Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2785736
Lycan krijgt sinds een maand of anderhalf in de avond af en toe een BARF maaltijd.

Wat vleesbot betreft zijn we begonnen met kipkarkas, eendenrugstuk en kwartelkarkas, deze 3 gingen er goed in en hij vind het lekker.

Nu had ik ook nog konijnkarkas en parelhoenkarkas, deze laat hij beide staan. Hij haalt ze uit zn voerbak, deponeert ze op het kleed, eet het spiervlees, pens, orgaan en groenten op en kijkt niet meer om naar de rest :confused1:

De parelhoen heb ik van de week van het kleed geplukt en wat kleinere stukken van gemaakt, toen at hij het op, maar niet van harte..
Konijn is helemaal erg, dat hoeft ie niet, ook niet in kleinere stukjes.

Lycan is een jonge hond van 60+ KG, zijn gebit is perfect en hij is goed gezond, dus ik geloof niet dat hij moeite heeft om de botjes te kauwen.
Maar wat dan, vind hij het niet lekker of zou het meer een kwestie van wennen zijn?

Is het erg als ik bij mijn volgende bestelling aan vleesbot alleen de drie bestel die hij nu wel eet of zijn er nog andere die ik zou kunnen proberen?
Daarbij is het dan dus alleen karkas van gevogelte, is dit een probleem?
#2785743
Konijn wordt hier ook niet geblieft, ik heb het echt geprobeerd, maar wel in de mate van, nu geen konijn, want daar doet-ie 3 dagen over en dan rent hij met lege buik. Ik heb doorgezet tot het op was en ik koop het nu niet meer. Wel KVV smaken konijn en orgaan (dit omdat het praktisch is, van konijn is een mix, andere diersoorten moet je orgaan per soort bestellen).

Wat je kan proberen is eerst het karkas geven, na een uur weghalen en dan pas wat anders geven, maar niet teveel. Als hij echt honger heeft, eet hij het wel. En ik zou het gewoon niet meer bestellen als hij het niet lust.
#2785759
Misschien lust hij het gewoon ook écht niet.  Mijn hond eet werkelijk alles op behalve lamsnieren.  Hij haalt ze uit zijn eetbak, legt ze ernaast en eet de rest op.  Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd maar hij eet het niet op.  Dus ik koop het niet meer; ik heb ook dingen die ik minder graag eet dus ik laat hem maar.

Eventueel dat hij wild konijn lust?  De geur is bvb compleet anders en misschien herkent hij het niet als zijnde 'konijn'...
#2785830
Ik had gelukkig van allebei maar 1 KG, dus als dat op is bestel ik dat niet meer..

Ik bedenk me nu net ook dat konijn KVV er ook heel slecht in gaat. Maar parelhoen KVV is een van zijn favoriete smaakjes.

Is het niet erg dat zijn vleesbot voorlopig dan alleen bestaat uit kip, eend en kwartel?
#2785835
Lycan schreef: Ik had gelukkig van allebei maar 1 KG, dus als dat op is bestel ik dat niet meer..

Ik bedenk me nu net ook dat konijn KVV er ook heel slecht in gaat. Maar parelhoen KVV is een van zijn favoriete smaakjes.

Is het niet erg dat zijn vleesbot voorlopig dan alleen bestaat uit kip, eend en kwartel?
Dat is prima hoor. Zolang je dan qua spier en orgaanvlees andere dingen geeft dan kip, eend en kwartel. Bijvoorbeeld rund, lam en geit ofzo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door