Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door selma.
#2791925
Winnie heeft huidproblemen die zich uiten in jeuk onder de buik op de schouder, soms de poten en achter de oren.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd. Waaronder een eliminatie dieet op haas, paard en geit. Geen van drieën gaf verbetering eerder verslechtering.

De ontlasting is soms een week hard en goed en dan een periode minder hard en beetje plakkerig.
Een keer in de zoveel tijd heeft ze ook last van diarree en dat volgt zich meestal door een periode met veel jeuk.
Nu heeft ze volgens de da een darmontsteking gehad, en ze kreeg daar een antibiotica kuur voor mee naar huis.
Haar ontlasting is nog nooit zo goed geweest als nu, en de jeuk is bijna verdwenen.
Nu vraag ik me af moet ik het dan toch in de voeding gaan zoeken?
Door Lizzy
#2791927
selma. schreef: Winnie heeft huidproblemen die zich uiten in jeuk onder de buik op de schouder, soms de poten en achter de oren.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd. Waaronder een eliminatie dieet op haas, paard en geit. Geen van drieën gaf verbetering eerder verslechtering.

De ontlasting is soms een week hard en goed en dan een periode minder hard en beetje plakkerig.
Een keer in de zoveel tijd heeft ze ook last van diarree en dat volgt zich meestal door een periode met veel jeuk.
Nu heeft ze volgens de da een darmontsteking gehad, en ze kreeg daar een antibiotica kuur voor mee naar huis.
Haar ontlasting is nog nooit zo goed geweest als nu, en de jeuk is bijna verdwenen.
Nu vraag ik me af moet ik het dan toch in de voeding gaan zoeken?
Wacht even, ik denk dat ik wat mis. Je hebt AB mee gekregen en sindsdien is de ontlasting goed en de jeuk weg. Maar waarom vraag je je dan specifiek af of je het in de voeding moet zoeken?
Door selma.
#2791931
Ja idd als je het me zo vraagt klinkt mijn vraag wel stom.
Maar omdat nu ineens de jeuk weg is,  denk dat de ontlasting nu goed is door die kuur?
Of door de gekookte kip, met rijst?
Ze is vanaf gister weer begonnen met haar gewone eten, maar ben van 2 prednison per dag gestopt naar geen prednison, omdat ze toch niks binnenhield. En ze jeukt helemaal niet, ik kan het niet begrijpen.
Door Lizzy
#2791932
selma. schreef: Ja idd als je het me zo vraagt klinkt mijn vraag wel stom.
Maar omdat nu ineens de jeuk weg is,  denk dat de ontlasting nu goed is door die kuur?
Of door de gekookte kip, met rijst?
Ze is vanaf gister weer begonnen met haar gewone eten, maar ben van 2 prednison per dag gestopt naar geen prednison, omdat ze toch niks binnenhield. En ze jeukt helemaal niet, ik kan het niet begrijpen.
Nou nee, niet stom maar ik begreep het gewoon niet.
Het lijkt er dus op (voor je gevoel) dat de huid jeuk in relatie staat tot de problemen met de ontlasting. Je zou dan best aan een voedselallergie kunnen denken ja. Maar, je hond kreeg prednison tegen de jeuk. Toen kwam de diarree, toen kreeg je hond antibiotica en sindsdien heeft hij goede ontlasting, geef je geen prednison meer, is er ook geen jeuk meer maar voer je nog wel steeds gekookte kip met rijst? Dat voer je sinds je hond antibiotica krijgt ofzo?

In de tussentijd is deze misschien wel interessant om te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 582.0.html
Door selma.
#2791935
Ja precies zo als je schrijft is het, ze kreeg kip met rijst sinds de antibiotica.  Alleen sinds gister krijgt ze  beetje kvv bij de kip met rijst. Om haar weer te laten overstappen. Naar haar gewone voeding.

Ik was wel die aller g free aan het gebruiken. Merkte niet dat ze minder jeuk kreeg maar wel een donslaagje haar op haar buik.
Ik wou daar morgen weer mee verder gaan.
Laatst gewijzigd door selma. op di 22 okt 2013, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door