Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Radja
#2786773
Anderhalve week geleden voelde ik dat er iets met Radja aan de hand was,maar kon er niet echt mijn vinger op leggen! Dacht toch maar ff urine controleren en ja hoor ph 8,5! Direct met verzuren begonnen haar gepureerde groente weggelaten,omdat volgens mij groente weer ontzuurd?!? zakte en ging weer omhoog en weer zakken,ja het fluctuerend behoorlijk! Vorige week DA gebeld,ff aankijken een paar dagen en anders ff plasje brengen! Nou naar een paar dagen zat haar ph keurig op 6.5! Stom stom stom,ben met verzuren gestopt,terwijl ik zeker nog een week met halve dosis door had moeten gaan! Gisteren plaste Radja bloed,ph vanmorgen 8.5 dus plasje naar DA gebracht, waren geen DA's aanwezig,maar plasje Ou later gecontroleerd worden,heb assistente op haar hart gedrukt het niet in koelkast te bewaren,maar urine mag 2 uur buiten de koelkast blijven staan! We werden gebeld,ph idd 8.5 ,zat ook bloed en en strufietkristallen,behoorlijk veel! Maar erger nog Radja was in 3 maanden tijd bijna 2 kilo aangekomen! Dat baarde de assistente veel zorgen en morgenvroeg worden we door de DA terug gebeld voor evt behandelplan!

Over toename van haar gewicht heb ik over nagedacht! Laatste weging zat ze nog op brokken,die ze zo vies vond dat ze er vreselijk weinig van at! Ben haar brokken gaan mengen met pens,maar wel haar normale portie en met vrijveel pens erdoorheen gemengd! Dom dom dom! Daarna volledig overgezet op kvv,250 gram minder dan dat ze mag hebben,omdat ze ook wat gezonde tussendoortjes kreeg! Maar BAM toen kwam de dag van de oververhitten,vandaag precies 3mnd geleden! We mochten absoluut een behoorlijke tijd geen lange wandelingen maken alleen p en p beleid,maar wel haar 500 gr eten per dag! Het werd bloedheet in Nederland,dus met auto naar het bos om haar te laten zwemmen,maar weinig lopen! Normaal is Radja wandelingen gewend van 1,5 uur in de middag en een half uur savonds en nog een paar smorgens 10minuten en voor de nacht 10 minuten! Kortom E heeft 3 maanden te weinig beweging gehad!

Maar toch ben ik bang,dat het nu geen blaasontsteking is,maar iets met haar nieren,of K......! Durf het niet uit te spreken!
Oja met haar eetlust is niets mis mee,eet nog met veel plezier en smaakt haar prima!

Beetje onsamenhangend verhaal,sorry daarvoor,maar ben op van de zenuwen!
Laatst gewijzigd door Radja op ma 04 nov 2013, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bosnimf1976
#2786868
Volgens mij is zeggen dat er niks is oneerlijk maar kun je beter pen om het even te parkeren en vanacht zowel zelf decrust op te zoeken als voor je hond. Tevens heb jeceen hond die aardigbop leeftijd is maar als ik het zo lees het geweldig doet. Mij zou het niet verbazen als ze door zoveel terug in beweging en veel eten ( je weet eigenlijk niet eens goed watveeoedechoeveelheid kvv bij haar is) wat dikker maakt. Merkte het bij mijn Golden met dat berehetecweer en minder lopen ook. Was opeens 24 kilo terwijl zecanders rond 22"zat.!
Sterkte
Door Fido
#2786883
bosnimf1976 schreef: Volgens mij is zeggen dat er niks is oneerlijk maar kun je beter pen om het even te parkeren en vanacht zowel zelf decrust op te zoeken als voor je hond. Tevens heb jeceen hond die aardigbop leeftijd is maar als ik het zo lees het geweldig doet. Mij zou het niet verbazen als ze door zoveel terug in beweging en veel eten ( je weet eigenlijk niet eens goed watveeoedechoeveelheid kvv bij haar is) wat dikker maakt. Merkte het bij mijn Golden met dat berehetecweer en minder lopen ook. Was opeens 24 kilo terwijl zecanders rond 22"zat.!
Sterkte
Op welk apparaat is dit getikt?  ??? ;) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Radja
#2786894
Sinds een maand zijn we weer langer gaan wandelen,zeker een uur tot 1,5 uur,waarvan 15 minuten zwemmen! Dat naast de kleine tussendoor wandelingen. Ja en minder eten kan ik echt niet geven.
Door Ruisje
#2786915
Je zegt dat de laatste keer dat ze gewogen is, ze nog brokken kreeg. Alles vanaf toen tot aan nu maakt niet zoveel uit, omdat je nu vers voert!! Twee kilo aangekomen, maar laatst gewogen toen ze weinig smerige brokken at. Misschien is ze nu wel op haar goede gewicht, of krijgt ze toch iets teveel kvv.

Toen ik Lily op vlees zette toen ze bij ons kwam wonen, kwam ze gelukkig ook aan (die kreeg bij haar vorige eigenaar 1 kuipje pedigree per dag omdat ze geen brokken at) En toen ik daarvoor de katten overzette van brok naar vlees kwamen sommigen aan en andere vielen (gelukkig) wat af. Alle dieren zitten hier zitten nu op hun gezonde gewicht. Maar dat ging niet vanzelf en was hier en daar bijstellen, eentje wat meer eten, ander wat minder...

Dus over die twee kilo die Radja is aangekomen zou ik me niet druk maken!
Wacht de urinetest af en ga ervan uit dat de blaasontsteking nog niet helemaal over is (kan hardnekkig zijn weet ik uit ervaring bij Gucci) en behandel dat in overleg met je dierenarts.

Sterkte! Gaat vast goed komen met die dame.  :)
Door Martine-Tom
#2786920
Enig idee waarom 2 kilo zo'n groot drama zou zijn?
Enn...adem in en adem uit, als jij zo in de stress schiet is dat voor Radja ook niet goed.

En al die !! maken het best lastig om je teksten te lezen.... ;)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2786923
Radja haar ideaal gewicht zou 32/33 kilo zijn,Duitse staande hoort rond de 30 kilo te zitten,maar Radja is altijd vrij fors (niet dik) geweest,heeft ze van haar vader,een echte Duitser en die houden niet van iele honden. Dat vertelde de eigenaar van haar vader een x bij een terugkom dag,hij wilde haar heel graag van ons overnemen,zo mooi van bouw vond hij haar. Een paar anderen van de 11 pups,waren qua bouw net als Radja,maar dat waren reutjes.
Ze is nu geen tonnetje en achter haar ribben is ze ook mooi ingevallen,maar dat ik haar ribben echt duidelijk voel,mmmm nee niet echt. Laat voorlopig de tussendoortjes (kippennekje, magere kwark,blikje tonijn, gedroogd kippenpootje) wel even weg uit haar menu.krijgt ze allemaal NIET op 1dag hoor ;)

En idd morgen maar ff afwachten wat de DA te vertellen heeft en proberen het beste maar van te hopen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2786926
Ach jee ik doe het weer,erg scheutig met de ! . :P
En radja merkt er gelukkig weinig van,ligt heerlijk te pitten en buit het uit als ze wakker is,want dan wil ze geknuffeld worden,wat ik natuurlijk heel graag doe.
Door Ruisje
#2786934
Radja schreef: Radja haar ideaal gewicht zou 32/33 kilo zijn,Duitse staande hoort rond de 30 kilo te zitten,maar Radja is altijd vrij fors (niet dik) geweest,heeft ze van haar vader,een echte Duitser en die houden niet van iele honden. Dat vertelde de eigenaar van haar vader een x bij een terugkom dag,hij wilde haar heel graag van ons overnemen,zo mooi van bouw vond hij haar. Een paar anderen van de 11 pups,waren qua bouw net als Radja,maar dat waren reutjes.
Ze is nu geen tonnetje en achter haar ribben is ze ook mooi ingevallen,maar dat ik haar ribben echt duidelijk voel,mmmm nee niet echt. Laat voorlopig de tussendoortjes (kippennekje, magere kwark,blikje tonijn, gedroogd kippenpootje) wel even weg uit haar menu.krijgt ze allemaal NIET op 1dag hoor ;)

En idd morgen maar ff afwachten wat de DA te vertellen heeft en proberen het beste maar van te hopen.
Nu komt de aap uit mouw! Als ze nou toch iets te zwaar is, stop je dus gewoon met de snacks.
Elk pondje gaat door 't mondje geldt ook voor honden, hoor ;)
Hier krijgen de honden bijna nooit snacks. Ze mogen 1x per week de grote mengbak van het eigengemaakt kattenmaalsel schoonlikken, buiten in de tuin.

** ja, ik ben goed in gezegden  :biggrin2: **

Nogmaals, maak je niet druk als daar nog geen reden toe is! Niet goed voor jou èn voor Radja :)
Door inni
#2786961
Sommige kvv's zijn nogal vet, misschien kan je een gedeelte vervangen door mager spiervlees of magerdere vleessoorten gan geven.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2787081
Lief dat je het vraagt :) Op zich gaat het wel lekker met Radja. DA belt tussen half 2 en 2,was een operatie tussen gekomen en het normale spreekuur. Dus nog even afwachten.
Door Lil
#2787123
adem in adem uit. Ik lees niets verontrustends in je verhaal. Wel goed dat je het door de da laat controleren. Struviet moet wat aan gedaan worden. Zo te lezen weet je niet wat de juiste hoeveelheid voer is, want je voert het pas kort. Dat is heel logisch dat je de juiste hoeveelheid nog niet hebt uitgedokterd. Met overzetten brokken vers etc en ander beweging gaan de honden hier ook van dun naar dik en weer terug. Zo werkt dat nu eenmaal.
Probeer dus even niet te stressen (weet dat het moeilijk is).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door