Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2783780
Een vriendin wil Keltisch zeezout voor zichzelf kopen maar ze wil het de hond ook geven.

Ik kom niet verder dan "ABSOLUUT niet doen" omdat het voor mij gewoon een zout is, ook al bevat het dan mineralen en sporen-elementen. Zout is giftig voor honden, toch?

Wie heeft voor mij een link oid waar duidelijk uit blijkt dat Keltisch zeezout verder ook gewoon een zout is en dus niet aan honden mag worden gegeven?
Ik krijg het niet gevonden en wil het haar toch nadrukkelijk afraden.

Suzanne
Door Lil
#2783938
Je bedoeld inwendig geven? Inderdaad niet doen! Uitwendig is het wel geweldig bij huidproblemen, hoewel dode zeezout nog iets beter helpt ;) Uitwendig!
Door Suzanne
#2783989
Ze wilde het inderdaad "voeren" dus niet uitwendig gebruiken.

Dat leek mij niet de bedoeling. Ik betwijfel zelfs de heilzaamheid voor mensen (inwendig gebruik) maar goed, wat zj zelf wil innemen mag ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2784145
Suzanne schreef: Die site is nou precies de site van de verkoper ;-)
En dat vertrouw ik dus niet.. natuurlijk zegt die dat het goed is voor van alles..!

Suzanne
Ja ,idd.
Verder zijn er via google weinig anti Keltisch zeezout berichten te lezen.
Door Suzanne
#2784182
Daantje schreef: Ja ,idd.
Verder zijn er via google weinig anti Keltisch zeezout berichten te lezen.
Klopt, en voor mensen vind ik het ook prima. Ik bedoel; ik ga er niet aan beginnen maar iedereen die dat wel wil doen; ga je gang. Maar zout aan honden geven vind ik gewoon niet slim; het is en blijft giftig natuurlijk. Zeezout, Keltisch, Baltisch, Dode-zee... je kunt het zo gek niet bedenken maar zout is zout, toch?

Bij het ene wat meer mineralen van dit en bij de andere van dat, maar de basis.. blijft zout.

Suzanne
Door spikkel
#2784207
Ik geef Keltisch zeezout aan mijn schapen, als het erg warm is vinden ze het heerlijk. Verdund in water geef ik het als het heel warm is aan de paarden. Het is dan een vloeibare zoutsteen. En nee aan de honden zou ik het niet geven.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2784523
Giftig is natuurlijk een kwestie van dosering. Maar ik zou het ook niet geven.

Al die zout "hypes" van de laatste jaren vind ik vrij lachwekkend. Himalayazout, keltisch zout. Ons eigen doodnormale zout komt ook uit eeuwen oude aardlagen, maar ja, dat komt gewoon van hier dus is dat niet spannend. Dat er vervolgens ladingen van precies hetzelfde spul de halve wereld wordt over gevlogen is ook nog een hartstikke slecht voor het milieu.

Zout is NaCl of KaCl, of het nu uit de Himalaya komt of uit onze eigen lagen. Dat er qua smaak wat verschil in kan zitten, door overige mineralen zal vast, maar zout blijft zout. En zout heb je wel nodig, honden ook, maar ik kleine hoeveelheden. Dus bijvoeren zou ik niet doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door