Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Shera
#2795350
Ik was van plan om voor 1 van de honden over te gaan van lotgering naar carnibest omdat ze nogal gevoelig is en ik vaak lees dat honden met allergieën goed reageren op carnibest. Maar nu lees ik dat zij daar rijst door heen hebben.
Maar ik dacht dat rijst toch een graan was en graan slecht voor honden, vaak allergie geven. Of heb ik het mis en is rijst geen graan of de uitzondering op de regel.
#2795439
Toen ik een paar maanden geleden met kvv begon,was dat carnibest.Radja heeft atopie,maar ondanks dat er rijst inzit,ging het vrijwel direct heel goed met haar,bijna geen jeuk meer. Het ruikt goed,ze vond het heerlijk en ik als kvv leek vond het er ook goed uitzien.
#2795444
Rijst is inderdaad niet per definitie zo geweldig voor een gevoelige hond, en als je om die reden overstapt op een ander merk zou ik eigenlijk niet een merk kiezen waar granen in zitten. Just to be sure.

Er zijn natuurlijk verschillende smaken Carnibest, zijn er geen smaken zonder rijst bij? Je kunt het natuurlijk gewoon proberen met rijst, maar het voegt niet echt iets toe. Misschien alleen maar ellende als je hond er niet tegen kan.

En waardoor denk je eigenlijk dat je hond gevoelig is? Heeft ze diarree? Jeuk? Allebei? Ik lees vaak dat Lotgering nogal vet is, misschien kan je hond daar niet zo goed tegen? Of misschien zit er een diersoort in waar ze niet tegen kan? Of misschien ligt het niet aan het voer, maar aan iets anders in de omgeving?
#2795493
Maanden geleden had ze veel jeuk en is toen tijdje aan de antibiotica en prednison geweest. Het kon toen overal aan liggen werd ons verteld, pollen enz tekenband en voeding.
Tekenband (per boswandeling heeft ze 20 teken en dat dus 3 x per dag, dus vandaar band) af gedaan.
Vlooienbehandeling gegeven want daar kon ze ook allergisch voor zijn. al had ze volgens ons geen vlooien.
Maar omdat ze dus prednison had gehad ging het over wat het niet duidelijk maakte of ze nu daar allergisch voor was of niet.


Jeuk kwam na tijdje beetje terug. Niet zo heftig maar ze krabt en likt meer aan pootjes en lies dan normaal.
Dat het toch aan de voeding kan liggen denk ik dus omdat ze na het eten van vis en de wildvariant van Lotgering de volgende dag een rommelige maag heeft en dan vaak overgeeft of bamboe of gras uit de ruin gaat eten.
Dus de vis en de wildvariant krijgt ze al niet meer en nu is het overgeven en de rommelige maag over.
Gister pikte ze een stukje van het eten van de kat .... vis dus en promt vanmorgen weer rommelige maag en bamboe eten.

Dus daarom vermoed ik dat het door het eten komt.
We geven nu ook geen kip meer omdat je ook daar vaak bij leest dat ze allergisch ervoor zijn. Maar toen las ik dus dat veel honden met huidproblemen of allergie baat hebben bij Carnibest en zo wie zo veranderen van merk het kan oplossen , dus vandaar dat ik voor haar nu Carnibest wil.
Ook om dan evt de eliminatiedieet te proberen als gewoon overstappen niet helpt maar dat is dus ook aangevuld met rijst.

Ze is nu 4 en had voor haar 3-de nergens last van. Achteraf denken we dat we omstreeks die tijd ook met lotgering zijn begonnen. Hadden daarvoor smuldier maar zijn toen overgegaan op lotgering omdat onze andere witte herder telkens hotspots had. En hij kwam er daardoor dus vanaf.

Dat klinkt positief Radja, toch de moeite waard om te proberen dus. :)
#2795497
Als je voedselallergie vermoedt zou ik toch echt een kvv zoeken zonder granen.
Waarom wil je graag Carnibest voeren? Er zijn veel meer merken,  ook zonder granen,  en voor elimineren gebruik je het beste een kvv met 1 diersoort erin en géén andere toevoegingen.

Op www.voerwijzer.com kun je ze vergelijken  ;)

En als je écht zeker wil weten wat je voert, is BARF misschien nog een optie?
#2795508
Mijn enige reden waarom ik op Carnibest kwam is eigenlijk omdat ik op forums en op de carnibestsite zelf (misschien niet zo'n goede refferentie hahaha) zoveel positieve verhalen las over carnibest en allergie.
Maar idd als we kiezen voor die eliminatie is het toch wijzer te kiezen voor bijv 1 dier wat ze nog niet heeft gehad, dus geit of eend.

Maar eerst misschien overstappen op ander merk en paar weekjes aankijken voor we dat doen. Wie weet is dat genoeg. Hoop ik.

Bedankt voor de link, ga ik morgen even op kijken.

De diabetes variant heb ik nog niet goed gekeken maar dat zou ook idee zijn. Of toch kijken naar een ander merk zonder rijst.
Morgen nog eens goed kijken en denken wat het beste is of toch eerst met elimineren beginnen.

Ze heeft het wel veel minder, alleen likken aan pootje en lies. Minder bijten maar teveel natuurlijk nog. Dus moet het nu gewoon goed aanpakken.
#2795513
Oja barfen .....

Ik ben vegetariër juist omdat ik geen dieren wil doden om te eten en daar moet ik dus niet aan denken. Ik kan nog geen insekt dood slaan, red ze nog als ik ze in het water zie ... Egoïstisch natuurlijk, maar ik heb me er eens in verdiept maar als ik de filmpjes al zie ga ik over mijn nek.Als ik de bestelling van het voer doe moet ik mijn denken al uit zetten, het idee dat ik dode dieren bestel brrrrr
Dus dat gaat het echt niet worden vrees ik. Al vind ik het vanuit de hond gezien wel een goed idee.
#2795517
De goede verhalen over CB en wat ook ik op hun site heb gelezen,heeft mij toen doen besluiten om CB te geven. Nu krijgt Radja zelden nog CB,omdat ik nu bij versvoer.nl haar eten bestel,ze hebben verschillende merken,maar ook hun eigenmerk is prima,bijvb de barfmix. Alles is compleet en het ziet er goed uit,okk de andere varianten en er zitten geen toevoegingen in en ook geen granen dus ook geen rijst. Ook de haaksbarf is prima naar mijn idee,vooral kvv paard. Misschien is dat ook een optie om te gaan proberen.
#2795617
Als je overstapt naar een (ander) Kvv, dan moet je zeer zeker over ong 7 á 8 weken "praten " , eer je het echte resultaat kan zien.

De jeuk kan eerst erger worden , eer het gaat verminderen ivm ontgiften.

Veel baasjes houden het ná 2 á 3 weken voorgezien ,omdat ze denken dat het niet helpt.

Maar je moet het lichaam wél de kans geven om alle "foute" stoffen te laten verwijderen, dán kan pas de goede weerstand opgebouwd worden.
#2795674
Ik zag dat er bij mij in de buurt een verkooppunt is voor cb en die heeft ook Darf. Kan op moment niet op hun site komen , anders morgen eens bellen.

We denken er toch sterk over om haar dan eerst 8 weken op geit bijv te zetten. En dan langzaam andere dieren toe te voegen telkens weer 8 weken.Ook even kijken nog op versvoer.nl kijken.
Hopen dat ze dan uiteindelijk de 5 dieren haalt.

Bedankt allemaal voor de reacties  :)
#2796170
[quote="elianne"]
Als je overstapt naar een (ander) Kvv, dan moet je zeer zeker over ong 7 á 8 weken "praten " , eer je het echte resultaat kan zien.

De jeuk kan eerst erger worden , eer het gaat verminderen ivm ontgiften.

Veel baasjes houden het ná 2 á 3 weken voorgezien ,omdat ze denken dat het niet helpt.

Maar je moet het lichaam wél de kans geven om alle "foute" stoffen te laten verwijderen, dán kan pas de goede weerstand opgebouwd worden.
[/quote]
Radja heeft totaal geen last gehad met ontgiften,alleen last van vieze ogen! Maar de jeuk is na een paar dagen al voor 50% minder geworden! Ze heeft nu totaal geen jeuk meer,maar blijft wel gevoelig,bijvb als ik over haar buik aai dan geeft dat heel veel kriebels! Omdat Radja bijna 14 jaar is,had ik met 14 maanden ontgiften rekening gehouden,dat is mij 1000% meegevallen! Zij eet nu 4 maanden kvv en een beetje barf,kippen en eendennekken en zo nu en dan spiervlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door