Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2790365
Berlioz heeft nierbekken ontsteking, is 4 oktober geconstateerd en sindsdien zit hij op de clavubactin in afwachting van de urinekweek. Dat schiet nog niet heel erg op, want de eerste urine is kwijt geraakt ergens, kwamen we een week later achter toen ik belde of er al een uitslag was... Dus afgelopen maandag weer urine afgenomen, die zag er duidelijk wel beter uit, en helaas nog geen uitslag.
Nou heeft hij de eerste week op de pijnstillers gezeten, omdat hij voor de diagnose echt was gestopt met eten en zich dus (Berlioz houdt van eten zoals je ook wel aan hem kan zien...) erg slecht moest voelen, ik weet ook zelf uit ervaring hoe pijnlijk het kan zijn... Na de pijnstiller (heb ik vanaf zaterdagavond 5 dagen gegeven) merkte ik een kleine terugval, maar het bleef wel beter gaan. Hij was bijna weer helemaal zijn oude zelf!

Nu sinds een paar dagen begint hij weer minder te eten en gooit hij af en toe zijn eten er uit. Vanmiddag zag ik dat zijn linker oog ook nog eens dik is (bovenste lid), het zit hem ook niet mee de arme ziel... het viel me gisteren (en vandaag) ook op dat hij wallen heeft onder zijn ogen en vaak weer met 2 pootjes tegelijk de trap afkomt, langzamer dan normaal en hij ligt weer bijna de hele dag in Angels mand die naast het bed staat boven... En bovenop dat alles zag ik net dat zijn linkeroog dik is :'( Arm beest, zit me niet lekker... Hij is nog niet zo slecht als hij was, maar hij heeft zo weinig gegeten vandaag... wil nog wel snoepjes maar verder heeft hij alleen een paar muizenhapjes genomen  :-\



Hopelijk is morgen de uitslag van de urinekweek er nu wel... wel heel blij dat ik nog een keer urine heb laten afnemen!!
#2790419
Zorgen maak ik me toch al en ik vind het ook niet heel positief er uit zien. Ik hoop nu vooral dat de test uitwijst dat we de verkeerde ab geven... Morgen maar weer de da bellen, baal wel enorm dat ik morgen  van 9 tot half 5 moet werken... dinsdag ben ik wel vrij
#2790426
Ik bel morgenochtend wel om te overleggen en anders regel ik wel dat ik eerder weg mag... Ze zijn tot 6 uur open volgens mij, zou ik misschien ook net nog kunnen redden, half 5 naar huis, 5 uur thuis, half 6 bij da...

:'(
#2790442
Ik vind het ook vreselijk, helemaal als ze er zo slecht aan toe zijn. Batterij van mijn thermometer is leeg dus kan niet kijken of hij koorts heeft, grrr

En ik ben ook heel goed in mezelf bang maken... maar ik heb tot nu sinds ik 'mijn eigen' huisdieren heb als volwassene nog nooit afscheid hoeven te nemen en ik was voorlopig nog niet van plan om daarmee te beginnen, dus hij moet gewoon heel snel weer beter worden!! En dan lang en gelukkig en vooral ook gezond doorleven tot minstens 20, liefst 30 ;)
#2790733
Jeuj, hij heeft vanmorgen goed gegeten, kwam vanmorgen ook nog even bij me liggen alsof hij wilde zeggen 'je maakt je zorgen om niks' ;D Trap ik niet helemaal ik, want ik heb vanmorgen flink wat tonijn door zijn eten gedaan en de pro biotica achterwege gelaten, dus ik gok dat hij dat gewoon minder lekker vind (wat ook wil zeggen dat het nog niet goed gaat, want de vorige keer dat hij deze probiotica kreeg at hij alles wel tot de laatste kruimel op... )
#2791020
Ik weet niet wat hij gisteren had, misschien had hij heel veel last van dat oog ofzo, lijkt wel alsof hij gestoken is vlak boven zijn oog, maar vandaag lijkt er weer niks aan de hand te zijn... Kweek was negatief, dus de clavu doet zijn werk toch goed... en van al de ab die hij de laatste tijd heeft gehad ga je je natuurlijk ook niet beter voelen. Zo nog even overleggen met de da, want we gaan van voicemail naar proberen te bellen, dus hopelijk belt hij zo terug ::)
#2791100
Yupz, dus of hij nou last had van dat oog, of zijn darmen van de ab, of een haarbal (hij heeft vanmorgen wel overgegeven, geen haarbal, maar wel gewoon wittig slijm, niks geks) die dwars zat, of de combi... in ieder geval in overleg met de da stoppen met de ab :D Nu eens kijken of hij straks wel probiotica lust :p

Maar wel blij dat hij vandaag weer zichzelf is :circle:
#2794494
Ja hoor, gelukkig wel, hij is weer bijna de oude Berlioz, komt 's morgens als ik met Angel terug kom van het wandelen me miauwend tegemoet gerend met toegeknepen oogjes en 's morgens knus bij me liggen het laatste uurtje :)

Hij heeft alleen sinds maandag krabplekken boven zijn ogen en bij zijn snorharen, ik gok dat dat toch een bijwerking of in ieder geval een effect is van alle antibiotica die hij gehad heeft (hij heeft best een heftige dosering gehad ook nog eens), dus nu vooral in de gaten houden of hij het niet erger gaat stuk krabben, maar heb nog 2 kappen liggen hier dankzij mevrouw Poekie en haar pootjes (die gelukkig nog inmiddels helemaal genezen zijn, net de week dat ik de kap afdeed begon Berlioz...)

Laatste ontwikkeling is dat meneer Simba aan de antibiotica zit omdat meneer in zijn staart is gebeten... en dat was gaan ontsteken. Dus het gaat lekker dit jaar hier... de economie en de dierenartsen hier in Enschede zijn door ons nu wel genoeg ondersteund ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door