Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door chelsey
#2777304
Naar wat ik hier regelmatig lees zou het mij toch wat schelen moest ik zelf kvv maken.
Maar welke vleesmolen gebruiken jullie dan?
Door Mowgli
#2777334
Ik heb een tweedehands Jupiter 885, waar ik heeeel tevreden mee ben. Vleesbot maal ik met een 16mm gatenschijf. Deze was als voorsnijder bedoeld, maar ik vind dat het vleesbot en ook het vlees een mooie structuur heeft en met de 16mm gatenschijf is er dus nog wat te knabbelen voor mijn kleine terrorist.
Door Barbaravh
#2789653
Ik ben begonnen met een handmolen, porkert 8, een hele kleine dus. Nu sinds kort een Kenwood MG700. Bevalt ook goed voor de poezen.
Heb onlangs voor 2 honden gemalen die op kvv stonden en scheelde de helft in prijs, kvv van 4€kg.
Gebruikersavatar
Door cath
#2789819
Ik, ben ook heel tevreden over deze Kenwood,  jupiter zal, wel, iets beter

zijn denk ik, maar deze zal wel duurder zijn.
Handmatig malen zou ik zelf niet zien zitten,  moet je veel kracht op zetten,  tenzij je een sterke vriend hebt die dit voor jou wil doen,

Gr

Cath
Door Lil
#2789965
[quote="cath"]
Kenwood mg700
[/quote]

+1 maar dan wel met de speciaal gemaakte schijf van cindy, want anders wordt het helemaal niets. Met schijf een zeer goede molen.
Gebruikersavatar
Door cath
#2789992
Tot nu lukte het wel, konijnebouten,  ruggen, spiervlees, met bot loopt het wel eens vast, maar, dan draai je het even los, en kan je weer verder, maar ik heb nu pas de schijf van cindy besteld, ik wacht er nu op, ben benieuwd!

Gr

Cath
Door Elizaw
#2790057
Lees even mee, ben me ook aan het verdiepen in een vleesmolen.
Bij mij zou het alleen gaan om het malen van botten, tot welke botten zou de kenwood mg700 aan kunnen. En is de extra schijf van Cindy nog wel beschikbaar, las in een ander topic dat die niet meer leverbaar zijn.
Gebruikersavatar
Door cath
#2790100
Ja, ik had dit ook gelezen, maar heb haar een paar weken geleden een pb gestuurd,  en zei dat het nog wel kon, ik van de dagen verwacht ze één van de dagen.
Gr

Cqth
Gebruikersavatar
Door nova
#2790382
[quote="natasja2210"]
Heb in de clatronic heel konijn vermalen..
[/quote]

dat zal best  :), alleen is de vraag hoevaak dat nog goed zal gaan ;)

Ik heb, net als velen  hier een kenwood met een aangepaste schijf erop.
Wil je meer weten over  deze machine, plus gebruikers ervaring?
In " vragen en problemen" staat een heel uitgebreid topic hierover, Nadia heeft het topic gestart 
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2790395
[quote="nova"]
dat zal best  :), alleen is de vraag hoevaak dat nog goed zal gaan ;)

Ik heb, net als velen  hier een kenwood met een aangepaste schijf erop.
Wil je meer weten over  deze machine, plus gebruikers ervaring?
In " vragen en problemen" staat een heel uitgebreid topic hierover, Nadia heeft het topic gestart
[/quote]

Waarom zou het niet goed gaan? Er zijn veel positieve verhalen over de clatronic.

Ik had een Bomann droger en heb een Sedona. Die Bomannetjes blijken allemaal stuk te gaan... En welke gaat er bij mij stuk? Die hele dure Sedona idd  :-\ de Bomann droogt vrolijk verder. Zegt dus ook niet altijd alles!
Door Danny2703
#2790447
Het gaat hier over de vleesmolen..ik heb een clatronic molen en droger en ben over beide goed te spreken!
Officieel is geen enkele molen geschikt voor botten, of je praat over apparaten voor prof. gebruik en daar zit ook een ander prijskaartje aan.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2791431
Ik lees dit topic mee want wil ook een molen aanschaffen. Maal nu nog met de westmark 10 maar vind dat veel en veel te zwaar werk!!
Ik ben er nog niet uit. Wat ik wel wil is wildkarkassen malen en ik denk dan toch dat de Clatronic en de Bomann te zwak zijn.
Over de Kenwood heb ik nog niet zo veel gelezen.
De Jupiter lijkt me het meest geschikt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door