Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2783591
Ik heb net een blok vlees waarvan ik dacht dat het rundvlees is verdeeld in porties maar nu twijfel ik of het toch wel rundvlees is. Het komt van slagerij west via een lijntje van Orinake. Er zat wel een label op waarop stond Mager vlees. Het lijkt veel op het geitenvlees wat ik ook besteld had en wat ik een aantal weken geleden al verdeeld heb. Zou ook nog lamsvlees kunnen zijn. Hebben jullie een idee wat het kan zijn ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Thea
#2783595
Het geit wat ik wel eens van SW heb zijn meestal een soort lapjes die een beetje apart aan voelen beetje stug net of er een vlies omheen zit. ;)
Trouwens ook vlees waar dus eigenlijk geen vleesvocht vanaf komt ;D
Door Lizzy
#2783612
[quote="ChantalKrijn"]
Ja kalf bedacht ik me ook nog, maar we mogen alleen kiezen tussen rund en geit van Lucie  :biggrin2:
Jong geit is nog vrij licht ook.. Dus jonge geit of kalf  :biggrin2:
[/quote]

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2783616
[quote="Lizzy"]
Ik vind het voor rund ook te licht. Daarom zei ik al kalf. Maar geit...? Geit is bij mij echt nog donkerder dan rund.
[/quote]Oh echt?  :o
Bij mij is geit lichtroze, iets bleker dan lam.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2783622
Bedankt voor jullie reacties.

[quote="ChantalKrijn"]
Ja kalf bedacht ik me ook nog, maar we mogen alleen kiezen tussen rund en geit van Lucie  :biggrin2:
Jong geit is nog vrij licht ook.. Dus jonge geit of kalf  :biggrin2:
[/quote]

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Het kan van alles zijn want als het geen rund is dan is er iets misgegaan met de bestelling.
Kalf had ik zelf nog niet aan gedacht Lizzy en dat zou best eens kunnen.

[quote="Thea"]
Het geit wat ik wel eens van SW heb zijn meestal een soort lapjes die een beetje apart aan voelen beetje stug net of er een vlies omheen zit. ;)
Trouwens ook vlees waar dus eigenlijk geen vleesvocht vanaf komt ;D
[/quote]

Zo ziet het er wel uit, het zijn allemaal lapjes met een vlies er omheen en weinig vleesvocht.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2783625
[quote="ChantalKrijn"]
Hier vaak ook. Maar ouder geit kan wel erg donker zijn
[/quote]

Het geitenvlees wat bij deze bestelling zat en waar wel op stond wat het was was ook minder donker dan dat ik gewend ben.
Door Lizzy
#2783643
[quote="Martine-Tom"]
Oh echt?  :o
Bij mij is geit lichtroze, iets bleker dan lam.
[/quote]

Echt waar? Jeetje! Ik koop "mijn" geitenvlees altijd bij het Islam Centrum en dat is natuurlijk voor het grootste deel afkomstig van dieren die in de vrije natuur hebben geleefd, misschien dat 'm daar het verschil in zit.

Afbeelding

Zo rood ziet het geitenvlees dat ik mijn honden voer.
Door Martine-Tom
#2783644
Ohnee, zo heb ik het nooit gehad, het ziet er bij mij echt uit als het plaatje in de openingspost....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door