Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door linda1985
#2785669
Mijn jack russell terriër teefje is nu 6 weken zwanger. Maar sinds kort heeft ze moeite met poepen.  Ik voer haar carnibest vers vlees. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Wat zalmolie evt?
Door Lizzy
#2785844
linda1985 schreef: Mijn jack russell terriër teefje is nu 6 weken zwanger. Maar sinds kort heeft ze moeite met poepen.  Ik voer haar carnibest vers vlees. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Wat zalmolie evt?
Gefeliciteerd met de zwangerschap van je hondje!

Misschien is het allemaal net teveel vleesbot voor je hondje, zo tegen het 'bijna einde' van de dracht. Ik zou zelf groentenmix van bladgroenten bladgroenten laxeert en levert vezels) door het eten gaan doen. En ook wat gekookte pompoen. En dat kun je aanvullen met een scheutje extra vergine olijfolie en af en toe een beetje visolie.

Als dat niet voldoende is, horen we het graag! Dan zul je, denk ik, wat extra spiervlees erbij moeten gaan voeren.
Door linda1985
#2785868
Dank je.  Ik weet niet precies wat het percentage bot is in carnibest maar volgens mij niet zo hoog.  Ik stel niet zelf samen.
Maar zal Is proberen om wat bij te geven aan olie. Bladgroente is ze eigenlijk niet gewend.
Door Lizzy
#2785918
linda1985 schreef: Dank je.  Ik weet niet precies wat het percentage bot is in carnibest maar volgens mij niet zo hoog.  Ik stel niet zelf samen.
Maar zal Is proberen om wat bij te geven aan olie. Bladgroente is ze eigenlijk niet gewend.
Het is niet zo hoog maar voor een drachtige teef wel vrij hoog. Een teef die tegen het eind van de dracht begint te lopen zou voor het mooie eigenlijk een verlaagt percentage bot (calcium) moeten krijgen. Om 2 redenen: 1)eerder kans op obstipatie (door de dracht) met teveel bot en 2)om de kans op eclampsie zoveel mogelijk te verkleinen. Dat lukt lastig, met een KVV, aangezien je alle doelgroepen moet bedienen. Daarom zeg ik: bladgroenten (wat maakt het uit, dat ze dat niet gewend is?) en eventueel spiervlees. Maar goed, het is jouw drachtige hond :)
Door Nynke
#2790432
Als mijn honden Carnibest eten moet ik echt olie of een geklutst eitje toevoegen, anders hebben ze altijd moeite met poepen, dus ik zou idd olie toevoegen  ;)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2790463
Nynke schreef: Als mijn honden Carnibest eten moet ik echt olie of een geklutst eitje toevoegen, anders hebben ze altijd moeite met poepen, dus ik zou idd olie toevoegen  ;)
Hier ook hoor, als ik een paar keer CB achterelkaar geeft, dan worden de keuteltjes een stuk harder !
Door Martine-Tom
#2790466
de Meiden schreef: Hier ook hoor, als ik een paar keer CB achterelkaar geeft, dan worden de keuteltjes een stuk harder !
Grappig, Tom gaat aan de race van CB.
Door linda1985
#2791077
Met wat boontjes en zalmolie gaat het goed nu.  Hier anders nooit problemen met carnibest en de ontlasting.
Mag je trouwens zeewier geven tijdens de dracht? Gedroogd.
Door Lizzy
#2791762
linda1985 schreef: Met wat boontjes en zalmolie gaat het goed nu.  Hier anders nooit problemen met carnibest en de ontlasting.
Mag je trouwens zeewier geven tijdens de dracht? Gedroogd.
Ja, dat mag. En zoals alles: met mate.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door