Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door cath
#2787027
hallo,

ik heb mijn kitten vandaag naar de da gebracht,  ik vroeg of die genoeg pijnstillers krijgt, mar die vertelde me dat hij dat niet geeft, omdat ze anders overal op springen en de wonde kan opengaan! ab is nt nodig als je steriel opereert.
mijn andere katten hebben dit wel gehad, ik ben nu bezorgd dat het beestje te veel pijn zal hebben!
heb spijt dat ik een andere da genomen heb :'(
iemand ervaring hiermee, of me gerust kan stellen :)
kan ik zelf iets geven? of is dat op voorschrift?
gr

cath
#2787046
Pijnstillers kan je alleen bij de dierenarts krijgen. Ik zou als ik jou was je oude da of in ieder geval een andere da bellen en even overleggen wat die er van vindt. Want persoonlijk vind ik het niet geven van pijnstilling nogal barbaars en niet meer van deze tijd!
#2787055
Wanneer het om een kater gaat, daar is pijnstilling over het algemeen overbodig.
Bij een poes zou ik wel pijnstilling mee willen hebben om te kunnen geven wanneer er duidelijk pijn aan wordt gegeven (pijn heeft wel waarschuwingsfunctie maar dat betekent niet lijden onder de pijn)
#2787059
dinky89 schreef: Wanneer het om een kater gaat, daar is pijnstilling over het algemeen overbodig.
Bij een poes zou ik wel pijnstilling mee willen hebben om te kunnen geven wanneer er duidelijk pijn aan wordt gegeven (pijn heeft wel waarschuwingsfunctie maar dat betekent niet lijden onder de pijn)
Ik zou toch ook wel graag willen dat de da meteen pijnstiller geeft hoor. Is wel een buikoperatie, dat doet gewoon pijn! Er zijn genoeg studies die aantonen dat de stress van pijn zorgt voor een slechter herstel en katten zijn meesters in het verbergen van pijn dus ik zou het er niet op aan laten komen dat de poes laat merken dat hij pijn heeft!
#2787065
dinky89 schreef: Wanneer het om een kater gaat, daar is pijnstilling over het algemeen overbodig.
Bij een poes zou ik wel pijnstilling mee willen hebben om te kunnen geven wanneer er duidelijk pijn aan wordt gegeven (pijn heeft wel waarschuwingsfunctie maar dat betekent niet lijden onder de pijn)
Nou tijdens de ingreep van een kater lijkt het me toch wel fijn een pijnstiller.
Over geen pijnstillers verstrekken na een operatie kan ik kort zijn, dat vind ik dierenmishandeling.
Gebruikersavatar
Door cath
#2787093
het is dus een poes,  dus pijn zal, het zeker doen, ik ga toch vragen om iets mee te geven, als hij dat wil natuurlijk.
Heb juist naar de dierenkliniek gebeld, daar geven ze dus ook standaard géén pijnstillers in verband dat de kat zich té goed zou voelen, en inwendige scheuren zou kunnen oplopen! nu ja, het is gebeurd, ik kan niet meer terug,, ik kan het alleen maar vragen om iets mee te geven. Blijkbaar zijn er hier veel  dierenartsen die denken dat katten niets voelen!  ik voel mij er echt niet goed bi!
ik hoop dat de dagen vlug voorbij vliegen, en daar ga ik nooit meer bij.
bedankt voor de reacties :)
gr

cath
#2787115
Het is nu nog niet te laat om zelf je verantwoording te nemen en een andere DA op te zoeken. Deze kan waar nodig extra pijnstilling voorschrijven.
Ot en Sien hebben na hun ontstokking ook pijnstillers gehad, maar niet in de vorm van tabletjes mee naar huis. Die kregen na de operatie daar gewoon een langwerkende injectie.
#2787118
koekje schreef: Het is nu nog niet te laat om zelf je verantwoording te nemen en een andere DA op te zoeken. Deze kan waar nodig extra pijnstilling voorschrijven.
Ot en Sien hebben na hun ontstokking ook pijnstillers gehad, maar niet in de vorm van tabletjes mee naar huis. Die kregen na de operatie daar gewoon een langwerkende injectie.
Sluit ik me helemaal bij aan!!
#2787128
koekje schreef: Het is nu nog niet te laat om zelf je verantwoording te nemen en een andere DA op te zoeken. Deze kan waar nodig extra pijnstilling voorschrijven.
Ot en Sien hebben na hun ontstokking ook pijnstillers gehad, maar niet in de vorm van tabletjes mee naar huis. Die kregen na de operatie daar gewoon een langwerkende injectie.
Dan hebben ze niet heel lang pijnstillers gehad, hooguit 2 dagen vanaf het moment van de operatie.

Ook een goede om naar te vragen, wanneer ze de pijnstillers toedienen. Dat is bij de meeste klinieken als het dier als slaapt, pijnstiller werkt dan pas als de operatie al klaar is.  :-X
#2787152
koekje schreef: Nee, klopt, maar ik heb niet het idee gehad dat het te kort was.
Maar dat is dus het punt, je merkt niet altijd dat ze pijn hebben. Katten kunnen pijn heel goed verbergen. Maar uit onderzoek blijkt toch echt wel dat 3 dagen pijnstillers geven geen overbodige luxe is.
#2787170
Hoe kan je zulke dingen als gewone consument weten? Dan ze iets van pijnstilling moeten hebben, lijkt me gewoon verstand. Maar hoelang en hoeveel en wanneer weet je zelf niet zo makkelijk.
Ik was destijds actief op een groot kattenforum en daar werd er ook met geen woord over gerept. Ik zie mezelf niet als een onnadenkend mens die ook nog eens alles zo maar aanneemt en voor zoete koek slikt.
#2787199
Pugsley heeft destijds (in 2000) in Enkhuizen geen pijnstilling meegekregen en hij heeft echt veel pijn gehad  :'(
Ik was toen nog erg goedgelovig en dacht dat de da wel wist wat ze deed.

Dus toen Mowgli hier in Berlijn gecastreerd werd, heb ik extra naar pijnstilling gevraagd vanwege mijn ervaring met Pugsley. Ze hadden het niet meegegeven als ik er niet naar gevraagd had. Maar ook Mowgli heeft een vette "pijnspuit" gekregen, volgens mij kort voor de ingreep.
Gebruikersavatar
Door cath
#2787248
ik ging er gewoon vanuit dat katte n zowizoo pijnstillers krijgen na een sterilisatie,  en de reden waarom niet, vind ik niet gerechtvaardigd,
op het ander forum, is er ook iemand wiens kat geen pijnstiller wel, ab gekregen heeft, en sprong s' avonds óók op de kast, dus waarom die pijnstillers  dan niet geven? als ze dan toch springen!
in ieder geval ben ik toch wat gerustgesteld  want ze zei dat haar kat er niet zoveel last van gehad heeft.
ik wil niet dat mijn kat pijn heeft, das toch niet abnormaal denk ik.
ik heb gebeld met de da,  ze leeft nog  :)en ligt onder de lamp, mag ze vanavond halen.
gr

cath
#2787367
Mijn da is sowieso erg vsn de pijnstillers. Als ik met een kat met hele vage klachten kom waar hij niks bij kan vinden dan spuit hij ook een pijnstiller in en dat heeft tot nu toe ook altijd geholpen. Katten doen hier rare dingen als ze pijn hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door