Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2794114
Hoi,


Ik dacht weleens gelezen te hebben dat teveel bot in KVV niet goed is voor een hond met nierfalen...
Graag zou ik Tinlo willen geven aan mijn hondje met licht verhoogde nierwaarden maar ik kan helaas niet vinden of het botprecentage hierin goed is.
Of zit ik er helemaal naast en maakt het botprecentage niet zoveel uit?!

Ik hoor graag jullie meningen/ervaringen :)
#2794121
Dank je wel!
De waarden zijn licht verhoogd (nu sinds twee jaar) de dierenarts denkt dat het zo kan zijn dat ze altijd iets verhoogde waarden heeft gehad.
We merken gelukkig niets aan haar, ze is gewoon lekker haar zelf eet en drinkt normaal vacht is mooi en ze valt gelukkig ook niet af.
Maar voor mij wel iets om in de gaten te houden ;)

Misschien kan ik Tino eens mailen en het aan hun vragen wat het botprecentage betreft...
#2796641
Heb net een mail terug gekregen van Tinlo;

Afhankelijk van de smaak is het botprecentage 20-25%...
Nu heb ik ook andere KVV merken gezien waarin het precentage 15% bot is dus lijkt het precentage in Tinlo mij wat hoog.
Als ik toch graag Tinlo wil geven kan ik dus als ik het goed begrijp zelf wat spiervlees toevoegen maar breng ik dan de verhoudingen niet in de war en hoeveel moet ik eraan toevoegen?

Van groente had ik begrepen dat het ook heel goed is voor honden met verhoogde nierwaarden maar voeg ik dat extra toe of neem ik dat ook mee in de hoeveelheid KVV per dag?
#2797439
Spiervlees is lastig. Ik heb geen idee wat de andere percentages zijn. We moeten dan toch weten hoeveel je hond nu weegt en hoeveel gram hij per dag eet. Maar goed, misschien kun je het ook zelf berekenen: in mijn ogen kun je straffeloos 5% minder TinLo gaan geven en 5% meer spiervlees. En daarbij kun je heel goed visolie geven. En Solidago tabletten. Ik weet niet wat er verder in TinLo zit, wat het percentage groenten in dit voer is. Stel dat is 5%, dan zou je nog best 5% minder TinLo kunnen geven en 5% meer groentenmix. Vraag anders even aan hen wat de percentages van hun voer zijn, dus ook van orgaanvlees, spiervlees en groenten.
#2797963
Dank je wel Lizzy!
Ik zal ze zo inderdaad nog even een mailtje sturen.

Solidago tabletten ken ik niet ik zal het zo eens opzoeken ;)
Visolie heb ik in huis (Doils Joint) deze geef ik onze oudste hond van 13,5 jaar maar ik heb het afgelopen winter ook gegeven aan ons hondje met nierfalen maar ik heb sterk de indruk dat zij zich minder goed kan ontlasten als ik haar de olie geef.
Haar ontlasting is ook harder lijkt het, terwijl ik juist zou verwachten dat door de olie alles wat soepeler/zachter zou worden... :-\
Daarom was ik er bij haar weer mee gestopt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door