Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#278494
Toch nog een vraagje.
Hoef je aan een bibi de bibimix of een ander kvv merk echt niets meer toe te voegen? Zit er dus ook groente (incl. vit c.) e.d. in? Of moet je er zelf echt nog een groentemix doorheen doen om tekorten te voorkomen.
Je hoort wel eens van de term all-meat syndrome, dit is dan dus niet van toepassing op kvv? Ik weet dat ik veel vragen stel, maar je wilt toch het beste voor je honden, ze zijn mijn steun en toeverlaat. Als je altijd hebt gedacht dat brokken goed zijn, dan is een overstap naar kvv best moeilijk. Ik gaf natuurlijk al 3 dagen p.w., maar toch.

gr, Angelique
Door Lizzy
#278498
Versvlees is net zo compleet als brokken. Dus nee, je hoeft er niks aan toe te voegen. Het mag wel. Maar het hoeft niet. Natuurlijk kan het geen kwaad om bijv. 2 keer per week een lekker rauw/vers eitje (met schil) aan je hond te geven. En af en toe eens een lekker zacht eetbot. En af en toe eens een lekker rauw/heel sardientjes. En af en toe wat groente. Of groentepuree of wat restjes groente die je van jezelf over hebt (behalve ui en prei). En af en toe eens een schaaltje yoghurt of kwark. Kan allemaal geen kwaad, is hartstikke gezond, maar het hoeft niet.
Door pippie
#278542
[quote="Lizzy"]
Versvlees is net zo compleet als brokken. [/quote]

Als dat zo is, waarom is men dan zo negatief over brokken ? Ik zie dan het verschil niet maar ik ben natuurlijk een beginner en erg nieuwsgierig naar alles.
Als brokken net zo compleet zijn zie ik het voordeel nu dus even niet van KvK of barfen ???
gr. Addy
Laatst gewijzigd door pippie op do 10 mar 2005, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#278561
[quote="Lizzy"]
Versvlees is net zo compleet als brokken. Dus nee, je hoeft er niks aan toe te voegen. Het mag wel. Maar het hoeft niet. Natuurlijk kan het geen kwaad om bijv. 2 keer per week een lekker rauw/vers eitje (met schil) aan je hond te geven. En af en toe eens een lekker zacht eetbot. En af en toe eens een lekker rauw/heel sardientjes. En af en toe wat groente. Of groentepuree of wat restjes groente die je van jezelf over hebt (behalve ui en prei). En af en toe eens een schaaltje yoghurt of kwark. Kan allemaal geen kwaad, is hartstikke gezond, maar het hoeft niet.
[/quote]

Als ik af en toe een groente of fruitprutje wil geven; hoeveel kan ik dan ongeveer geven per week? En geef ik dit dan door de kvv (waarschijnlijk Bibi) of geef ik dit als apart maal met eventueel een beetje Yoghurt.
Hoop dat je mijn vragen nog niet zat ben, maar wil alles weten voor ik volledig op kvv overga.

gr. Angelique
Door pippie
#278565
[quote="Lupa"]
vlees is net zo kompleet als brokken vind ik zelf een ongelukkig uitspraak.
waarom brokken niet goed zijn?

http://websitemaker.kennisnet.nl/golden ... 538565.htm

alle toevoegingen in brokken zijn chemisch het is een kompleet voer maar een slechte voer.
zoek op brokken en lees erover

[/quote]

En we hebben het gelezen en het is me helemaal duidelijk, bedankt hoor,
gr, addy
Door Peet
#278576
[quote="bernergek"]
Als ik af en toe een groente of fruitprutje wil geven; hoeveel kan ik dan ongeveer geven per week? En geef ik dit dan door de kvv (waarschijnlijk Bibi) of geef ik dit als apart maal met eventueel een beetje Yoghurt.
Hoop dat je mijn vragen nog niet zat ben, maar wil alles weten voor ik volledig op kvv overga.

gr. Angelique
[/quote]

Ik geef gewoon regelmatig een banaantje met yoghurt als toetje. Groentemixjes lusten ze hier niet (of ze gaan er vreselijk van stinken), dus dat geef ik niet.
Dit soort toetjes zijn ze hier dol op!
Door pippie
#278608
[quote="Lupa"]
pfffff ...gelukkig ;D
[/quote]

Buiten dat mijn honden eten nu echt met veel en veel meer smaak, op eentje na, die heeft de laatste twee dagen alles laten liggen dus die geef ik dan toch nog brok totdat ik een goed alternatief heb gevonden.
Hij staat me echt aan te kijken of ik gek geworden ben met mijn kippebout, mijn Duck en pens ::)
Door pippie
#278613
Dat zou ik normalerwijze doen maar het heeft me een hele tijd gekost om hem op goed gewicht te krijgen, hij bleef veel en veel te mager dus dan heb ik toch liever dat hij brok eet dan niets
Door Peet
#278615
[quote="pippie"]
Hij staat me echt aan te kijken of ik gek geworden ben met mijn kippebout, mijn Duck en pens ::)
[/quote]

Afbeelding die is gek.... ;D...'sta je daar met je goeie gedrag ..Afbeelding
Door rees
#278621
[quote="pippie"]
Dat zou ik normalerwijze doen maar het heeft me een hele tijd gekost om hem op goed gewicht te krijgen, hij bleef veel en veel te mager dus dan heb ik toch liever dat hij brok eet dan niets
[/quote]

probeer het anders is met wat stukjes kip file of maagjes meestal lukt dat wel om te begingen :-\

zeg ook maar wat hoor ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door