Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeP
#2787382
Hoi
Ik ben Renee en ga starten met BARF voor mijn boxer Ike. Hij is 1.5 jaar en weegt 30 kilo
Hij krijgt nu KVV. Ik heb barf informatie van een vriendin van me gekregen en ga nu op haar wijze starten, en pas dit dan aan ( als het bevalt ) aan mijn hond.
Dit menu start ik nu met het vlees dat ik van haar krijg. Ik heb zelf nog niets ingekocht.
Met behulp van de barhandleiding kwam eruit dat mijn hond 600 gram per dag nodig heeft.
Alle tips zijn welkom, Bedankt !

Maandag:
bot 300 gram kippennek
orgaan 105 kalkoenhart
ei
lever/nier 28 gram konijnlever
groenten

Dinsdag:
bot 300 gram konijn
spier 300 gram kip
groenten

woensdag:
bot 300 gram eend
pens 315 gram pens

donderdag:
bot 300 gram eend
orgaan 105 gram kalkoenhart
lever/nier 28 gram konijnlever
groenten

vrijdag:
bot 300 gram konijn
spier 300 gram kip

zaterdag:
bot 300 gram eend
orgaan 105 gram runderhart
lever/nier 28 gram konijnlever
groenten
vis 100 gram zalm

zondag:
bot 300 gram konijn
spier 300 gram eend
Door Shanti en co
#2787435
Ik heb een berichtje gestuurd naar de mods dat het verkeerd staat, zij kunnen het dan verplaatsen naar het goede board.  :)


600g is een mooi gewicht om mee te beginnen maar meestal kun je gewoon evenveel voeren als je voerde aan kvv (of net wat meer omdat kvv soms erg vet is).

Wat zijn de percentages die je gebruikt hebt? Want volgens mij voer je vrij veel orgaan waarvan erg veel hart en weinig pens, lever en nier.
Meestal voer je in totaal 20% orgaan waarvan de helft (10% dus) aan pens en de overige 10% verdeel je onder hart, lever, nier en eventueel wat anders. Je kan van alledrie gewoon een gelijk deel voeren, iets meer hart kan wel maar nu voer je hart en een beetje ander orgaan.

Als het kan zou ik qua diersoorten iets meer afwisselen, dat kan makkelijk door soorten spiervlees te nemen wat je niet als bot gebruikt.
Nu voer je namelijk kip, eend, konijn aan spier en bot en als orgaan heb je nog kalkoen en runderhart. Nu voer je dus eigelijk 3 diersoorten en nog 2 soorten orgaan (wat samen maar zo'n 7% uitmaakt van je menu), het minimum is 4 a 5 diersoorten.

En je zou wat meer vis kunnen voeren, tot 10% van je menu.
Door Lizzy
#2787936
Ik vind dat je ook erg veel kip, eend en konijn voert. Je zou dat wel wat af mogen wisselen met een ander diersoort. En verder ben ik ook benieuwd welke percentage je hanteert :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door