Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door JonneBailey
#2791682
Hoihoi

Ik ben nieuw hier op Barfplaats dus ik zal me is even voorstellen  :)
Mijn naam is Jonne en wij hebben hier thuis 3 staffordsche Bull terriërs

Onze oma Bettie 8 jaar oud ( zij krijgt DLG brokken )

Bailey 21 maanden heeft een voedsel allergie dus krijgt nu sinds kort alleen nog maar KVV.

Bink 17 maanden oud en krijgt s'morgens KVV en s'avonds DLG

Het liefst zou ik ze natuurlijk alledrie op KVV willen hebben maar aangezien we hier gewoon de plek er niet voor hebben houd het op.

Nou kan ik natuurlijk wel wat Advies gebruiken,

Bailey krijgt s'morgens Darf Eko en daar doet ze het super op s'avonds krijgt ze op dit moment Renske ik weet dat dat hier niet als KVV word gezien maar eigenlijk doet ze het er super goed op.
ze krijgt van Renske de smaken kalkoen eend konijn en oceaanvis,
maar eigenlijk vind ik 2,00 euro voor nog geen 400 gram eigenlijk best aan de prijs nu ben ik dus op zoek naar een ander merk.

In de Darf Eko zit al kip, rund, lam en geit en wil graag nog meer smaken gaan geven, Bailey is geen moeilijke eter en smakt eigenlijk alles wel naar binnen.

Ze hebben hier ook Naturis maar daar is ze wel eens goed ziek van geworden dus dat durf ik eigenlijk niet meer te geven.

Ik ben al wel aan het zoeken geweest en nou sprak Degomeat en Tammenga mij ook erg aan, maar mijn vader die wil eigenlijk die worsten niet geven want dat vind die een smerig werkje hihi, mij maakt het niks uit maar ik ben meestal niet thuis als ze s'avonds hun eten krijgen, hopelijk krijg ik hem over gehaald,

Wie kan mij nog wat meer advies geven?

Groetjes Bailey & Jonne.
Door kel_tje
#2791693
Mijn ouders vonden het in het begin ook maar vies. Ik heb toen wel die worsten gehaald, in  juiste hoeveelheid gehakt en al in der voerbak gedaan en dat inde koelkast gezet. Mn ouders hoefde dan alleen maar het bakje op de grond te zetten.  Dit was dan alleen smorgens, savonds deed ik het zelf. Maar misschien heb je er wel iets aan.
Nu vinden mn ouders het niet meer vies en doen t voortaan ook zelf in het voerbakje.
Door JonneBailey
#2791725
[quote="kel_tje"]
Mijn ouders vonden het in het begin ook maar vies. Ik heb toen wel die worsten gehaald, in  juiste hoeveelheid gehakt en al in der voerbak gedaan en dat inde koelkast gezet. Mn ouders hoefde dan alleen maar het bakje op de grond te zetten.  Dit was dan alleen smorgens, savonds deed ik het zelf. Maar misschien heb je er wel iets aan.
Nu vinden mn ouders het niet meer vies en doen t voortaan ook zelf in het voerbakje.
[/quote]

Kan je ze bijv. niet doormidden zagen als ze bevroren zijn ofzo  :D
Door kel_tje
#2791824
[quote="JonneBailey"]
Kan je ze bijv. niet doormidden zagen als ze bevroren zijn ofzo  :D
[/quote]

Ik hak de worsten in plakken met een hakmes. Het mes zet ik op t vlees en sla erop met een hamer haha.  Niet meest veilige manier maar het werkt :: heb maar klein hondje dus moet veel hakken.  Bij jou honden zal dat wel meevallen denk ik
Door JonneBailey
#2791857
[quote="kel_tje"]
Ik hak de worsten in plakken met een hakmes. Het mes zet ik op t vlees en sla erop met een hamer haha.  Niet meest veilige manier maar het werkt :: heb maar klein hondje dus moet veel hakken.  Bij jou honden zal dat wel meevallen denk ik
[/quote]

Oh oke nou misschien dan ik m'n vader gewoon over haal hij moet niet zo piepen haha , nee klopt Bailey weegt meestal rond de 15,5 kilo dus ze krijgt zo'n 200 gram per keer ligt er ook wel een beetje aan wat ze die dag gedaan heeft maar ze krijgen hier meestal heel veel beweging op een dag.
Door JonneBailey
#2791864
Als ik nou de Darf Eko voer met kip , rund , lam en geit

En bijv. van degomeat de enkelvoudige Bosduifmix, eend, Fazantenmix, haas, hert , kalkoen, konijn, en dan eventueel nog orgaanmix en wat vis voer ik dan compleet ?

De bosduifmix en de fazantenmix is met het karkas incl organen en ingewanden.
Door fransbulletje
#2791994
Darf heeft toch ook meer soorten die je dan kan geven.
Hebben tegenwoordig ook een wildvariant.
Door JonneBailey
#2797267
Mmm ik denk dat ik eruit ben, we hebben bij versvoer in Zoelen 2 nieuwe dozen Darf Eko gehaald, 1 kilo hert, konijn en eend
Laatst gewijzigd door JonneBailey op zo 03 nov 2013, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JonneBailey
#2801115
Het is me gelukt om ze in stukken te hakken een worst van 1 kilo in 5 stukken van ong 200 gram! Heb het niet op de meest veilige manier gedaan maar ach het is gelukt.

Dus ze krijgt nu s'morgens ong 150 gram Darf Eko en s'avonds 200 gram omstebeurt eend , konijn of hert en dit samen met een groentenprutje.

Eend en konijn zijn volledig vermalen karkassen en van het hert alleen het vlees met een klein beetje bot, deze zijn alledrie van het merk Kiezebrink, en 1 x in de week krijgt ze wat vis.

Voer ik zo compleet of zou ik nog wat kunnen verbeteren ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door