Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cairodyn
#2786626
Ik heb een boekmaag gekregen. Die is nog heel. Ik heb vier tervuerense herders. Is het te veel als ik de maag in vieren deel en dus ieder een vierde geef? Kan ik er afhankelijk van t gewicht aanvulling op geven door de normale KVV bij te doen?
Gebruikersavatar
Door pike
#2786676
Hangt er vanaf hoeveel de maag weegt en of hij nog gevuld is. Een gevulde boekmaag bestaat uit een klein beetje maag en veel "bijna-klaar-poep". Ik denk dat dat, toegevoegd aan kvv die doorgaans veel orgaan bevat, wel eens tot dunne poep zou kunnen leiden. Die van mij hebben daar al last van als ik in hun barfmenu de 10% groenten door boekmaag vervang.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2786767
Ik heb altijd gemalen boekmaag en moet niet meer voeren dan wat ik aan rest voer max 5% dat is ongeveer een halve kg per week maar dan heb ik een hond die per week ongeveer 13 kg eet.
Ik voer dan bijv 0,5 kg boekmaag met 1 kg bevleesde kipkk of 1kg orgaan met 0,75 kg konijnkop met schouder of 1kg pens met 0,75 kg geitenrib, zonder dat hij aan de dunne gaat.
Dus een beetje afhankelijk hoe je hond op dit soort dingen reageerd kan je voorjezelf bepalen hoemakkelijk je hond het zal verdragen, heb hier al vaak gelezen dat een hond aan de dunne gaat bij teveel orgaan/pens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door