Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door momo
#278923
Mozart is nu goed 9 maanden oud en ik wil hem een keer een echt bot geven, maar ik weet niet welke hij mag hebben. Hij krijgt nu 's morgens en 's avonds Royal Canin Junior maxi ( 2 x 170gr. ) en 's middags 2 plakken DUCK.

Groetjes Dea
Door Lizzy
#278939
Aangezien jouw hond ook nog brokken eet, zou ik zeer voorzichtig zijn met het voeren van botten. En zeker nooit een bot geven na een brokkenmaaltijd. Altijd na een vleesmaaltijd. Maar dan nog: goed uitkijken! Want, teveel bot kan een verstopping veroorzaken. Dus, langzaam beginnen en langzaam opbouwen.

Je zou bijv. een kalfsrib of kalfswervel ofzo kunnen geven. Of een lamsboegbout. Maar, neem het echt de eerste keren na een paar minuten weg en kijk hoe hij er op reageert (qua ontlasting enzo). Want, dit zijn eetbare botten en deze maken de ontlasting dus harder.

Je zou ook hardere botten kunnen geven, daar krijgt een hond minder vanaf gekluift, maar deze hebben als groot nadeel dat de tanden er snel op slijten, ze geen reinigend effect hebben en als ze er wel stukken af kunnen bijten: dan is er nog meer risico op verstopping. Ik zou dus zelf toch kiezen voor zachte botten.

Meer over botten eten:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801

Barfplaats wordt gesponsord door