Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#27915
Hoi allemaal
Naast versvlees geef ik ook per maaltijd twee kippevleugels aan Jip (friese staby). Ik koop dat per 4 kilo in één zak. Om het in de vriezer te doen doe ik het eerst over in boterhamzakjes, 4 per zakje. En dit vind ik een vies werkje. Zijn er mensen die dit probleem kennen en er een andere oplossing voor hebben?
Groet
DJ
Door moniek
#27919
Jip, ik heb geen oplossing voor je "probleem". Vind zelf, sinds ik een verse vuile pens aan stukjes heb gesneden eigenlijk niet zo snel meer iets een smerig karweitje ;D
Door Lizzy
#27920
Geef je dit iedere dag, die vleugels? Mag ik vragen waarom?

Tja, ik vond het lang geleden ook een vies werkje hoor... Toen gebruikte ik chirurgen handschoentjes om de vleugels beet te pakken. Of ik vouwde een boterhamzakje over mijn handen om daar de vleugels mee te pakken.

En, hoe langer je dit soort dingen doet (vleugels inpakken, orgaanvlees en pens in porties verdelen en inpakken, complete karkassen verpakken), des te makkerlijker wordt het. Het went. Echt!

Groetjes, Lizzy
Door roger
#27922
<<En, hoe langer je dit soort dingen doet (vleugels inpakken, orgaanvlees en pens in porties verdelen en inpakken, complete karkassen verpakken), des te makkerlijker wordt het. Het went. Echt!<<


Volledig mee eens Lizzy en Moniek.

En voor je het eigenlijk goed en wel beseft dat je het echt kan, pluim je zelf een komplete kip of fazant en stroop je zelf je eerste konijn. ;D ;D ;D

Ik heb momenteel een volledige ree-pels te drogen hangen, vergde wel wat oefeningen en herbeginnen maar het is gelukt, als ze tenminste nog wil drogen? :D :D :D

Denk da'k binnenkort een zweethut ga maken ! ;D ;D ;D


gr.
Roger
.
Door tieneke
#27926
Ach wat is nog vies?
Gisteren heb ik even snel 12 kilo rundergehakt afgewogen en ingevroren.
Ik zie mezelf dan echt niet met een paar plastic handschoentjes staan ;D
Kijk als je bij het zwaardere werk zoals de beroemde verse vuile onafgespoelde pens enig handschoeisel aantrekt geef ik je groot gelijk! :-X ;D ;D
Door sylvia
#27936
[quote="roger"]


Denk da'k binnenkort een zweethut ga maken ! ;D ;D ;D


gr.
Roger
.

[/quote]

Dan kom ik zeker kijken,ga je er dan ook zolang inzitten dat je je geleide geest ziet,wedden zal wel een wolf zijn ;D ;D ;D
Door sylvia
#27937
[quote="tieneke"]
Ach wat is nog vies?
Gisteren heb ik even snel 12 kilo rundergehakt afgewogen en ingevroren.
Ik zie mezelf dan echt niet met een paar plastic handschoentjes staan ;D
Kijk als je bij het zwaardere werk zoals de beroemde verse vuile onafgespoelde pens enig handschoeisel aantrekt geef ik je groot gelijk! :-X ;D ;D
[/quote]
Nou dan ben ik al aardig afgehard het enige waar ik nog zakjes voor pak is voor het op straat opruimen van de het afval van de maaltijd,eneeeehhh die grens zal ik wel nooit oversteken om dat zonder zakje op te pakken ;D ;D ;D
Door roger
#27941
<<Dan kom ik zeker kijken,ga je er dan ook zolang inzitten dat je je geleide geest ziet,wedden zal wel een wolf zijn ;D ;D ;D<<


Of een Duvel
Door Ordell
#27948
Als je wel eens een lijk uit het water hebt gevist die er dusdanig lang inligt dat je spontaan zijn benen er af trekt en het water begint te sissen van het lijkvocht. dan is het verdelen van kippevleugeltjes, pens of zelfs Fytomix een ware delicatesse ;D
Door Jolly
#27958
gatver Ordell :-X

wat ook smerig is: In de bloedhete zomer 4 jaar geleden samen met de dierenambulance en de politie uitrukken naar een huis waar de bewoner helaas al ruim een maand dood is en de honden en katten, zich maar aan hem te goed hebben gedaan.
Buiten het feit dat de ontlasting natuurlijk overal lag, rook het lijk ook niet zo zomerfrisjes meer.
Jullie snappen wel dat ik de eerste weken niet echt goed heb geslapen, daarna ging dat snel beter.

Buurtbewoners hadden geklaagd over stank en geluidsoverlast.(miauwen en blaffen/janken).
Honden(3) en katten(5) waren wonderwel nog steeds zeer mensvriendelijk en we konden ze zo pakken en meenemen.
Door Ordell
#27959
Nog goorder en echt gebeurt ;D;

Een agent die samen met wat ambulancebroeders een zwaarlijvige dode man in een smal trappenhuis naar beneden moeten dragen op een brancard. Op een gegeven moment moest de brancard verticaal worden getild anders kon ie de trap niet af. Maar iemand die nog niet zo heel lang dood is, daar werkt alles nog een beetje van. Dus op het moment dat die vent verticaal werd getilt scheet ie die agent helemaal vol die onder die brancard stond. Gelachen, dat wel natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#27960
In iedergeval, bedankt voor de reacties. Of jullie er nu aan gewend zijn of niet, ik vind het vies en ik vind het onhygiënisch, moet daarna weer zoveel schoonmaken en opruimen en daar heb ik niet altijd zin in en tijd voor.
Of ik de vleugels iedere dag geef?
Dan weer wel en danweer niet, net hoe het uitkomt.
Waarom?
Jip vind het lekker en dan weet ik zeker dat hij echt bot binnen krijgt. Van de versvoeders weet ik niet of ze er echt bot in doen. Misschien wel calciumpoeder.
Wie heeft de oplossing voor het verpakkingsprobleem?
Groet
DJ
Door Ink
#27964
[quote="jip"]
In iedergeval, bedankt voor de reacties. Of jullie er nu aan gewend zijn of niet, ik vind het vies en ik vind het onhygiënisch, moet daarna weer zoveel schoonmaken en opruimen en daar heb ik niet altijd zin in en tijd voor.
Of ik de vleugels iedere dag geef?
Dan weer wel en danweer niet, net hoe het uitkomt.
Waarom?
Jip vind het lekker en dan weet ik zeker dat hij echt bot binnen krijgt. Van de versvoeders weet ik niet of ze er echt bot in doen. Misschien wel calciumpoeder.
Wie heeft de oplossing voor het verpakkingsprobleem?
Groet
DJ
[/quote]

In een oud bericht van je zie ik staan dat je 250 gram Bibi geeft. Was Jip toen nog pup? Als je dat nog geeft denk ik dat je met een aan redelijke zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat daar echt bot in zit.
En als je de vleugels vies vindt ... hoeveel hersencellen moet iemand hebben om een paar handschoenen te pakken?
Of die vleugels op een krant of buiten te gooien zodat je niet zo veel (wat dat dan ook mag zijn) hoeft schoon te maken? Hoeveel is dat dan helemaal dat je daar geen tijd voor hebt? Zin boeit me niet. Of probeer je die Zweedse kok van de Muppetshow na te doen?
DJ kom op ... het is voor je hond hoor!
Door Ordell
#27969
[quote author=Ink
In een oud bericht van je zie ik staan dat je 250 gram Bibi geeft. Was Jip toen nog pup? Als je dat nog geeft denk ik dat je met een aan redelijke zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat daar echt bot in zit.
En als je de vleugels vies vindt ... hoeveel hersencellen moet iemand hebben om een paar handschoenen te pakken?
Of die vleugels op een krant of buiten te gooien zodat je niet zo veel (wat dat dan ook mag zijn) hoeft schoon te maken? Hoeveel is dat dan helemaal dat je daar geen tijd voor hebt? Zin boeit me niet. Of probeer je die Zweedse kok van de Muppetshow na te doen?
DJ kom op ... het is voor je hond hoor!
[quote][/quote]

;D ;D
Door 202spots
#27979
[quote="jip"]
In iedergeval, bedankt voor de reacties. Of jullie er nu aan gewend zijn of niet, ik vind het vies en ik vind het onhygiënisch, moet daarna weer zoveel schoonmaken en opruimen en daar heb ik niet altijd zin in en tijd voor.
Of ik de vleugels iedere dag geef?
Dan weer wel en danweer niet, net hoe het uitkomt.
Waarom?
Jip vind het lekker en dan weet ik zeker dat hij echt bot binnen krijgt. Van de versvoeders weet ik niet of ze er echt bot in doen. Misschien wel calciumpoeder.
Wie heeft de oplossing voor het verpakkingsprobleem?
Groet
DJ[/quote]
Hi Jip,
Maar goed dat je vorige week niet in mijn keuken aanwezig was!
Ik had 'n extra kalkoen van 10 Kilo (voor Thanksgiving)en die werd natuurlijk netjes bewerkt om als hondenvoer in de vriezer te gaan!
Zelf uitbenen is 'n uitdaginng!!!
Kan je alleen vertellen dat met behulp van 'n knipschaar (waar normaal takken van de bomen worden geknipt)
om de grote botten en gewrichten te knippen,kleinere tuinschaar voor het fijne werk,scherp mes om de hompen vlees eruit te halen,'n extra beetje kale kibbenbotten erbij,en dan me vleesmolen op volle toeren te laten draaien...
Vraag me niet hoe de keuken er na 'n uurtje of 1 1/2 uitziet....laat staan hoe IKzelf er met spetters en al
uit zie....maaaar er is weer voldoende voorraad van grotere karkas gedeeltes,en de rest met bot en al gemalen kalkoen in de vriezer opgeslagen! ;D

Wanneer je de kippenvleugels niet met je handen wil aanraken,kan je je hand IN 'n plastic zak doen,de hoeveelheid vleugels die je voor 1 maaltijd nodig hebt met je hand gewoon uit de verpakking waar ze inztitten oppakken,en dan de zak binnestebuiten omdraaien toch?
Wanneer je voor meerder maaltijden gelijk koopt,dan gewoon de rest,per maaltijd op dezelfde manier verpakken en invriezen.
(Zo raap ik ook de hondpoep op trouwens.)
En wanneer je het aan je hond geeft,hoef je het alleen maar leeg te schudden.
(De vleugels dan...niet de poep ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door