,want ik help je graag. :-*
Laatst gewijzigd door Radja op ma 28 okt 2013, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door