Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2784678
Chivas is ziek. Hij is lusteloos, eet niet, drinkt niet en zijn temp is 40,4.
vanmorgen bij de da geweest. Zij heeft geen oorzaak kunnen ontdekken.
Zaterdagmorgen was alles nog goed. Gewoon gegeten. 'sAvonds weigerde hij zijn hapje met medicijen (ivm addisson)
zondag is hij niet van zijn plek geweest. Zijn pillen heb ik er gedeeltelijk in gekregen. Hij moet ze hebben anders raakt hij in coma.
Vanmorgen heeft hij een antibioticaprik gekregen en een koortsremmende prik. Zijn pillen heb ik nu fijn gestampt en met water in een spuit in zijn bek gespoten. Hij slikte wel.
Hij heeft nergens pijn, tenminste ik kan niets vinden. Ik maak me wel zorgen, sorry, maar ik moest t even kwijt.
Laatst gewijzigd door Lida. S op vr 18 okt 2013, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine.
#2784687
Ik kan mij indenken dat je je zorgen maakt hoor. Honden zijn zo'n essentieel deel van je leven als je je hart aan ze hebt gegeven en als ze dan heel ziek zijn doet dt ook wat met je, helemaal als je niet weet wat ze hebben. Hopelijk slaat de antibiotica aan.

Wat het is weet ik natuurlijk ook niet maar ik vroeg mij wel af of er bloed is afgenomen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2784690
Hè wat vervelend!
Ik hoop dat hij snel opknapt, beterschap!
Door JoseW
#2784765
Getver....dat klinkt serieus niet fijn! Hoop dat Chivas met behulp van de AB opknapt en dat de koorts gaat zakken.

Sterkte Lida!

Gr. Jose
Door Greece
#2784866
Logisch dat je je zorgen maakt. Hopelijk knapt Chivas snel op.
Door Lida. S
#2784940
Hij is bijna 9. Hij heeft een slechte start gemaakt, het heeft heel lang geduurd voordat ze er achter waren dat hij addison had. Daarna heeft het lang geduurd voordat hij de goede dosering medicijnen had. Hij is meerdere malen in coma en bijna coma geweest. Het is te verwachten dat hij niet oud wordt.
Nu is hij iets levendiger, maar komt niet van zijn plek.Net wat water in zijn bek gespoten. Hij moet ook drinken, want dan kan ik hem ook wat zout toedienen, dat heeft hij ook nodig.

Er is geen bloed afgenomen. Ik ga niet 'sleutelen' aan de hond. Als hij 'op' is dan is het niet anders, maar ik ben er nog niet op voorbereid.
Door Dagmar S
#2785088
Hopelijk zakt de koorts en knapt Chivas weer op.
Kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt.
Beterschap
Door coby.p
#2785625
jee, lida
met al zo,n zorgenkind ben je nog es dubbel ongerust bij zoiets
ik duim snoeihard, dat de koorts snel onder controle raakt,
Door Lida. S
#2785667
het gaat iets beter. Ik krijg gelukkig de medicijnen naar binnen. Vanmorgen heeft hij geplast en wat gepoept (erge diarree). Hij spartelde  tegen toen ik hem zijn medicijnen gaf. Gister reageerde hij gewoon niet. Straks even de temp opnemen.

37,2. En hij heeft wat gedronken. Komt misschien toch nog goed!
Wil absoluut niet eten. Ik heb wat bouillon gemaakt en dat spuit ik dan maar in z'n bek. Hij moet toch ook z'n zout hebben
Laatst gewijzigd door Lida. S op di 15 okt 2013, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#2785718
Sterkte met Chivas.
Is vloeibare voeding iets? Ik heb goede ervaringen met Viyo Recuperation.
Door Lida. S
#2785726
Antonia schreef: Sterkte met Chivas.
Is vloeibare voeding iets? Ik heb goede ervaringen met Viyo Recuperation.
ik ben al blij als ik er 20 ml bouillon in krijg, maar ik houd het in gedachten voor als hij weer wat opknapt. een paar dagen vasten vind ik niet zo erg, maar medicijnen, zout en vocht zijn nu t belangrijkst.
Door Lida. S
#2785728
koekiesranch schreef: Er gaat een vervelende virus rond hoor.... met diarree
spaar me! de andere honden hebben gelukkig nergens last van
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door