Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2784818
[quote="Martine-Tom"]
Nier en groente  ;)

Oh en verder gewoon 5 verschillende smaken, en dan ben je compleet  ;)
[/quote]

Jij dacht, ik ga niet kort door de bocht, ik snij 'm gewoon helemaal af.

Kijk net een lijstje van deze enkelvoudige mixen door en zie een behoorlijke variatie in samenstelling. Het lijkt me dus handig als TS aangeeft welke mixen ze wil gaan voeren, dan kunnen wij zeggen wat erbij moet.
Door Martine-Tom
#2784843
[quote="Angelique"]
Jij dacht, ik ga niet kort door de bocht, ik snij 'm gewoon helemaal af.

Kijk net een lijstje van deze enkelvoudige mixen door en zie een behoorlijke variatie in samenstelling. Het lijkt me dus handig als TS aangeeft welke mixen ze wil gaan voeren, dan kunnen wij zeggen wat erbij moet.
[/quote]Uhm nou, dat is wat mij verteld is dus ga er vanuit dat dat waar is.
Als je genoeg soorten varieerd en nier toevoegd omdat dat bij mijn weten bij nagenoeg alle soorten ontbreekt, en groente als je daarvoor kiest...
Maar goed, ik kan ook fout geinformeerd zijn.
Door webster
#2784977
Ik wil graag de volgende mixen gaan geven:kip,rund grof,kalf-lam,kalkoen en proberen of de heren de vismix en het konijn lusten.
Door La Vie
#2785403
Ik heb niet eerder gehoord dat er groente in Degomeat zit........
De Rund is zonder bot.
Kalf/lam is gehakt voor menselijke consumptie en heb geen idee wat daar in zit (wil het ook niet weten anders eet ik nooit geen gehaktballen meer)
Konijn wordt hier goed gegeten.
Bij de Witvis wordt een hongerstaking ingezet.
Door webster
#2785818
Dus als ik het goed heb bekeken moet er bij de kip,kalkoenen konijn nog groentemix toegevoegd worden en aan rund grof en kalf-lam en de kip-zalm nog bot en groentemix?aan welk soort bot kan ik dan denken kipnek,parelhoenkarkas,konijnkarkas,duikkarkas of de kant en klare kalkoenbotmix?
Door Bosliefje
#2789232
Ik heb Degomeat nu voor het eerst, konijn en kalkoen. Het is inderdaad wat fijn gemalen, maar verder prima. Ik was gewaarschuwd dat het uit de verpakking puilt bij het openmaken en dat doet het dus ook.
Mijn honden krijgen er wel wat poeder-poep van, dus nu meng ik het met de andere merken die ik heb.
Door Bosliefje
#2789705
Degomeat is bij mij in het probeer-stadium. Ik heb ook andere merken kvv die wel volledig zijn en daar zit meestal veel orgaan in, dus als ik half-half doe kan het wel voorlopig. Mijn jongste is 6 jaar, bij een pup zou ik er zeker beter op letten. Ik voer pens, ei, vis en groente altijd erbij, ook bij de complete versies. Groente niet dagelijks.
Maar bij degomeat zou ik, als ik alleen de enkelvoudige voerde, orgaan (nier en lever) bijvoeren, dat zou ik dus niet teveel doen, zie mijn reactie hieronder! en mogelijk wat degomeat rund bv, om de ontlasting wat beter te krijgen. En weer de pens, ei, vis en groente.
De kiezenbrink-mixen zijn ook enkelvoudig, met orgaan, maar daar moet vlees zonder bot bij gedaan worden, 1 op 1. Dus daar zou je de rund versie mee kunnen mengen. Maar de botsoorten die jij noemt kan je er natuurlijk ook bij geven.
Ik zou een lijstje maken als ik jou was, met soorten die ik voerde en wat er inzit, dan kan je zo zien wat je bij moet geven om het compleet te krijgen. Of zet het lijstje hier, dan kunnen we meekijken.
Laatst gewijzigd door Bosliefje op zo 20 okt 2013, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2789724
De katten hebben hier idd van de enkelvoudige meestal wat harde ontlasting. Ik geef er nu iedere dag per kat +/-25 gr spiervlees bij ;)
Door Bosliefje
#2789726
Vleesmix Rund grof gemalen
Puur gemalen rundvlees, bestaande uit 80% stoofvlees/spiervlees/lipvlees en 20% orgaanvlees. 
Kip NRV 
KipMix, enkelvoudige gemalen voeding van 80% kippenvlees 20% kippenbot. 
Kalkoen NRV
KalkoenMix, enkelvoudige gemalen voeding van 70% kalkoenvlees 20% kalkoenbot en 10 % kalkoenorgaan. 
Fazantenmix,
Ingrediënten : Fazantkarkas met alle organen en ingewanden. Verhouding 80 % vlees en 20 % bot.
Konijn
Ingrediënten : Konijn, 70% konijnenvlees, 20% konijnenbot, 10% konijnorgaan. 
Makreel
Ingrediënten : 100 % gemalen makreel.

Ik heb hier een lijstje van echte enkelvoudige versies, met 1 diersoort bedoel ik.
De kip moet orgaan bij;  de rund moet bot bij;  kalkoen, konijn, fazant en makreel zijn kompleet. Bij allemaal moet groente en af en toe een ei en een pensmaaltijd, bv de schapenpens . Als je dat allemaal voert heb je 8 diersoorten.
Lijkt mij kompleet en volledig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door