Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2793142
Ik heb hier een ex suiker kat rond lopen van 17 jaar!
Een half jaar geleden is bij mij het licht gaan branden omtrent zijn voeding en zijn suiker, na veel gelezen te hebben de gewaagde stap genomen en heb hem op kvv gezet.
Zijn suiker is zo netjes geworden dat we geen insuline meer hoeven te prikken en hij waardes heeft van een kat zonder suiker dus "genezen".
Inmiddels ben ik zijn maaltijden zelf aan het maken, en een heerlijke warme muis gaat er goed in.
Nu bleef die maar afvallen ondanks de 180 gram die die op een dag weg werkt (als het niet meer is).
Dus toch maar even langs de DA voor een oude lullen check en een uitgebreid bloedonderzoek.
Daar is dus uitgekomen dat zijn schildklier te snel werkt, mag tussen de 20 en 50 zijn waarbij 25 ideaal zou zijn en hij nu op 49 zit (vergeef me als ik de getallen niet helemaal goed onthouden heb).
Nu wou de DA hem gelijk op speciale brokken zetten, waarbij ik in de remmen schoot!
Dan maar pillen was het advies, zo eigenwijs als ik ben heb ik beiden afgeslagen en thuis eerst even alles laten bezinken en uit gaan zoeken.
Daar kwam ik tegen dat vis "not done" is (en dat at hij zo graag).
Verder dat coenzyme q10, kokosolie,l-carnitine en broccolie zouden kunnen helpen om die schildklier wat langzamer te krijgen.

NU is mijn vraag een beetje, of er hier mensen zijn die het ook zonder medicijnen geprobeerd hebben?
Is het gelukt?
Zou het verstandig zijn om het te proberen?, of zeggen jullie van ga die pillen halen?

grtzzz marjolijn
#2797965
Ja, dat is wel te doen, maar dan praat je over oorzalf (moeilijk te doseren, absorptie door de huid onbetrouwbaar en met nare bijwerkingen voor de huid), radiojood (duur, opname van een week, "afvalprodukten" zijn nog enige tijd gevaarlijk), een operatie (niet altijd afdoende, er kan schildklierweefsel verder weg in de hals zitten dat ze missen) en - de absolute klapper - speciaal voer van Hills  ;D
Door Martine-Tom
#2799335
NoaKaj schreef: Ja, dat is wel te doen, maar dan praat je over oorzalf (moeilijk te doseren, absorptie door de huid onbetrouwbaar en met nare bijwerkingen voor de huid), radiojood (duur, opname van een week, "afvalprodukten" zijn nog enige tijd gevaarlijk), een operatie (niet altijd afdoende, er kan schildklierweefsel verder weg in de hals zitten dat ze missen) en - de absolute klapper - speciaal voer van Hills  ;D
Ik snap dat het hylarisch klinkt maar ze werken wel die brokken...
Ik ben er ook geen voorstander voor maar buren van mij hadden een totaal onhandelbare kat op gebied van medische verzorging en die hebben ze op die brok toch nog een jaar kunnen redden.
#2799348
Martine-Tom schreef: Ik snap dat het hylarisch klinkt maar ze werken wel die brokken...
Ik ben er ook geen voorstander voor maar buren van mij hadden een totaal onhandelbare kat op gebied van medische verzorging en die hebben ze op die brok toch nog een jaar kunnen redden.
Er zit geen dierlijk bestanddeel meer in die brokken. Soja. Maar dat terzijde.

Gisteren hebben wij onze Whoopi laten inslapen. Ze heeft sinds haar 11e een te snel werkende schildklier gehad, maar haar afwetende nieren op het laatst zijn haar fataal geworden.

Whoopi heeft jarenlang de medicijnen van de DA gehad voor haar te snelwerkende schildklier. Totdat ze er zo ziek van werd dat het bijna fataal was.
Toen ben ik 2,5 jaar geleden overgestapt op de natuurlijke medicijnen voor een te snel werkende schildklier van de huisdierendokter. Een verschil van dag en nacht! Van overgeven, diarree, slechte conditie en een onrustige poes die de hele dag liep te gillen van de honger naar een rustige senior poes, nooit meer gegeven, nooit meer diarree en een mooie dame.  Ze at nog wel veel, 150gram per dag kvv/zelf gemalen, maar bleef daar mooi mee op gewicht. Het belangrijkste vond ik dat ze zich goed voelde en zich daar naar gedroeg.  :)

Als je besluit de SWS medicijnen van de huisdierendokter een schot te wagen, dan heb ik nog een 3/4 vol zakje medicijnen daarvan voor je die ik je graag geef voor je kater.

http://www.huisdierendokter.nl/schildklier-kat.html
#2800123
Ik weet dat laatst een oude Siamees behandeld is in Gent in Merelbeke bij dokter Eva van der Meulen.
De eigenaar zag er enorm tegenop maar de Siamees is er zo van opgeknapt. Je kunt eventueel even een mail sturen met vragen aan Eva over de situatie van je eigen kat.  Ik heb ook een kat laten behandelen in Gent met jodium en hij was er ook enorm van opgeknapt!
Eva heeft er enorm veel ervaring mee en kan je een eerlijk antwoord geven. Ze zijn super diervriendelijk en door de Belgische regels mag de kat eerder naar huis dan in Nederland. Dat vind ik een heel groot voordeel!!

Heel veel sterkte!
Linda
#2800228
Ruisje schreef: Er zit geen dierlijk bestanddeel meer in die brokken. Soja. Maar dat terzijde.

Gisteren hebben wij onze Whoopi laten inslapen. Ze heeft sinds haar 11e een te snel werkende schildklier gehad, maar haar afwetende nieren op het laatst zijn haar fataal geworden.

Whoopi heeft jarenlang de medicijnen van de DA gehad voor haar te snelwerkende schildklier. Totdat ze er zo ziek van werd dat het bijna fataal was.
Toen ben ik 2,5 jaar geleden overgestapt op de natuurlijke medicijnen voor een te snel werkende schildklier van de huisdierendokter. Een verschil van dag en nacht! Van overgeven, diarree, slechte conditie en een onrustige poes die de hele dag liep te gillen van de honger naar een rustige senior poes, nooit meer gegeven, nooit meer diarree en een mooie dame.  Ze at nog wel veel, 150gram per dag kvv/zelf gemalen, maar bleef daar mooi mee op gewicht. Het belangrijkste vond ik dat ze zich goed voelde en zich daar naar gedroeg.  :)

Als je besluit de SWS medicijnen van de huisdierendokter een schot te wagen, dan heb ik nog een 3/4 vol zakje medicijnen daarvan voor je die ik je graag geef voor je kater.

http://www.huisdierendokter.nl/schildklier-kat.html
  :'( Heel veel sterkte Ruisje!

Mijn schoonmoeder heeft ook goede ervaringen met de kuiden van huisdierendokter. Hun opa hond Rocky had zware artrose / artritis. De da had alles gedaan wat in zijn macht lag, maar Rocky bleef pijn houden. Mijn schoonouders waren bijna zo ver Rocky in te laten slapen. Toen vond ze de website van hisdierendokter, belde met de dame die erachter zit en bestelde de medicijnen. Ze zagen bijna direct verbetering. Dit is nu meer dan een jaar geleden en Rocky koopt nog steeds rond. MIjn schoonmoeder neemt nu zelfs ook de medicijnen tegen haar reumaklachten.
#2801773
Ruisje schreef: Er zit geen dierlijk bestanddeel meer in die brokken. Soja. Maar dat terzijde.

Gisteren hebben wij onze Whoopi laten inslapen. Ze heeft sinds haar 11e een te snel werkende schildklier gehad, maar haar afwetende nieren op het laatst zijn haar fataal geworden.

Whoopi heeft jarenlang de medicijnen van de DA gehad voor haar te snelwerkende schildklier. Totdat ze er zo ziek van werd dat het bijna fataal was.
Toen ben ik 2,5 jaar geleden overgestapt op de natuurlijke medicijnen voor een te snel werkende schildklier van de huisdierendokter. Een verschil van dag en nacht! Van overgeven, diarree, slechte conditie en een onrustige poes die de hele dag liep te gillen van de honger naar een rustige senior poes, nooit meer gegeven, nooit meer diarree en een mooie dame.  Ze at nog wel veel, 150gram per dag kvv/zelf gemalen, maar bleef daar mooi mee op gewicht. Het belangrijkste vond ik dat ze zich goed voelde en zich daar naar gedroeg.  :)

Als je besluit de SWS medicijnen van de huisdierendokter een schot te wagen, dan heb ik nog een 3/4 vol zakje medicijnen daarvan voor je die ik je graag geef voor je kater.

http://www.huisdierendokter.nl/schildklier-kat.html
Als eerste heel veel sterkte gewenst...

Maar hier maak je me echt heel blij mee, met deze ervaring.
Overal op internet lees ik hoe slecht de DA pillen zijn voor de nieren en lever... net nu die zo opgeknapt is van zijn suiker.
En om heel eerlijk te zijn merk ik na een week nog geen grote verschillen in zijn gedrag, hij blijft zeuren om eten (eet nu rustig 250gr zelf gemalen kvv op een dag)
Dus ik maak graag gebruik van je aanbod! (stuur zo wel even een pbtje)
Zaniematsu schreef: Ik weet dat laatst een oude Siamees behandeld is in Gent in Merelbeke bij dokter Eva van der Meulen.
De eigenaar zag er enorm tegenop maar de Siamees is er zo van opgeknapt. Je kunt eventueel even een mail sturen met vragen aan Eva over de situatie van je eigen kat.  Ik heb ook een kat laten behandelen in Gent met jodium en hij was er ook enorm van opgeknapt!
Eva heeft er enorm veel ervaring mee en kan je een eerlijk antwoord geven. Ze zijn super diervriendelijk en door de Belgische regels mag de kat eerder naar huis dan in Nederland. Dat vind ik een heel groot voordeel!!

Heel veel sterkte!
Linda
Om heel eerlijk te zijn, vind ik hem wat te oud voor deze behandeling.
En dan heb ik het meer over het vervoer en verblijf buitens huis, wat hem teveel stress gaat opleveren.

thnxx iedereen weer voor de ideeen en antwoorden
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door