Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2787472
Kunnen jullie mij helpen met een vraag van iemand op het Italiaanse Barfforum?

Mag een kat met FIV, en ernstig lever- en nierfalen op rauw worden gezet?

Poes heeft een doodsoordeel gekregen van de DA, maar de eigenaar wil zich er niet bij neerleggen.
Hij is nog heel levenslustig, wil graag eten, heeft nog maar 4 tanden in zijn bekkie, en sinds kort is zij begonnen met rauwe vis en vlees (licht geschroeid) en wat lever. Dat gaat er allemaal heel graag in (geen goed dieet, moet dan natuurlijk goed aangepast worden).

Alvast bedankt voor het antwoorden!
#2787480
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Wel twijfel ik aan het nu op termijn ervan. Deze kat is echt letterlijk doodziek en 2 van de belangrijkste organen doen het al niet meer (lever- en nierfalen).
Ik ben er voorstander van je diertjes op tijd de rust gunnen en niet onnodig rekken. Maar dat is een persoonlijke keuze uiteraard.


Nog wel een vraag. Waarom hier vragen van een ander forum? Een ander forum is immers een ander forum. En in deze komt het er ook nog eens bij dat wat essentiële zaken lost in translation kunnen raken.
Is het niet verstandiger om de zaken van dat forum ook daar te laten?
#2787508
koekje schreef: Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Wel twijfel ik aan het nu op termijn ervan. Deze kat is echt letterlijk doodziek en 2 van de belangrijkste organen doen het al niet meer (lever- en nierfalen).
Ik ben er voorstander van je diertjes op tijd de rust gunnen en niet onnodig rekken. Maar dat is een persoonlijke keuze uiteraard.


Nog wel een vraag. Waarom hier vragen van een ander forum? Een ander forum is immers een ander forum. En in deze komt het er ook nog eens bij dat wat essentiële zaken lost in translation kunnen raken.
Is het niet verstandiger om de zaken van dat forum ook daar te laten?
Oh sorry, ik wist niet niet dat het een probleem zou kunnen zijn. :-[
Ik heb de vraag hier gesteld, omdat ik zelf er geen enkele ervaring in heb, en de medeforummers nog veel minder, helaas...

OK, ik ga in de Bieb duiken en Internet afstruinen..
#2787510
Het hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar het zou dat wel kunnen worden. Internet is soms al lastig genoeg, omdat je met redelijk platte tekst zit. Iedere taal heeft ook nog eens zn eigen nuances, die kunnen verloren gaan bij een vertaling. En daarmee soms ook net een subtiele essentie. Daarom weet ik niet of het een goed idee is vragen van daar zomaar klakkeloos heen en weer te doen.
#2787569
Weghalen hoeft niet, misschien dat er ooit iemand anders wat aan heeft.
Ik zou overigens een kat in zn allerlaatste levensfase het eten geven wat hij blieft, ongeacht wat voor soort voer het is. Wil de kat geen rauw, zou ik dat dan echt niet meer pushen.
#2787572
Ik denk dat het niet zoveel zin meer heeft om aan welk dieet dan ook te denken. Deze kat is in zijn eindfase en het zal nog maar een kwestie van weken, misschien een paar maanden zijn. Comfortabel houden en eten geven wat hij lekker vindt, genezen kun je niet meer.
En rekken betekent dat hij hoogstwaarschijnlijk aan een andere infectie zal overlijden.
#2787638
koekje schreef: Het hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar het zou dat wel kunnen worden. Internet is soms al lastig genoeg, omdat je met redelijk platte tekst zit. Iedere taal heeft ook nog eens zn eigen nuances, die kunnen verloren gaan bij een vertaling. En daarmee soms ook net een subtiele essentie. Daarom weet ik niet of het een goed idee is vragen van daar zomaar klakkeloos heen en weer te doen.
Maar dit probleem is er in principe ook als Annemarie / TS van het andere forum zelf in het internet gaat zoeken en ergens anders als op BP informatie in het Engels / frans / spaans / weet ik veel welke taal vindt en die dat weer gaat vertalen naar het Italiaans.
#2787639
Kefraya schreef: Ik denk dat het niet zoveel zin meer heeft om aan welk dieet dan ook te denken. Deze kat is in zijn eindfase en het zal nog maar een kwestie van weken, misschien een paar maanden zijn. Comfortabel houden en eten geven wat hij lekker vindt, genezen kun je niet meer.
Mee eens, dat kwam ook bij mij op toen ik je vraag las. En gewoon op tijd beslissen dat de kat niet meer "katwaardig kan leven" op het moment dat het niet meer goed gaat.
#2787643
Mowgli schreef: Maar dit probleem is er in principe ook als Annemarie / TS van het andere forum zelf in het internet gaat zoeken en ergens anders als op BP informatie in het Engels / frans / spaans / weet ik veel welke taal vindt en die dat weer gaat vertalen naar het Italiaans.
Ja.
#2787814
Ik denk, Mowgli,  dat men liever niet heeft dat er vragen gesteld over gezondheid of andere problemen op een ander forum hier worden vermeld.....van mijn kant dus niet correct.

De vraag was aan mij persoonlijk gesteld, via een privè-bericht, door iemand die op dat moment nog niet als lid was aangemeld en simpelweg wilde weten of rauw voer wel een goed idee zou kunnen zijn.
Mijn intentie was niet om informatie te pikken van een ander forum, maar haar een helpende hand te kunnen bieden, niets meer en niets minder.
Door Martine-Tom
#2787820
Annemarie Rijnveld schreef: Ik denk, Mowgli, dat men liever niet heeft dat er vragen gesteld over gezondheid of andere problemen op een ander forum hier worden vermeld.....van mijn kant dus niet correct.

De vraag was aan mij persoonlijk gesteld, via een privè-bericht, door iemand die op dat moment nog niet als lid was aangemeld en simpelweg wilde weten of rauw voer wel een goed idee zou kunnen zijn.
Mijn intentie was niet om informatie te pikken van een ander forum, maar haar een helpende hand te kunnen bieden, niets meer en niets minder.
Ik denk dat het meer om de "hear say" gaat, forummer zegt in het Italiaans iets tegen jou, jij vertaalt het naar Nl en zet het hier neer, dat gaat weer in het IT vertaald naar forummer...veel ruimte voor error en bij zulke precaire gevallen moet je dat denk ik vermijden ;)

Persoonlijk zou ik zo';n zieke kat zijn rust gunnen, en zo niet, lekker geven wat ie graag eet en hem lekker in de watten leggen tot zijn tijd daar is.
#2787831
Martine-Tom schreef: Ik denk dat het meer om de "hear say" gaat, forummer zegt in het Italiaans iets tegen jou, jij vertaalt het naar Nl en zet het hier neer, dat gaat weer in het IT vertaald naar forummer...veel ruimte voor error en bij zulke precaire gevallen moet je dat denk ik vermijden ;)

Persoonlijk zou ik zo';n zieke kat zijn rust gunnen, en zo niet, lekker geven wat ie graag eet en hem lekker in de watten leggen tot zijn tijd daar is.
Ja, zo bedoelde ik het.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door