Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ilse1
#2783084
Ik heb me hier een half jaar terug aangemeld met mijn 2 honden voor wat hulp met mijn menu. Echter is alles een beetje vervelend verlopen vorig jaar en ben ik door een woningbrand mijn beide honden kwijt geraakt :'(

Ik heb momenteel een border collie pup van 6 maand (mac) en een herderherplaatser van 5 jaar (Mylo). De border collie pup weegt nu 16kg (net gewogen) en zou dus 500gr per dag krijgen. Mylo weegt slechts 43kg i.p.v de 55 waar hij naartoe moet, hij is graatmager.... Ik wil de herder nu ook laten barfen...

In ieder geval heb ik een menu opgesteld en zie hier het resultaat:

Maandag:
bio kipkarkas, bio geitenvlees, bio rundvlees, bio lamsvlees, bio runderorganen

Dinsdag
bio eendenbout  + (zeer zachte) lamsribben  + rundvlees + paarden/lams/geitenhart

Woensdag:
Eendkarkas + kipkarkas + Paardenvlees + pens

Donderdag
Konijnkarkas + hazenvlees + lams/geitenlever

vrijdag:
Zalmlijven + rundvlees + pens

Zaterdag
bio kipkarkas, bio geitenvlees, bio rundvlees, bio lamsvlees, bio runderorganen

Zondag:
parelhoenkarkas + paardenvlees + haasorgaan

Maandag
Bio kalkoen borststukken (vleesbot, maar niet te hard), bio kalkoenvlees, bio kalkoenhart/lever + biolamsnier/pens

Dinsdag
parelhoenkarkas + paardenvlees + pens

Woensdag
Kipkarkas + hertenvlees + haasorgaan

donderdag
zalmkarkas + rundvlees + pens

Vrijdag
bio kipkarkas, bio geitenvlees, bio rundvlees, bio lamsvlees, bio runderorganen

Zaterdag
Kippenbouten + lamsnier

Zondag
Zalmkarkas + geitensnippers + pens

De verhoudingen die ik aanhoud:
-40%spiervlees
-40% vleesbot
-20% orgaan (10% pens, andere 10% hart, lever, nier gelijk verdeeld)

Verder krijgen ze restjes groenten van het avondeten van ons (ik kook steeds wat extra groenten voor ze).
Af en toe krijgen ze geen zalmkarkas maar eten ze hele haringen met hele kwartels.
Ook krijgen ze 2-3x per week een eitje (nu bio kippeneieren, soms in de tijd van het jaar ook ganzeneieren of eendeneieren).

Ik ben benieuwd wat ik allemaal nog kan verbeteren, misschien voer ik iets teveel kip????
Laatst gewijzigd door Ilse1 op do 24 okt 2013, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2783434
Ilse1 schreef: Ik heb me hier een half jaar terug aangemeld met mijn 2 honden voor wat hulp met mijn menu. Echter is alles een beetje vervelend verlopen vorig jaar en ben ik door een woningbrand mijn beide honden kwijt geraakt :'(
OMG :'(. Wat verschrikkelijk voor je :'(. Een ieders grootste nachtmerrie.... :'(

:bigarmhug:
Ik heb momenteel een border collie pup van 6 maand (mac) en een herderherplaatser van 5 jaar (Mylo). De border collie pup weegt nu 16kg (net gewogen) en zou dus 500gr per dag krijgen. Mylo weegt slechts 43kg i.p.v de 55 waar hij naartoe moet, hij is graatmager....

In ieder geval heb ik een menu opgesteld en zie hier het resultaat:

Maandag:
bio kipkarkas, bio geitenvlees, bio rundvlees, bio lamsvlees, bio runderorganen

Dinsdag
bio eendenbout (border collie) + (zeer zachte) lamsribben (herder) + rundvlees + paarden/lams/geitenhart

Woensdag:
Eendkarkas + kipkarkas + Paardenvlees + pens

Donderdag
Konijnkarkas + hazenvlees + lams/geitenlever

vrijdag:
Zalmlijven + rundvlees + pens

Zaterdag
bio kipkarkas, bio geitenvlees, bio rundvlees, bio lamsvlees, bio runderorganen

Zondag:
parelhoenkarkas + paardenvlees + haasorgaan

Maandag
Bio kalkoen borststukken (vleesbot, maar niet te hard), bio kalkoenvlees, bio kalkoenhart/lever + biolamsnier/pens

Dinsdag
parelhoenkarkas + paardenvlees + pens

Woensdag
Kipkarkas + hertenvlees + haasorgaan

donderdag
zalmkarkas + rundvlees + pens

Vrijdag
bio kipkarkas, bio geitenvlees, bio rundvlees, bio lamsvlees, bio runderorganen

Zaterdag
Kippenbouten + lamsnier

Zondag
Zalmkarkas + geitensnippers + pens

De verhoudingen die ik aanhoud:
-40%spiervlees
-40% vleesbot
-20% orgaan (10% pens, andere 10% hart, lever, nier gelijk verdeeld)

Verder krijgen ze restjes groenten van het avondeten van ons (ik kook steeds wat extra groenten voor ze).
Af en toe krijgen ze geen zalmkarkas maar eten ze hele haringen met hele kwartels.
Ook krijgen ze 2-3x per week een eitje (nu bio kippeneieren, soms in de tijd van het jaar ook ganzeneieren of eendeneieren).

Ik ben benieuwd wat ik allemaal nog kan verbeteren, misschien voer ik iets teveel kip????
Ik vind je menu er echt hartstikke goed uit zien!!!!!!!!!!!
Prachtige afwisseling, de kip is vaak bio. Hartstikke genoeg verschillende diersoorten. Joh, als je honden het er goed op doen: niks meer aan doen! Echt super hoor!
Door Eranthe
#2784942
[quote="Ilse1"]
Ik heb me hier een half jaar terug aangemeld met mijn 2 honden voor wat hulp met mijn menu. Echter is alles een beetje vervelend verlopen vorig jaar en ben ik door een woningbrand mijn beide honden kwijt geraakt :'( [/quote]
Wat verschrikkelijk!!! Heel veel sterkte gewenst.  :bigarmhug:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door