Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2788224
Zijn er hier mensen die Bach gebruiken voor de hond(en)? Ik hoor graag alle ervaringen! Overweeg toch om het eens te gaan proberen bij Xerox, maar ben er ook een beetje huiverig voor...
Gebruikersavatar
Door winni
#2788303
Ik heb het gebruikt voor op de show. Ik weet even niet meer welke bach bloesem maar het hielp haar absoluut om zelfverzekerder te zijn.
Als ik het niet gebruikte wilde ze niets van vreemden weten en bij gebruik vond ze iedereen leuk. Zó vreemd om te zien....
Door hamada
#2788801
Bij gedoe en stress heb ik goede ervaring met Bach rescue. Zowel met de honden als met andere dieren. Bijv. toen Sam een van de kippen bezig was te plukken.  :-X Kip in shock maar heeft het wel overleefd.
Tegenwoordig bestel ik Ets+ for animals van Perelandra. Is te koop via de website van Bloesemremedies, maar die is erg duur. Ik bestel bij www.panosun.org. Perelandra heeft ook een reeks bloesemessences en andere tincturen.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2789933
Bedankt voor de reacties alvast!

Xerox heeft gisteren Bach Rescue gehad en daarna kennisgemaakt met een pup. Of het aan de Bach lag weet ik niet, maar de kennismaking ging goed en uiteindelijk lagen ze tegen elkaar aan te slapen.
Door chess
#2790021
Ja, ik heb ooit weleens Bach rescue gebruikt voor Jools.  Hij was steeds super gestresseerd op de hondenschool dus alvorens naar de les te gaan snel nog twee x bach in zijn mond sprayen...

In eerste instantie vond ik dat het hielp.  Op termijn echter niet. 

Ik heb nl. begrepen dat Jools mij nogal redelijk aanvoelt.  Wat ik wil zeggen: eigenlijk was ik gestresseerd om naar de hondenschool te gaan omdat ik wist dat Jools gestresseerd zou zijn waardoor Jools op zijn beurt gestresseerd was omdat hij dit eenvoudigweg aanvoelde.  Snap je?  Uiteindelijk sprayde ik eerst bij mezelf wat Bach bloesem en daarna bij de hond.  :biggrin2:

Conclusie: ik doe het niet meer en probeer zelf relaxt te zijn wat eigenlijk wel helpt.

Of het kan te maken hebben met het feit dat hij zijn pubertijd gepasseerd is en iets of wat rustiger.  In elk geval heb ik niet de eindindruk dat het echt hielp, misschien een beetje dat wel.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2790929
Ik moet er inderdaad bij zeggen dat ik zelf ook 2 spraytjes had genomen. Eigenlijk om te kijken wat er nou gebeurde als je dat spul aan de hond geeft, maar ik voelde mezelf ook errug relaxed en niet zenuwachtig  ;D
Door Tanna
#2791677
Heel pienter dat je zelf ook wat hebt genomen, zo waren jullie allebei ontspannen!
Gebruikersavatar
Door Zev
#2792253
Hier ervaring met de rescue tijdens en voor oud en nieuw. Moet zeggen dat ik wel wat verbetering zag in de vorm van sneller herstellen na een knal. Verder in het verleden eens een samengestelde remedie gekregen als ondersteuning bij gedragsproblemen en daar zag ik toen geen verschil. Ook goeie ervaring met het thundershirt trouwens tijdens oud en nieuw en noodweer o.i.d.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2792298
Hoe dienen jullie bachbloesems eigenlijk toe aan de hond?


Heb het wel eens gedaan maar dat was altijd op een stuk brood, van vlees loopt het gewoon af. Dus nieuwsgierig naar andere methoden.

Ben er ook over na het denken weer iets te proberen, moet alleen uitzoeken wat
Door La Vie
#2792327
Ik meng in een klein schaaltje de druppels door een beetje vleesnat van de KVV.
Dat werkt perfect!
Gebruikersavatar
Door Zev
#2792421
haha ik deed het op een theelepel en stopte die in zijn mond  :biggrin2: heb een makkelijke hond. De spray gaat ook direct in de mond.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2792445
Tjusa kreeg een samengestelde remedie voor haar angst voor vreemden vlak na het bijtincident.. Nu 7 maand verder heeft ze voldoende aan de rescue op de shows.

Trigger (onze Saarlooswolfhond) heeft de eerste 3 jaar op shows altijd bach gehad en altijd samengesteld. Hij wist waar het flesje zat (in mijn broek) en op een gegeven moment als het hem te druk werd stootte hij tegen het flesje aan en kreeg hij weer een "shot" ...
Door Sultan
#2797766
Bij situaties waarvan ik van tevoren weet dat die spanning gaan veroorzaken bij de honden, zet ik altijd de Rescue in. Al jaren hele goede ervaringen mee. Ook bij mezelf trouwens, rustige baas werkt door op de hond ;D

Bij onze Irina gaf ik een tijd een samengestelde remedie ivm haar angsten. Via een cursus "Natuurlijk genezen van dieren" veel geleerd over de Bach Bloesems en destijds zelf een gebruiksflesje samengesteld. Het werkte prima!!

Ik geef het altijd op een klein stukje brood, omdat de honden daar dol op zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door